jetten of niet?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
WHITE Z400
Quadfanaat
Quadfanaat

jetten of niet?

Bericht door WHITE Z400 »

hallo

ondanks de kritiek die ik zal krijgen over het gebruik van de zoekfunctie (heb een uurtje geleze en gezocht met deze functie) ga ik mijn vraag toch stellen aangezien ik nog altijd niets wijzer ben geworden.
Ik ga normaal een krieger (enkel demper) zetten op mijn Z400
Nu is mijn vraag of ik mijn quad dan moet jetten of niet want de meeste hier zeggen van wel en 2 dealers hier in de buurt zeggen dat je enkel moet jetten als je een volledige lijn zet en niet als je enkel de demper zet?
Zou toch niet graag te arm rijden en stukken maken.
White SUZUKI Z400 2006
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Wegblijven bij die 2 dealers :wink: ,wil je je nieuwe demper VOLLEDIG benutten zal je toch het beste moeten rejetten.
Enjoy your ride...
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

inderdaad!

rejetten zal nodig zijn.
Er zijn al een paar topic's over geweest. Bij een viertakt haal je door enkel de demper veel meer power dan enkel voorbocht te vernderen. Bij tweetakt moet je de twee veranderen om meer power eruit te halen.
Zoiets was het toch denk ik. Correct me if i'm wrong

greetz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

momentje momentje momentje

ja kan ze geen ongelijk geven de dealers... klinkt raar wat ik nu zeg maar we hebben de test gedaan omdat ik het ook hoorde...

zal het even expliceren ;)

een Z400 staat van het fabriek uit standaard echt mega rijk! draai je boegie maar eens uit en je zult ziet da ze zwart ziet en zelfs in de boegie er afzetting is. nu hebben we de test gedaan met een lamda cel en zelfs met een volledige FP lijn draait hij NIET te arm. alleen heb ik onderin een sproeiertje groter gezet omdat ik vond dat hij dan wat meet koppel had. en het resultaat op de boegie is schitterend koffie bruin en de lamda cel gaf het middelste groene ledje aan...

dus wat iedereen hier komt verkondigen dat je een sproeier 4 maten groter erin moet jassen omdat hij anders te arm zou draaien daar denk ik het mijne van als het gaat om een Z400 wel goed te verstaan he! er zijn quads die al aan de arme kant staan standaard.

doe ermee wat je wilt en er gaan er zijn die zeggen dat ik een zeveraar ben maar wie de test ooit gedaan heeft en met zijn eigen ogen heeft gezien die heeft recht op spreken.

LET OP: het gaat hier over een Z400 model 2004 dus wat die niewe modellen 2005-2007 van afstelling hebben met die nieuwe carburatoren dat weet ik niet.
WHITE Z400
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door WHITE Z400 »

hallo vincenzo

denk dat die afstelling nog altijd zo is bij mijn model 20063 want had gisteren bougie nog bekeken voor ik men demper plaatste en was wel zwart ja.
Dus nu nadien nog eens kijken na wat ritjes met demper.
Hoe ik gisteren gereden heb lijkt hij mij wel goed te reageren maar dat is dan wat ik van de mechanische kant ervan ken (nog niet zo heel veel ervaring met quads)
White SUZUKI Z400 2006
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

van de modellen 2005 en 2006 ken ik de jetting niet omdat ze met 37mm carburatoren zitten nu en een geheel nieuw systeem dus daar heb ik niets over gezegd he ;) met de modellen 2004 ben ik zeker. maar er zijn er inderdaad die mij gaan tegenspreken.

een testbank is inderdaad het beste maar voor recreatieve rijders kijk je best naar de boegie als je lang plezier van hem wilt hebben. mooi glad koffie bruin dan heb je de beste verbranding.

als je nog vragen hebt voeg me maar toe op msn ofzo

greetz
Plaats reactie