rappy 700 doet het niet meer! HELP!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
wally
Quadracer
Quadracer

rappy 700 doet het niet meer! HELP!

Bericht door wally »

Voor de techneuten onder ons. (dus geen slap gezever! :!: ) Ik heb mijn rappy afgespoten met LAGE druk. Nu is het zo, ik doe mijn contact slot om en klap. onstekings zekering eruit :shock: . Ikke bij het tankstation nwe zekeringen gehaald, nwe erin gedaan en klap weer eruit samen met hoofdzekering :shock: :chagarijn: . ikke nwe hoofdzekering erin gedaan en nwe onstekingszekering en contact aan, komt er rook aan de linkerkant van de quad vandaan :x (als je op de quad zit links dus). Ik denk het zal toch niet. nu de ontstekingszekering nog een keer vervangen en begon weer lichtjes te roken!. Ik denk ik stop ermee voordat de hele zooi doorbrand. Ik heb mijn bus gehaald, daarop gezet en de quad de garage ingeschopt. Ik heb er alleen een powercommander op. Ik haal hem morgen uit elkaar en ga op onderzoek uit. eerst de powercommander afsluiten en kijken wat ie dan doet. Maar heeft iemand anders nog een iedee wat het kan zijn.

Alleen serieuze antw. please.

wally
hmmmmmm. eat me..
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

ik denk een kabel ergens tegen het frame liggen schuren :?:
never drive faster then your angel can fly
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

mx jake, dat is een goeie. Ik heb even gekeken en ik denk dat achter bij het blok zag ik wel een kalig plekje. Ik ga morgen de hele quad uit elkaar halen en kijken of er kabels slijtplekken op het frame maken.
hmmmmmm. eat me..
tanguycoryn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door tanguycoryn »

mx jake schreef:ik denk een kabel ergens tegen het frame liggen schuren :?:
idd. heb zoiets gelijkaardig met mijn pbr deze week ook gehad, ik starte hem zet mijn lichten aan viel uit, binnengestoken ij komt terug ksart hem zet mn lichten aan valt weer uit, kbekijk alles eens, en ksie een draad tegen mn kader => kortsluiting.

bekijk eens alle draden om te beginnen.

tanguy
banshee of ltr-450?
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

Bekijk die ganse zooi maar eens goed ! wss zoals ze zeggen twee draden doorgesleten , of water in een connector of in iets van die electronische spullen, veel sterkte !
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

inderdaad het gaan in 90% van de gevallen de draden zijn. er wordt niet altijd even zorvuldig omgesprongen met het aanbrengen ervan ik heb het ook meegemaakt in de eerste 1000km met de Z ne cameraad van mij ook. en het was maar een HEEL klein schuurplekje waarlangs hij massa vond maar dat is genoeg om die 20A zekering te laten springen. een goeie tip isoleer dubbel rond de plaatsen waar de kabels passeren. en mss nog een tip neer er tape voor waar ze benzineslanglekken mee dichten dat is tape die echt goed tegen onderlinge wrijving kan heb ik uit ervaring al ondervonden. verder zoveel mogelijk kruisende kabels vermijden.

succes en hou ons op de hoogte
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

hij loopt weer. geen 1 kabel was door. was allemaal netjes. alleen soms gaat de efi zekering door. Dat kan toch niet komen doordat ik sinds zaterdag met een irridium bougie rijd? De powercommander doet het ook gewoon en geen storingen. Ik ga morgen avond maar weer verder om te zoeken waar dat efi probleem vandaan komt. beetje aan de kabeltjes rommelen.Ik heb de connectors allemaal ingespoten met di-electric grease. tot zover een kleine update, maar ik vertrouw hem niet voor 100% nog.
hmmmmmm. eat me..
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

Nog eens alles tegoei checken he en eventueel fiche per fiche instoppen en heeeel veel wringen en doen met de kabels je zult wel plots iets zien.
Waarom irridium bougie? Is standaard niet goed ofzo?
Ik ben persoonlijk niet te vinden voor irridium bougie wegens het afbreken van de pin bij te hoge temp. en slecht afgestelde motor.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie