mag je met een voorlopig rijbenwijs met een quad rijden

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Mathie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 aug, 2006 14:02
Locatie: Keerbergen

mag je met een voorlopig rijbenwijs met een quad rijden

Bericht door Mathie »

vraag is duidenlijk denk ik het gaat om een gewoon voorlopig (auto) rijbewijs
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

neen, je mat een personenwagen besturen staat op de papieren en over een vierwieler met motor staat er niets op. ik ben het gaan navragen en het was noppes.
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Sebastien »

gebruik de zoekfunctie, het is al meerdere malen uitgelgd
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Steffen
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Steffen »

ik mocht dat wel, en ik was volledig in orde
het verschil zit er hem in, of je ook met je wagen alleen mag rijden (dus zonder begeleiding -) 20 uren pakket in de rijschool) dan mag je wel alleen rijden
wanneer je het met minder uren doet, of je leert het via je ouders, dan mag het niet.

greetz
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

Steffen schreef:ik mocht dat wel, en ik was volledig in orde
het verschil zit er hem in, of je ook met je wagen alleen mag rijden (dus zonder begeleiding -) 20 uren pakket in de rijschool) dan mag je wel alleen rijden
wanneer je het met minder uren doet, of je leert het via je ouders, dan mag het niet.

greetz
same here! ik reed met de quad! Waarom?: ik moest 3 maand alleen rijden met een auto.. quad ingeschreven als auto..
Can it be any more simple?
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

das toch raar vind ik.

Mijn gezond verstand zegt dat je in feite niet zou mogen leren rijden met een quad als je met een personenauto moet leren rijden. Het is gewoon een te groot verschil.

Ze zeggen volgens mij allemaal maar iets, als puntje bij paaltje komt bij een accident is de kans groter dat bij deze vrij geïnterpreteerde opvattingen van onze prutswetjes de rechter ook zijn gezond verstand gaat gebruiken. En dan kan jij enkel eens groen lachen.
Niet omdat 1 of ander ambtenaartje de wet zo interpreteert dat het ook zo is he.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Mathie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 aug, 2006 14:02
Locatie: Keerbergen

Bericht door Mathie »

Skicks schreef:
Steffen schreef:ik mocht dat wel, en ik was volledig in orde
het verschil zit er hem in, of je ook met je wagen alleen mag rijden (dus zonder begeleiding -) 20 uren pakket in de rijschool) dan mag je wel alleen rijden
wanneer je het met minder uren doet, of je leert het via je ouders, dan mag het niet.

greetz
same here! ik reed met de quad! Waarom?: ik moest 3 maand alleen rijden met een auto.. quad ingeschreven als auto..
Can it be any more simple?

Maar met een voorlopig rijbenwijs en geen 18? want nu MOET ik met begleiding rijden en dus d8 ik met een quad misschien niet?...

(als je een quad inschrijft als auto krijg je dan ook een autonummerplaat?)
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

Mathie schreef:
Skicks schreef:
Steffen schreef:ik mocht dat wel, en ik was volledig in orde
het verschil zit er hem in, of je ook met je wagen alleen mag rijden (dus zonder begeleiding -) 20 uren pakket in de rijschool) dan mag je wel alleen rijden
wanneer je het met minder uren doet, of je leert het via je ouders, dan mag het niet.

greetz
same here! ik reed met de quad! Waarom?: ik moest 3 maand alleen rijden met een auto.. quad ingeschreven als auto..
Can it be any more simple?

Maar met een voorlopig rijbenwijs en geen 18? want nu MOET ik met begleiding rijden en dus d8 ik met een quad misschien niet?...

(als je een quad inschrijft als auto krijg je dan ook een autonummerplaat?)
Ik was wel 18, en moest dan 3 maanden alleen rijden.

Neen, want je begeleider moet steeds in staat zijn in te grijpen, en achterop een quad is dat niet mogelijk!

Neen, je krijgt een motorplaat! waarom weet ik ook niet, maar toch is het zo. Men heeft ooit eens over een speciale regeling gesproken tegen me.
El Fred
Quadrider
Quadrider
Berichten: 287
Lid geworden op: do 26 jan, 2006 22:55

Bericht door El Fred »

Zou toch gewoon met de auto leren rijden ze, tis nie voor niets da ge zolang moet oefenen e.
Die rijexamens worden er nie makkelijker op!

en nog iets, waar de f*ck moet ge die L hangen e :lol:
honda trx400x:goldspeed bumper, shelterX nerfbars, trailtech vapor, garmin GPS 60cs, FP slip-on (reinforced), racecut, dfr numbers, kenda claws, itp black rims, bomb squad stickerset...
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

twofifthy schreef:Zou toch gewoon met de auto leren rijden ze, tis nie voor niets da ge zolang moet oefenen e.
Die rijexamens worden er nie makkelijker op!

en nog iets, waar de f*ck moet ge die L hangen e :lol:
plakkertje vanachter op mn helm, misschien dom, maar enige oplossing!

Moeje maar eens controleren, vanaf begin september is alles MEGAHARD versimpeld...
Franky
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 956
Lid geworden op: do 22 jul, 2004 22:58
Locatie: Rillaar

Bericht door Franky »

Skicks schreef: Moeje maar eens controleren, vanaf begin september is alles MEGAHARD versimpeld...
ohja? op welk gebied dan?
kvind persoonlijk de nieuwe regeling véle duidelijker -> 17jaar = theorie; 18jaar = praktijk

maar wat is er dan versimpeld? kan me moeilijk inbeelden dat ze milder geworden zijn op 't praktijk examen, en de theorie makkelijker gemaakt hebben hoor :p rijschool = dikke comerce! dat moet opbrengen...
Pure adrenaline attached with a license plate !
Steffen
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Steffen »

het is niet versimpelt
je praktijk examen duurt nu 40 min ipv 25 min vroeger
er worden nog meer punten bekeken en je moet je maneuvers uitvoeren op de openbare weg.
ze willen dat de jongeren nog beter kunnen rijden alvorens ze hun rijbewijs krijgen, dus gemakkelijker is het volgens mij niet

@ Fré:
ik vond dit ook raar, maar ik had dit even nagevraagd bij mijn rijschool, deze waren niet 100 % zeker, dus hebben ze naar de politie gebeld
de politie heeft dat dan opgezocht en heeft ons laten weten dat het mag

let op, ik deed mijn rijbewijs op 3 maanden DUS zonder begeleiding en ik was al 18 jaar

greetz
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

vroeger kreeg je zo een rijbewijs, kijk naar men meter, ze heeft een autorijbewijs maar kan er niet mee rijden, ik ben 14 en kan beter rijden als men ma, pa, of peter, tis zo simpel als wat :crosser: :crosser:
Steffen
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Steffen »

OpticalNicolas schreef:vroeger kreeg je zo een rijbewijs, kijk naar men meter, ze heeft een autorijbewijs maar kan er niet mee rijden, ik ben 14 en kan beter rijden als men ma, pa, of peter, tis zo simpel als wat :crosser: :crosser:
jij kan alles beter, jij weet alles beter
kvind je wel cool 8) :rock:

:roll: :roll:
Mathie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 aug, 2006 14:02
Locatie: Keerbergen

Bericht door Mathie »

dus het komt erop neer dat ik men rijbewijs zal moeten afleggen met de auto en op men 18 een quad aanschaffen
Plaats reactie