eigenlijk? nog niet aan gedacht...FROSTiON schreef:Wordt het forum dan niet financieel gesteund door de sponsors?
poll keuze ontwerp t-shirten QFB
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Probleem is dat dit het eerste sponsor geld is dat binnen komt dit jaar, aantal sponsors ligt trouwens heel laag en ver onder de verwachtingen. In het verleden is niet één euro betaald geweest aan Synaptech, noch voor het ontwikkelen van de site en forum, noch voor hosting. We moeten dus nog effe afbetalen...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Door dergelijke discussies vraag ik me af waarom ikzelf, de mods en Ivoman in 't bijzonder het eigenlijk nog doen.
Zoals gezegd : Racerke, verkoop maar de T-shirts, vergeet het hele dotatieverhaal en laat dit toppic voor mijn part maar sluiten.
Zoals gezegd : Racerke, verkoop maar de T-shirts, vergeet het hele dotatieverhaal en laat dit toppic voor mijn part maar sluiten.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
De giften verlopen reeds via vzw (vglbaar met stichting) dus 100 % aftrekbaar.
-
- Pro Quadrider
- Contacteer:
Nu deze topic toch al helemaal van het onderwerp afwijkt, maakt het niet evel meer uit waar we over doorgaan.
We hebben veel adressen van quaddealers enzo toch al, waarom maken we geen mooie presentatiemap of zoiets en mailen (of sturen met de post) dit rond? Zo komen we aan bekendheid. En vooral mond op mond reclame: ik zat op het forum, daarna kwam Tom 61 en nu zitten er ook al andere blasterrijders hier. Het moet toch een keer betaald worden aan Synaptech.
We hebben veel adressen van quaddealers enzo toch al, waarom maken we geen mooie presentatiemap of zoiets en mailen (of sturen met de post) dit rond? Zo komen we aan bekendheid. En vooral mond op mond reclame: ik zat op het forum, daarna kwam Tom 61 en nu zitten er ook al andere blasterrijders hier. Het moet toch een keer betaald worden aan Synaptech.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
jongens hier kunnen ze nogal zagen over 15€
het verleden van racerke ken ik niet weet wel dat ze lang op hun geld hebben mogen wachten maar verder niets
Ivoman heeft er veel uurkes ingestoken en nu nog om het in orde te houden
het verleden van racerke ken ik niet weet wel dat ze lang op hun geld hebben mogen wachten maar verder niets
Ivoman heeft er veel uurkes ingestoken en nu nog om het in orde te houden
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
pppfffffff overal hetzelfde, altijd gezaag over geld,
Ik vind ook wel dat de Forum beheerders en mod's de verdeling van shirten enz. op zich moeten nemen want het is tenslotte wel hun forum(dat wil niet zeggen dat ze niet geholpen mogen worden daarbij) , en dat ze er iets meer voor vragen raakt mij nog minder, als ik zo een shirt wil hebben betaal ik er met plezier 15€ ofwat dan ook voor, desnoods wachten mijn volgende mods voor de quad maar even want voor die 15€ heb je nog geen spiegeltje. en nu dat ik het toch over die mod's heb, mijn volgende mod wordt een QFB t-shirt van 15€. zal de goedkoopste mod op mijn quadje zijn.
eigenlijk vindt ik het erg dat er hieover gediscussieerd wordt op die manier, het had iets extra's moeten worden voor het forum waar we allemaal zoveel goede tips en trucs en ... op kunnen terug vinden en zeker al op terug gevonden hebben.
laat mij maar weten wanneer het doorgaat voor dat t-shirt
een M voor mij.
Ik vind ook wel dat de Forum beheerders en mod's de verdeling van shirten enz. op zich moeten nemen want het is tenslotte wel hun forum(dat wil niet zeggen dat ze niet geholpen mogen worden daarbij) , en dat ze er iets meer voor vragen raakt mij nog minder, als ik zo een shirt wil hebben betaal ik er met plezier 15€ ofwat dan ook voor, desnoods wachten mijn volgende mods voor de quad maar even want voor die 15€ heb je nog geen spiegeltje. en nu dat ik het toch over die mod's heb, mijn volgende mod wordt een QFB t-shirt van 15€. zal de goedkoopste mod op mijn quadje zijn.
eigenlijk vindt ik het erg dat er hieover gediscussieerd wordt op die manier, het had iets extra's moeten worden voor het forum waar we allemaal zoveel goede tips en trucs en ... op kunnen terug vinden en zeker al op terug gevonden hebben.
laat mij maar weten wanneer het doorgaat voor dat t-shirt
een M voor mij.
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Racerke, neem jij het maar weer op jou! Zorg gewoon ervoor dat je het geld (t-shirt + verzending ) op voorhand hebt. Spreek een deadline af tegen wanneer alles moet binnenzijn en laat ze dan pas maken. En dat ze achteraf niet afkomen van ' ik wil er nog 1tje bijbestellen...' Een tijdspanne van 4 weken is méér dan voldoende! Je hebt die organisatie verleden x méér dan goed gedaan. Alleen k l o t e dat er een aantal mensen zijn die het wat verziekt hebben (niet betalen oa...). Dus go for it. Ik vind niet dat er hier geld extra gegeven moet worden door het werk dat sommigen erin steken. Dan kan je beter voor die dotatie gaan. Tenminste als die dotaties goed besteed worden, en niet naar een w-tec of yfz gaan.
