Ik zou mijn luchtfilter dringend moeten kuisen.
Ik heb dat hier ooit eens gelezen maar ik vind het niet terug.
Moet je je luchtfilter inspuiten met die speciale olie? of kan je hem gewoon uitwassen en laten drogen.
Ik weet niet of het aangeraden is om als olie WD40 op de luchtfilter te spuiten? Ik heb dit de laatste keer toch gedaan omdat ik geen speciale olie in huis had. Kan dit kwaad, of is het gewoon niet aan te raden..?
Ik weet niet of het aangeraden is om als olie WD40 op de luchtfilter te spuiten? Ik heb dit de laatste keer toch gedaan omdat ik geen speciale olie in huis had. Kan dit kwaad, of is het gewoon niet aan te raden..?
Bij een schuimfilter kan je gewoon motorolie gebruiken, bij K&N enkel hun eigen filter olie (wat relatief zal zijn, maar ze willen natuurlijk ook winst maken).
Bij een schuimfilter kan je gewoon motorolie gebruiken
Dit moet je dus nooooit doen!
Motorolie plakt niet en zakt naar de onderkant van je filter.
Gewoon luchtfilter olie gebruiken, er zijn er zelfs op suiker bassis (milieu vriendelijk).
Bij een schuimfilter kan je gewoon motorolie gebruiken
Dit moet je dus nooooit doen!
Motorolie plakt niet en zakt naar de onderkant van je filter.
Gewoon luchtfilter olie gebruiken, er zijn er zelfs op suiker bassis (milieu vriendelijk).
Dat wordt het tijd dat Ivoman zijn tekst aanpast: "Dit kan je doen met speciale filter olie (blauw) maar je kunt evengoed wat motorolie gebruiken."
Er zijn zo veel goede merken, iedereen rukt op Denicol momenteel, net zoals vroeger Reiger en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Er zijn vele andere merken die allemaal goed zijn, ook Twin Air maakt olie.
FROSTiON schreef:
wd40 is een smeermiddel, en verlost piepen en kraken, en maakt los wat vast zit
kdenk niet dat het ideaal is voor je luchtfilter... best, luchtfilter 'ns tegoei uitwassen, en echte luchtfilterolie gebruiken (van dat blauw spul)