Welke map gebruiken voor de PCIII?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Chillaxin
Toeschouwer
Toeschouwer

Welke map gebruiken voor de PCIII?

Bericht door Chillaxin »

Hi Quad-fanaten,

Ik ben nieuw op het forum (nou, hield het al een tijdje bij, maar had me nog niet geregistreerd) en heb de volgende vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen:

Ik heb een Raptor 700R (2006) met een Rino-uitlaat, K&N filter (rest van de filterbehuizing zit er nog op), een kleiner tandwiel achter en rijd voornamelijk alleen op straat. Dit weekend wordt er een power commander op mijn quad gezet, maar ik zag op de dynojet website dat er behoorlijk wat mappen beschikbaar zijn. Welke map zou het beste zijn voor mijn quad met de bovenbeschreven aanpassingen? Ik verwacht dat aangezien ik alleen op de straat rijd, ik meer vermogen in hoge toeren nodig heb maar geen idee welke map ik daar het beste voor kan gebruiken.

Thanks voor jullie hulp!

Another quad-fanaat.
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

gewoon degene gebruiken die er het meeste op lijkt. dus eentje met kn filter, met air lid en open demper. (heb je als je geen uitlaatmerk hebt die wereldwijd bekend is) Maar als ik jouw was zou ik hem toch een keer op een testbank zetten om hem helemaal af te stellen op jouw set up.
hmmmmmm. eat me..
Chillaxin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Chillaxin »

Hi,

Hij gaat ook zeker op de testbank in de komende weken, maar voor die tijd wil ik wel kunnen rijden zonder dat ik mijn blok beschadig omdat ie nu iets te arm staat. Met airlid bedoel je dus dat het airlid ernog op zit, right? Dat is namelijk het geval.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Jep, airlid er op. Die kan je er wel af halen en dan zoek je een map die lijkt op '... slip-on exhaust' en daarna bijvoorbeeld 'Quadworks filter kit Airbox lid removed'.

Dan zit je wel in de buurt, dan nog een keer op de testbank voor de fijnastelling en klaar :)
Chillaxin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Chillaxin »

Misschien een domme vraag, maar een slip-on exhaust betekent de demper + de bocht naar je cylinder? Ik heb namelijk niet alleen een Rino demper maar ook de rest van de uitlaat tot aan de cylinder is vervangen. Is dit dan nog steeds een "slip-on" volgens Dyno?
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

nee dan is het een fuul exhaust. Wordt wel al minder dan om een map te zoeken. ik zou voor een slip on daan (alleen demper) met de airlid off.
hmmmmmm. eat me..
Chillaxin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Chillaxin »

Hi Wally,

Ik veronderstel dat je bedoelt dat ik dan zo'n map moet zoeken (slip-on, airlid off) ipv aanpassingen opnieuw aanpassen (rino bocht eraf, airlid open)?

Morgen zit ik bij Quadtuning in Zevenhuizen dus ff aan Ralph vragen wat de beste map is om te nemen in dit geval. Waarom is het ook allemaal zo moeilijk? :wink:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ah, ik dacht dat je alleen een demper had, dan zou je misschien nog wel voor een full exhaust kunnen gaan. We babbelen er morgen wel even over, hij wordt toch binnenkort afgesteld neem ik aan :)
Chillaxin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Chillaxin »

Ik dacht al dat jij het was Ralph. Als je me morgen het telefoonnummer geeft van de testbank meneer in Bergambacht ga ik direct bellen om een afspraak te maken :)

Arjan
Chillaxin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Chillaxin »

M416-035 - Trinity full exhaust CFM
intake kit - K&N filter Air box lid on. Zou dit een goede map kunnen zijn
voor mijn quad?
Plaats reactie