Goede quad voor een beginner?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Het is gewoonweg simpel zo dat een verzekering het liefst niet betaald. Ze verdienen liever geld met alle premies die ze opstrijken. Als jij hun ook maar een excuus geeft om niet te hoeven betalen zullen ze het niet doen het zijn gewoon keiharde bedrijven.

Er is geen duidelijker reden om niet te hoeven betalen als dat de bestuurder niet op het voertuig had mogen rijden. en dat zullen ze ook niet doen. En je mag alles zelf betalen hoor en als je geen 21 bent maak je je vader verantwoordelijk. En bij een blijvende handicap ofwat gaat er echt heel veel geld in zitten ik ken verhalen van mensen die hun huis konden verkopen omdat mijnheer Met zijn zatte kop in een onverzekerde auto een kettingbotsing veroorzaakte dat is misschien een extreem voorbeeld maar een ongeluk is zo gebeurd.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Toine
Quadrider
Quadrider
Berichten: 290
Lid geworden op: do 19 mei, 2005 21:15
Locatie: Machelen
Contacteer:

Bericht door Toine »

Het gaat zelfs zo ver dat een verzekering zich KAN terugtrekken indien je een ongeval veroorzaakt en blijkt dat de quad niet origineel staat overeenkomstig PVG. De modificaties die je aanbrengt kunnen er dus toe leiden dat de verzekering het recht heeft zich terug te trekken. Reken er maar op dat een verzekering zich ZAL terugtrekken in een geval met grote schade/ lichamelijke letsels.

In de 4x4wereld zijn er heel wat eigenaars die hun jeep na het plaatsen van verhoging, banden, ... laten keuren als alleenstaand geval om hier in orde te zijn.
When going gets tough, the tough get going
w0u73r
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 500
Lid geworden op: za 02 jul, 2005 18:58
Locatie: alken

Bericht door w0u73r »

koop gewoon een blaster wrm zou je een brommertje en een quad kope
zon blaster heeft genoeg in zich en je kan er als 18 mee op de baan
ja gelijk wat die ene jonge zegt op je tande bijten
ik zou in jou plaats zeker een blaster kope zo een scooter en een 50 of 90 cctje is voor mij verspilling van geld echt stom als je dit doet maar ja het is jouw keuze
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Sebastien »

je bent niet de enigst hoor ik zou ook graag willen rijden op de baan maar ik mag nog niet (ik ben ok 16) Wij hebben een raptor 350 het is efkes doorbijten maar je zult nog meer plezier hebben als je moet wachten tot je 18. :wink:
Laatst gewijzigd door Sebastien op za 26 aug, 2006 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
tim slijkpaling
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 01:43
Locatie: omgeving antwerpen
Contacteer:

Bericht door tim slijkpaling »

NoFear schreef:Als ik t zo lees kan ik die quad wel vergeten :cry: . Zijn er dan geen 16 jarigen op dit forum die legaal op een quad rijden die niet te klein is?
koop je een kymco 50 cc die is zeker niet te klein voor je ik heb er ooit een gehad maar dit was een 150 cc is net dezelfde als de 50 cc alleen een zwaardere motor :P

en ik ben zelf 1.92m lang dus :wink:

is wel een landbouwmodeletje he :twisted:
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

Een 50cc voor op de baan heb je al voor 1500, van smc(nieuwprijs) rijd wel maximum45maar al je er een andere uitlaat op zet al gemakkelijk 60 en dan kan je nog hard tune zoals, andere luchtfilter, andere kamwielen, etc, je kan hem getune mss 130laten gaan, hier is een adress in belgie in gent die smc verdeel www.dccars.be
hij neemt ook andere quads over.
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

postwhore :chagarijn:
CustomCoatingsHelvoirt
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

Teunie schreef:
john trekels schreef:een 50cc quad kopen ga je je echt beklagen, koop een blaster of warrior (alwel wat duurder) daar heb je wat fun aan!
ik rij met de raptor op de baan! ben ook maar 16.
heb hem gewoon ingeschreven op de naam v vader,
als je flikke tegen komt maak je dat je wegkomt of je kan gewoon een boete krijgen, maar je quad in beslag nemen kunnen ze niet als hij inorde is voor op de baan...
ik zou maar eens goed nadenken, en eventueel eens gaan rijden met een blaster of warrior ofz...
Mensen zoals jij verknallen het voor iedereen.
Ik hoop dat ze je pakken, en keihard aanpakken.
Met zulke mensen hoeven ze wat mij betreft niet voorzichtig te zijn.
Bedenk eens waar je mee bezig bent! En er ook nog trots op zijn ook.

Jammer dat je van je pa geen verstand gekregen hebt ipv een Raptor.
Hij zal trouwens minder blij zijn als je iemand invalide rijdt, de verzekering niet uitkeert en hij de rest van zijn leven mag gaan betalen...

Succes ermee.

Tja als je op de weg rijd in straten waar huizen staan des egt wel OERDOM, krij ook soms op straat maar dan gaat men pa mee, quad op de remorque en naar landbouwegentjes waar geen huizen staan, moestik op straat rijde pakt hij de sleutels af en krijg ik ze nie weer voorkemn school af heb

have fun
Myth
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 15 sep, 2006 14:49
Locatie: Egmond

Bericht door Myth »

Ik ben ongeveer 1.90 en heb een Unilli CX-50... kan prima... hij rijd ongeveer 50.. moet sneller kunnen..
Freddy5
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 07:42

Bericht door Freddy5 »

Wat raden jullie mij aan als eerste quad? Mijn budget ligt rond de 2000-2500 €
IK zie hier overal Yamaha blaster verschijnen, maar gaan die wel een beetje vooruit?
Hij zal voornamelijk op de openbare weg gebruikt worden, maar nooit lange afstanden (max 10 km)
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

Freddy5 schreef:Wat raden jullie mij aan als eerste quad? Mijn budget ligt rond de 2000-2500 €
IK zie hier overal Yamaha blaster verschijnen, maar gaan die wel een beetje vooruit?
Hij zal voornamelijk op de openbare weg gebruikt worden, maar nooit lange afstanden (max 10 km)
gaat goed vooruit,niet aan twijfelen! heb de zelf ook gehad en echt mega veel plezier aan gehad!
zit ook mooi binnen je budjet!
Freddy5
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 07:42

Bericht door Freddy5 »

en wat is het verbruik van zo een blaster? :bier2:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

De mijne reed getuned ongeveer 1:18.
Grizzlycrosser!!!
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 21 feb, 2007 08:57
Locatie: Beekbergen

Bericht door Grizzlycrosser!!! »

ik bied je de Grizzly 125 aan!
voorjongens vanaf 16 jaar!
2000 euro, maar dan heb je hem 2e hands maar nog super goed! :knikduim:
125 cc
oersterk! :spieren:
en hij gaat 80 km per uur!
nou? :crossercool:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Dit is zowat 5 maanden geleden, let een beetje op de datum alsjeblieft.
Plaats reactie