Hoe maak ik leuke actiefoto`s?

Laat ons watertanden met de mooiste foto's uit je collectie...
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Je hebt ook kitjes met andere lenzen erbij, maar dat zou ik niet doen. Die body is bijvoorbeeld 650 euro waard, zodat ze er geen toplens bij kunnen doen, dus meestal zijn die standaard lenzen poep. Heb ik ook met mn 18-55, het is grotendeels plastic. Maar toch leuke pics mee geschoten :D
De 350 vind ik niet lekker in de hand liggen, een beetje te smal. Maar wel mooie cam, mooie kleurtje ook, dat zwart :D
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
manu
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door manu »

Zelf gebruik ik voor't moment een Canon EOS 350D.
Om er een betere grip op te krijgen heb ik er nog een batterygrip onder geplaatst. (k'heb nogal grote handen...)
Dit komt uiteindelijk nog goekoper uit dan nen EOS 20D aan te schaffen want de 350D en de 20D werken uiteindelijk toch met dezelfde sensor.

Mijn lensen:

Canon 50mm f1.4 USM (vast brandpunt) gebruik ik meestal voor portretfotografie
Canon EF 17-40mm f/4 L USM (breedhoeklens)
Canon EF 70-200mm f/4 L USM (telelens)

Dit zijn allemaal lensen uit de L reeks. (pro reeks)
Akkoord, ze kosten per stuk bijna evenveel als de 350D maar wat ben je met nen goeien body als er geen goei glas voor staat...
Daar dat de 350D een camera is met kleinbeeldformaat moet je nog rekening houden met een cropfactor van ongeveer 1.6 wat erop neerkomt als je bijvoorbeeld de telelens 200mm gaat gebruiken dat je eigenlijk met een 320mm bezig bent.

Op de 350D staan ook een set voorgeprogrameerde settings op om foto's te maken.
Zelf gebruik ik die niet, ik doe alles manueel, daar krijg je uiteindelijk de beste resultaten mee.
Bijvoorbeeld: automatic white balans gebruik ik niet.
Ik zet die op daylight, dat geeft veel betere kleuren weer, ook bij zonsondergangen.
Er zijn zo nog nen gansen hoop van die settings maar das teveel om hier uit de doeken te doen.
Voor de rest is het zoals quadrijden... oefenen, oefenen en noges oefenen...
Laatst gewijzigd door manu op ma 28 aug, 2006 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scottusa »

ben ik het bijna volledig mee eens! alleen dat ik de 350d zelfs met grip nog te klein vind en een 30d met grip ideaal vind!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

Dangerous
Quadracing
Team
manu
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door manu »

scottusa schreef:ben ik het bijna volledig mee eens! alleen dat ik de 350d zelfs met grip nog te klein vind en een 30d met grip ideaal vind!
da klopt volledig !
K'moest wa uitkijken voor mijne portemonnee toen en ik wou een volledige, goeie set hebben. :)
Als ik nu nog nen aanschaf doe in de toekomst dan zal't nen full frame toestel zijn, de 5D of misschien gelijk doorsparen voor de 1Ds markII. :roll:
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scottusa »

nuja ik heb dezelfde gedachte maar als een jonge van 17 is dat niet zo evident :) nu met die 30d is het al ff goed genoeg

Dangerous
Quadracing
Team
manu
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door manu »

scottusa schreef:nuja ik heb dezelfde gedachte maar als een jonge van 17 is dat niet zo evident :) nu met die 30d is het al ff goed genoeg
Das waar !
Er zijn er nie veel van uw leeftijd die zo'n toestel in hun bezit hebben ! :wink:

Als ik voor de Canon 1Ds markII wil gaan dan moet ik er ook serieus voor bijwerken na mijn uren.
Maar ja, die kwaliteit is voor't moment door geen ander toestel te evenaren.
oh k'zou liegen, nen Hazelblad 38 megapixels is nog beter maar die kost dan ook 38.000 euro :shock:
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scottusa »

niet dat je daar echt veel aan zou hebben buiten een hele hoop 8 gig geheugenkaartjes en een mega pc :)

Dangerous
Quadracing
Team
manu
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door manu »

scottusa schreef:niet dat je daar echt veel aan zou hebben buiten een hele hoop 8 gig geheugenkaartjes en een mega pc :)
:) geheugenkaartjes heb ik al genoeg en mijne pc is nen dual core 3.0 ghz, 2024 MB ram... :wink:
speedfreak
Quadrider
Quadrider

Bericht door speedfreak »

ja ik heb nu mijn canon eos 350d ook al een tijdje, en ben er zeer tevreden van. Ga nu binnekort wel eens achteruit zien naar een andere lens, de standaard zoemt niet ver genoeg. :p ik dacht aan de 28-300mm macro lens. is deze wat goed? en de prijs valt ook goed mee.
Ktm 525 XC,Ready To Race?!
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scottusa »

nuja van zo een lens moet je niet teveel verwachten voor die prijs hoor.

met de veronderstelling dat je voor deze gaat : http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =37&page=2
lenzen zijn een stuk belangrijker dan de body! dus je kan beter daar wat meer geld aan uitgeven dan aan een beter body!
Laatst gewijzigd door scottusa op di 29 aug, 2006 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Dangerous
Quadracing
Team
speedfreak
Quadrider
Quadrider

welke is dan wel een goede zoem lens? mag wat meer koste.
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scottusa »

en wat is iets meer ? en welk bereik wil je toch ongeveer hebben ?

Dangerous
Quadracing
Team
speedfreak
Quadrider
Quadrider

euhm... maximaal een 500 euro (omdat ik vind dat een lens niet meer mag kosten dan het toestel) en een zo groot mogelijk bereik. :ster: :p
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scottusa »

speedfreak schreef:euhm... maximaal een 500 euro (omdat ik vind dat een lens niet meer mag kosten dan het toestel) en een zo groot mogelijk bereik. :ster: :p
owh :) nuja tis meestal zo dat de lenzen meer kosten dan het toestel ! maar een http://www.cornevaniperen.nl/proddetail ... =ef70300IS is een supergoei zoomlens maar die is weer net iets boven je budget !

Dangerous
Quadracing
Team
speedfreak
Quadrider
Quadrider

scottusa schreef:
speedfreak schreef:euhm... maximaal een 500 euro (omdat ik vind dat een lens niet meer mag kosten dan het toestel) en een zo groot mogelijk bereik. :ster: :p
owh :) nuja tis meestal zo dat de lenzen meer kosten dan het toestel ! maar een http://www.cornevaniperen.nl/proddetail ... =ef70300IS is een supergoei zoomlens maar die is weer net iets boven je budget !

Mmmm... :idea: bedankt. Ga ik is achter horen dan. :duimhoog:
Plaats reactie