23 juli Grand Ouest te St Aignan le Jaillard

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Plaats reactie
Bremske
Quadfanaat
Quadfanaat

23 juli Grand Ouest te St Aignan le Jaillard

Bericht door Bremske »

Afgelopen zondag vond er opnieuw een wedstrijd voor de Grand Ouest Te Saint Aignan Le Jaillard. Een mooi maar zeer technisch ciruit met vele jumps. En dit bij een temperatuur van 38°, wat het een hele zware wedstrijd maakte.

Slechts 32 quads ingeschreven wegens de vakantie periode maar dat maakte het spectakel niet minder.

Tijdens de qualificatie training moest ik opnieuw als laatste de baan op wat het niet echt makkelijk maakt om een goede chrono neer te zetten maar toch probeerde ik maar. Dit leverde na 2 ronden toch de tweede chrono op achter Vincent Vassel. Vassel 2min10; Brems 2min12; Hartout 2min14; Guyot 2min17; Mourilleau 2min18.

1ste manche

Onder een stralende zon konden we vertrekken voor de eerste manche. Toen het starthek viel spurtten we met 32 quads naar de eerste bocht. Wat zorgde voor heel wat gedrum. Ikzelf geraakte slecht als 12de door de bocht en kon meteen beginnen aan een inhaalrace. Dit lukte nog best want na de eerste doortocht had ik al plaats gevat op een 6de plaats. Dit was echter nog niet voldoende. Dus de 2de ronde nog ten aanval wat mij op het einde vd 2de ronde op een 2de plaats bracht. Maar Vincent Vassel was echter al ver weg. Hij kon namelijk een voorsprong opbouwen doordat hij kopstart had genomen. Dus gedurende de resterende 8ronden bleef ik op jacht gaan maar kon echter de aansluiting bij Vincent Vassel niet tot stand brengen. Maar toch blij met een mooie 2de plaats.

2de manche

Eindelijk wist ik eens een goede start te nemen en kwam als 2de door de bocht net achter Vincent Vassel. Meteen wist ik aan te klampen en bouwden we met 2 een mooie voorsprong op. Maar na de 2de ronde verloor Vincent zijn zadel en nam ik de 1ste plaats over. Zo kon ik de reeds gemaakte voorsprong verder uitbouwen. Vincent Vassel was inmiddels teruggezakt naar de 10de plaats toen hij opnieuw een zadel had gemonteerd. Na 10 ronden dan de zwart wit geblokte vlag en een manche overwinning voor W-tec en Belgie. Voor Hartout, Mourilleau en Vassel.

3de manche

Opnieuw maar een matige start 6e. Terwijl Vincent Vassel 2de gestart was na Charles Grandjean. In de 2de bocht was er een kleine opstopping waardoor ik kon opschuiven naar 3. Halverwege de eerste ronde nam Vincent Vassel de leiding over. Gelukkig kon ik na enkele bochten mee opschuiven naar 2 en aanklampen bij de leider. Dit was echter niet makkelijk met de aankomende stenen die ik moest afweren want er lagen er heel wat. En hierdoor begon ik ook wat wat oplettender te rijden aangezien ik niet lek wou rijden of iets stuk zou rijden. Daardoor moest ik de rol wat lossen maar kon toch de tweede plaats veilig stellen.

Deze 2de plaats was echter voldoende om de dagoverwinning binnen te halen. Dit zorgde voor mooie reclame voor W-tec aangezien het de commentator opgevallen was dat het chassis iets speciaal was. En hij daar ook het publiek aandachtig op maakte. :rock:
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Gefeliciteerd met de overwinning! :duimhoog: :knikduim:

Heb je de tandwielbeschermer al binnengekregen?
Bremske
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Bremske »

ja die is aangekomen. Met als resultaat geen geplooid tandwiel deze keer :p

Hopelijk verloopt nu alles goed :duivel2:
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

CHAPEAU :applaus: :applaus:
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Marc
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Marc »

prachtig ! :applaus:
Uitlaat KM racing compleet voor YFZ450 te koop !
Capitol
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Capitol »

Proficiat :applaus:
Geen tijd meer ... dus geen quad meer.
Plaats reactie