invoeren raptor 700

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
sam 1983(NL)
Toeschouwer
Toeschouwer

invoeren raptor 700

Bericht door sam 1983(NL) »

Hoi mijn naam is sam en ik ben nieuw op dit forum.

Na het verkopen van mijn enduro ben ik van plan een quad aan te schaffen. Na veel lezen op dit (goede) forum is de keuze gevallen op de raptor 700.
Ik ben van plan deze in te voeren vanuit amerika.
Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet ondernemen en wat de kosten ongeveer zijn om hem op kenteken te zetten zodra ik de quad in nederland heb.
Wat moet er allemaal aan de quad gedaan worden voordat hij klaar is voor de keuring?

groeten sam
regend het in mei,... dan is april voorbij
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

ik heb ook geinformeerd om een nieuwe grizzly naar nederland te halen, dit is hoe je hem hier krijgt: Alle onderdelen moet je eraf halen of van elkaar halen, zodat je hem als onderdelen hier krijgt, en dan moet je het chassis in 3 stukken slijpen en als oud schroot laten overkomen. Ik verwachte eigenlijk al zoiets toen, want anders zou iedereen voor een paar duizend euro zon ding kunnen hebben
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
sam 1983(NL)
Toeschouwer
Toeschouwer

dat lijkt mijn ook niet zo'n goed idee
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

als je hem uit amerika vandaan haalt zit er geen goedkeuring bij om hem op welk eu land dan ook op kenteken te krijgen. ik heb er ook naar gekeken, maar zit niets anders op dan er 1 in nl te kopen en het liefst meteen met coc verklaring. pb me voor een adres.
hmmmmmm. eat me..
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Yamaha Grizzly 700 schreef:ik heb ook geinformeerd om een nieuwe grizzly naar nederland te halen, dit is hoe je hem hier krijgt: Alle onderdelen moet je eraf halen of van elkaar halen, zodat je hem als onderdelen hier krijgt, en dan moet je het chassis in 3 stukken slijpen en als oud schroot laten overkomen. Ik verwachte eigenlijk al zoiets toen, want anders zou iedereen voor een paar duizend euro zon ding kunnen hebben
nu ga je me toch wel moeten uitleggen hoe en waarom hij uiteen moet?
zover ik weet kan je hem hierheen halen, maar het grootste struikelblok is de douane, tenzij je daarvoor je connecties hebt en dan het hele rompslomp voor hem te homologeren, via duitsland en dergelijke... van weken tot maanden geloop om alles in orde te krijgen voor enkele luttele euros die je zal uitspare. indie hij aleen voor de cross dient of je al papieren hebt van een 700 zou ik het me wel wagen.
greetz
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Robby schreef:
Yamaha Grizzly 700 schreef:ik heb ook geinformeerd om een nieuwe grizzly naar nederland te halen, dit is hoe je hem hier krijgt: Alle onderdelen moet je eraf halen of van elkaar halen, zodat je hem als onderdelen hier krijgt, en dan moet je het chassis in 3 stukken slijpen en als oud schroot laten overkomen. Ik verwachte eigenlijk al zoiets toen, want anders zou iedereen voor een paar duizend euro zon ding kunnen hebben
zover ik weet kan je hem hierheen halen, maar het grootste struikelblok is de douane, tenzij je daarvoor je connecties hebt en dan het hele rompslomp voor hem te homologeren, via duitsland en dergelijke... van weken tot maanden geloop om alles in orde te krijgen voor enkele luttele euros die je zal uitspare. indie hij aleen voor de cross dient of je al papieren hebt van een 700 zou ik het me wel wagen.
greetz
ja precies voor de douane, als ze hem krijgen ben je hem kwijt en de enige manier om hem hier anders heen te krijgen is op die manier heb ik me Laten vertellen...dus...
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Bleu light

RHINO 660
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

Yamaha Grizzly 700 schreef:
Robby schreef:
greetz
ja precies voor de douane, als ze hem krijgen ben je hem kwijt en de enige manier om hem hier anders heen te krijgen is op die manier heb ik me Laten vertellen...dus...
je bent hem niet kwijt alleen de bpm krijg je erbij, dan issie net zo duur als in nl. alleen het verschepen heb je er dan extra bij. als je zoiets doet moet je er meteen een hele vracht van die dingen halen. en vergeet 1 ding niet. yamaha-europe vergoed geen garantie zou er iets mogen gebeuren. (zoals bijv in mijn geval). Alle chassis nr van de quads in europa zijn bekend bij yamaha.
hmmmmmm. eat me..
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

wally schreef:
Yamaha Grizzly 700 schreef:
Robby schreef: nu ga je me toch wel moeten uitleggen hoe en waarom hij uiteen moet?
greetz
je bent hem niet kwijt alleen de bpm krijg je erbij, dan issie net zo duur als in nl. alleen het verschepen heb je er dan extra bij. als je zoiets doet moet je er meteen een hele vracht van die dingen halen. en vergeet 1 ding niet. yamaha-europe vergoed geen garantie zou er iets mogen gebeuren. (zoals bijv in mijn geval). Alle chassis nr van de quads in europa zijn bekend bij yamaha.
klopt voor garantie hoef je dan niet aan te kloppenr
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Bleu light

