Zuiger remklauw

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Zuiger remklauw

Bericht door Jarcos »

Hey mannen, ik heb zojuist de remklauw van mijn achterrem helemaal uiteen genomen om schoon te maken. Nu dit klaar is, vraag ik me echter een klein dingetje af: de zuiger in de klauw die de remschijf tussen de blokken perst, moet die een beetje stroef in de behuizing heen en weer gaan? Het lijkt me ook niet zo verstandig om het geheel met een beetje kogellagervet in te smeren, zodat hij soepeler heen en weer zou gaan. Dan zou er namelijk direct contact met de remvloeistof onstaan, en dit mag natuurlijk niet.
De zuiger is met de hand heen en weer te bewegen, maar echt heel makkelijk vind ik het toch niet gaan. Hieronder een afbeelding om te laten zien waar het over gaat:

Afbeelding

iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Re: Zuiger remklauw

Bericht door epix no-fear »

hij hoort een beetje stroef te gaan :)
ik kan de mijne er met de hand niet uit halen maar in duwen gaat wel :) en hij remt perfect
CustomCoatingsHelvoirt
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Aha ok! Ik heb al eerder een setje remblokjes weten te verbranden met een zuiger die niet soepel genoeg liep, vandaar dus. Thanks!
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

Jarcos schreef:Aha ok! Ik heb al eerder een setje remblokjes weten te verbranden met een zuiger die niet soepel genoeg liep, vandaar dus. Thanks!

dat heeft meestal niet te maken met de zuiger maar dat ligt over het algemeen aan dat je parkeerrem blijft hangen waardoor de rem blokken blijven slepen
CustomCoatingsHelvoirt
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

of dat je zuiger zo vast zit in je behuizing dat je de ring moet vervangen. Deze rubber ring insmeren met lithiumvet (rode pasta) en dan zuiger erin. Hangt allemaal af van de staat van het rubbertje.
hmmmmmm. eat me..
Plaats reactie