remmen al na 600 km al volledig weg
remmen al na 600 km al volledig weg
heb gisteren mijn kymco maxxer binnen gebracht voor onderhoud . zijn eerste onderhoud vandaag heb ikgebeld en hij zei dat min achterse remblokken volledig versleten waren en heeft die moeten vervangen . vroeg of ik veel in de modder gereden had . ik zei dat da toch ook de bedoeling was met een quad of niet en ben er ook mee op de baan geweest . nu denk ik toch dat da niet normaal is dan kan ik binnekort om de twee weken nieuwe remblokken zetten . hij dacht ook dat ik mijn rem mischien in gehouden had tewijl ik rij . maar dat is ook het geval niet . nu ga ik dadelijk naar daar . kan iemand mij vertellen of dit normaal is of niet 
-
epix no-fear
- Quad Expert

Re: remmen al na 600 km al volledig weg
het kan zijn dat je parkeer rem sleept dan slijten je remblokken veeeel harder
CustomCoatingsHelvoirt
In de modder slijten de remblokken veel sneller.wessss schreef:heb gisteren mijn kymco maxxer binnen gebracht voor onderhoud . zijn eerste onderhoud vandaag heb ikgebeld en hij zei dat min achterse remblokken volledig versleten waren en heeft die moeten vervangen . vroeg of ik veel in de modder gereden had . ik zei dat da toch ook de bedoeling was met een quad of niet en ben er ook mee op de baan geweest . nu denk ik toch dat da niet normaal is dan kan ik binnekort om de twee weken nieuwe remblokken zetten . hij dacht ook dat ik mijn rem mischien in gehouden had tewijl ik rij . maar dat is ook het geval niet . nu ga ik dadelijk naar daar . kan iemand mij vertellen of dit normaal is of niet
Bovendien is de kwaliteit van de remblokken hierin zeer bepalend.
Ik heb met mijn kawa 2jaar gereden voordat de remblokken vervangen moesten worden.
Maar ik heb ook een keer op 2uurtjes een set goedkope remblokken opgereden op mijn Honda 400.
Dus de conclusie is dat je moet zoeken naar een set remblokken van een goed merk, geen goedkope van 10 euro ofzo.
Daarnaast kan het inderdaad zo zijn dat de rem niet goed is afgesteld waardoor er veel onnodige slijtage is.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
epix no-fear
- Quad Expert

idd je hebt gelijk teun over dat kwaliteits verschil dat maakt heel veel in slijtage.
als je nieuwe steekt kun je beter sintered metal blokjes steken die gaan echt een eeuw mee
als je nieuwe steekt kun je beter sintered metal blokjes steken die gaan echt een eeuw mee
CustomCoatingsHelvoirt