RHINO 660
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik zou proberen er eentje uit Belgie te importeren.
Zijn quadzaken die dit regelmatig doen en als je het slim aanpakt kun je zo wel wat besparen.
Maar eigenlijk is het gerommel in de marge want zo lucratief als ze in Amerika geprijsd zijn kun je hier absoluut vergeten.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Verlintje »

Dit is pas om je kreupel te leggen! Misschien kan je op deze manier wel besparen
op invoerrechten maar geef deze manier aub niet aan als de ENIGE manier om een voertuig
uit de VS te importeren!

De som van overzeese transportkost + btw + invoerrechten + gelijkvormigheidsprocedure
is bij 't importeren van één quad gewoon té groot om er een voldoende financieel voordeel
uit te halen tov de aankoop van een nieuwe Belgische/ of zelfs Nederlandse ATV met
COC of gelijkvormigheidsattest.

En dan moet je nog zelf trachten uit de papperassenwinkel te geraken. Om een voertuig
zonder COC op de éénvoudigste manier op de weg te krijgen moet deze al Duitsland & de Duitse
TUV gepasseerd zijn, vermoedelijk zal zelfs daar ook nog een Tageszulassung nodig zijn om
uiteindelijk in een ander Europees land (B of NL) op de weg te kunnen komen.

Deze circel kost dus een ferme duit, en is voor een partikulier en zonder medewerking
van een lokale dealer echt een stukje huzarenwerk. Veel kans dat je na een paar maanden blijft
zitten met een machine die minstens even duur of stukken duurder geworden is als een officieele
ofwel blijf je zonder homologatie.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

:lol: :lol: :lol:

die zit verlintje
ben jij dan toch zo één van die hopeloze posters die alles blijkt beter te weten van horen zeggen grizzly 700?
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

Robby schreef::lol: :lol: :lol:

die zit verlintje
ben jij dan toch zo één van die hopeloze posters die alles blijkt beter te weten van horen zeggen grizzly 700?
²
ik heb me dit ook al afgevraagd
in elk topic moet hij wel iets zeggen, anders zal hij niet goed slapen denk ik :duimlaag:
als jij elke quad in stukken zaagt alvorens je hem invoert, dan wil ik toch niet graag op je grizzly rijden hoor :roll:
sam 1983(NL)
Toeschouwer
Toeschouwer

He jongens bedankt voor jullie info.
Ik ga het nog een klein beetje verder uitpluizen.
kan hem in iedergeval met een kennis overschepen (amerikaanse auto handelaar)
Laat nog wel iets weten of ik wat verder ben gekomen.
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Steffen schreef:
Robby schreef::lol: :lol: :lol:

die zit verlintje
²
ik heb me dit ook al afgevraagd
in elk topic moet hij wel iets zeggen, anders zal hij niet goed slapen denk ik :duimlaag:
als jij elke quad in stukken zaagt alvorens je hem invoert, dan wil ik toch niet graag op je grizzly rijden hoor :roll:
helemaal niet waar, ik probeer alleen info te geven die ik gehoord heb... waarom is dit zon probleem dan? en nou begint er weer 1 over mn grizzly waar ik schijnbaar alles over beter weet... IK HAD HET NIET EENS ALLEEN OVER EEN GRIZZLY!
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Bleu light

RHINO 660
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

met info "van horen zeggen" zijn de mensen nix
en wanneer men iets invoert van amerika.. en telkens dat op jou manier moet lappen, dan koop ik me niet graag een uit amerika ge-importeerde wagen hoor! wie weet in hoeveel stukskes is die niet geslepen geweest!
als je iets zinnigs wilt zeggen, zijt dan zeker dat het waarheidsgetrouw is, en géne zever in pakskes.. daar staat deze persoon geen stap verder mee..

ik zou je quad in nederland zelf kopen, geen gezever, en je weet dat je op de baan kan zonder veel problemen.. natuurlijk is de prijs in amerika een stuk aantrekkelijker maar lees 'ns wat "verlintje" zegt. je gaat er meer mizerie mee hebben als iets anders.
Pure adrenaline attached with a license plate !
Plaats reactie