de/montage hulp

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

de/montage hulp

Bericht door JAN15-10 »

Vandaag mijn nieuwe alu velgen opgehaald,bij het afgooien van de oude velgen kwam ik gelijk wat mankementjes tegen n.l,
remblokjes tot op `n mm afgesleten en `n rubber boot `n beetje getorst oftewel hij heeft niet meer de juiste spieraal vorm,Kou ?
Dus gelijk de dealer weer gebeld om de onderdelen op te laten sturen.
Nu ben ik gelukkig handig genoeg om dat varkentje te wassen maar toch ?
die remblokjes zal gèèn probleem zijn,maar als ik die rubber boot zie op de aandrijfas bij het wiel zal toch het wiel eraf moeten waar de aandrijfas en de stuurstangen aan zitten.
Èn als ik ergens `n gruwelijke hekel aan heb is als ik iets demonteer Èn daar vliegen wat veertje`s weg dat ik denk wààr komen die in gòdsnaam vandaan, dan heb ik `n probleem. :twisted:
Is het `n kwestie van monteren boutje`s vast of moet die aandrijfas en de stuurstang dan weer precies afgesteld worden :?:
Of kan dat rubber er ook op snellere manier op :?:
Enja dat moet je de dealer laten doen Jan,daar leer je je quad niet mee kennen natuurlijk,plus 3-dagen quad kwijt en die moet hier wel 24-uur p/dag klaar staan voor mijn werk. :wink:

Gelukkig heb ik wel `n slijptol en `n lasapparaat :lol:

Misschien mensen wat ideeen wat me eventueel te wachten staat :?: :idea:

P.S,gelijk bij de dealer nagevraagd over mijn 4x4 uitschakelen,weet je nog wel van het vorige forum,hij had er nu niet gelijk `n oplossing voor maar hij had het erover dat die as electrisch aangestuurd wordt ,hij zou het voor mij uitzoeken alstie tijd had.(brak bijna m`n nek over de quads daar)Dan laat ik het hier wel horen.

Groeten,Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Hans

Bericht door Hans »

Wat voor velgen heb je gekocht en waar?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik heb er ook altijd een grote hekel aan om dingen uit elkaar te halen, ik hou dan altijd wat onderdelen over als ik alles er weer opgezet heb, je quad zou een stuk lichter worden als je hem door mij laat monteren :mrgreen:
Ik heb geen idee, het gaat zo te zien om de Kodiak. Hopelijk is er iemand die hier ervaring mee heeft.
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Ik denk dat Nikolas je hier nog het beste mee kan helpen. Hij is de expert op Utility-gebied hier op het forum.
Plaats reactie