De nieuwe KTM LC4 690 motorblokken
De nieuwe KTM LC4 690 motorblokken
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Zit het tandwiel nu aan de andere kant tegenover vorige editie? of zijn dat gedachten
Het regende al een tijdje speculaties, maar we hebben toch de voorkeur voor officiëel nieuws: de eerste beelden en info van het nieuwe KTM LC4 690 motorblok.
What's new?
Het nieuwe LC4 690 motorblok draait al een tijdje mee in het rally seizoen van 2006. We mogen dus gerust zijn, het gaat niet om een eenvoudige 'opgepepte' versie van het huidige LC4 blok, we spreken wel degelijk over een nieuw ontwikkeld motorblok met een lijst aan features die zo op het eerste zicht alle wensen van de huidige LC4 eigenaars vervult.
Minder trillingen
Door de nieuwe injectie (jawel!) en een betere afstemming van het blok op het frame zijn vooral de trillingen in lagere toerentallen aanzienlijk vermindert. Dit kunnen we alleen maar toejuichen, want met een KTM LC4 aan het rode licht wachten was nagenoeg vergelijkbaar met een powerplate sessie. De trillingen zijn niet zo een probleem bij offroad gebruik, maar op de openbare weg was dit vooral bij een eerste rit even wennen.
Minder gewicht
Het huidige blok is zo een slordige 3 kilogram lichter dan zijn voorganger. Dit doet ook meteen het vermoeden rijzen dat de nieuwe generatie LC4 motoren wel eens ettelijke kilo's lichter kunnen zijn.
De nieuwe APTC koppeling moet ook het schakelen minder zwaar maken. Niet dat wij hier ooit last van hebben gehad...
Nieuwe versnellingsbak!
Jawel! Eindelijk een zesbak in de LC4! Het nieuwe motorblok bechikt over een zesde versnelling, iets waar veel huidige LC4 eigenaars maar al te blij mee zullen zijn!
Onderhoudsvriendelijker
Het nieuwe motorblok heeft langere onderhoudsintervallen. Dit maakt meteen ook de LC4 690 een toegankelijkere motor, de huidige generatie LC4 motoren is inderdaad redelik onderhoudsintensief, niet geschikt voor mense die enkel maar willen rijden en niet van onderhoud en sleutelen houden!
Meer vermogen
Voortaan zal de LC4 met 60 pk mogen rondrijden. De huidige LC4 motoren zet al gerust 53 pk op de schaal - soms tot 58 mits de nodige tuning - dus het is niet abnormaal dat het blok met iets grotere cilinderinhoud een beetje meer pk's geeft. Interessanter is de nieuwe powerband: meer punch in het middengebied. Het zal dus voortaan mogelijk zijn om een LC4 met 'a flick of the wrist' over een greppel te lanceren!
Het nieuwe blok is alvast voorgesteld aan het publiek... de modellen zelf zullen nog even op zich laten wachten. We weten alleszins al waarvoor we gaan sparen: een nieuwe LC4 690 Adventure!
KFX540
pf, ik heb gisteren nog zoiets ontworpen
honda trx400x:goldspeed bumper, shelterX nerfbars, trailtech vapor, garmin GPS 60cs, FP slip-on (reinforced), racecut, dfr numbers, kenda claws, itp black rims, bomb squad stickerset...
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
-
- Toeschouwer
- Berichten: 48
- Lid geworden op: za 17 jul, 2004 12:26
- Locatie: Doetinchem