-
- Quadracer
- Contacteer:
nu zou je met een dotatie een shurt krijgen, is dat geen leuk extratje
anders geef je jouw dotatie als dankbaarheid maar daarna ga je denken dat je er maar weinig voor in de plaats hebt gekregen
ik begrijp no limit, dit forum heeft geld nodig om te blijven bestaan. en dat er een extratje is voor ivoman dat vindt ik niet zo onlogisch
het forum is op een korte tijd gegroeid en dat is er gekomen omdat dit forum veel aantrekkelijker en gemakkelijker is geworden voor iedereen.
Wat is een 15 - 20 € voor een shirt en ondertussen steunen we het forum, voor velen is het forum een plaats waar ze kunnen praten over hun quad, hun problemen, waar ze oplossingen zoeken, en zelfs vrienden maken. als men daarvoor niets in ruil heeft, dan stel ik mij wel vragen.
anders geef je jouw dotatie als dankbaarheid maar daarna ga je denken dat je er maar weinig voor in de plaats hebt gekregen
ik begrijp no limit, dit forum heeft geld nodig om te blijven bestaan. en dat er een extratje is voor ivoman dat vindt ik niet zo onlogisch
het forum is op een korte tijd gegroeid en dat is er gekomen omdat dit forum veel aantrekkelijker en gemakkelijker is geworden voor iedereen.
Wat is een 15 - 20 € voor een shirt en ondertussen steunen we het forum, voor velen is het forum een plaats waar ze kunnen praten over hun quad, hun problemen, waar ze oplossingen zoeken, en zelfs vrienden maken. als men daarvoor niets in ruil heeft, dan stel ik mij wel vragen.
Dan is jullie host toch wel echt duur geweestNo Limit YFZ schreef:Probleem is dat dit het eerste sponsor geld is dat binnen komt dit jaar, aantal sponsors ligt trouwens heel laag en ver onder de verwachtingen. In het verleden is niet één euro betaald geweest aan Synaptech, noch voor het ontwikkelen van de site en forum, noch voor hosting. We moeten dus nog effe afbetalen...
Eerst en vooral wil ik Ivoman zijn werk hier zéker niet afbreken, wat hij gedaan heeft voor 't forum, chapeau ! dat doe ik hem niet na !
Maar als ik de kosten zou bekijken...
Hosting kost écht niet veel geld, DQT bijv, heeft een datavolume van 10Gb/maand wat toch al heel wat is ! En hier betaal IK jaarlijks iets van 120€ voor...
De website met de filmpjes zit op 120-150Gb/maand, moes tik dit zelf moeten betalen, was dit niet te doen en liep dit op tot 100den euro's per maand, maar dit wordt door onze webhost gesponsord.
Het opzetten van het forum is ook kinderspel, iemand die 'n beetje van websites afweet, heeft in een half uur 'n standaard forum draaiende (kijk maar naar quadforum, dit draait zonder extra mods, gewoon standaard installatie met andere skin).
Gewoon ervoor zorgen dat ik je contract een degelijke backupfunctie zit, en je zal nooit langer dan één dag uitliggen. In het slechtste geval laat je door de webhost je backup van gisteren terugzetten, en je bent weer vertrokken. Ook hier vraagt een webhost géén extra geld voor.
Het enige waar je NIETS zelf aan kan doen is het crashen van een server.
Maar daar kan Ivoman ook niets aan verhelpen, want hij beheert het serverpark niet. Op dat moment is het de verantwoordelijkheid van de webhost om de server terug zo snel mogelijk in de lucht te krijgen, met de laatste backup. Ook hiervoor kan hij niets vragen, want dat is een service aan zijn klanten.
Het onderhoud van een forum komt aan op de moderators, die dit meestal op vrijwillige basis doen. meestal omdat ze zich er zelf voor hebben opgegeven. Eenmaal een forum goed draait, is hier dus niet echt veel werk meer aan volgens mij.
Laten we dus zeggen dat er 'n 200-250€/jaar uitgegeven wordt om het forum (én de website van ed modderberen) draaiende te houden.
Ik zie hierboven toch een aantal banners voorbij komen van sponsors, als die allemaal 'n fatsoenlijk bedrag gegeven hebben (wat ik toch wel mag verwachten voor een site met zoveel hits), dus moet dat toch op vrij korte termijn in orde kunnen zijn.
Erwin
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Je hebt gelijk Steffen, maar velen kunnen het geld er niet aan geven, of willen niet en dat is hun goed recht! wil je dat de maker van het forum wordt gesponsord, dan moet je een bijdrage vragen bij het aanmelden... anders is iedereen welkom op een forum...Steffen schreef:nu zou je met een dotatie een shurt krijgen, is dat geen leuk extratje
wie een forum begint , WIL dat doen. Wil hij er geld voor, dan zit hij mis...
Je hebt mensen die op meerdere fora zitten , als die allemaal met 15 euro moet gaan sponsoren... een forum is er om kennis op te doen, ideetjes op te doen en misschien wel om er hechte vriendschappen aan over te houden...
Je maakt een forum om met mensen te praten die dezelfde passie en interesse delen met je. Het is en blijft een hobby, sommigen hebben het geluk op professioneel niveau te gaan meedraaien...
Het is natuurlijk leuk een shirt van je favo forum te gaan dragen, zo reclame te maken, en ik denk dat dat de bedoeling was.
15 euro is niet veel voor een t-shirt, daar heb je er nog geen van adidas of zo voor, maar het gaat om het principe, wetende dat je feitelijk maar 7 euro -of zelfs minder bij meer afnemers- betaalt.
en als ik nu echt olie op het vuur wil smijten! Waar wordt het resterende geld voor gebruikt ? ben je zeker dat die in de juiste handen komt? en wie zijn in dit geval de juiste handen ? de forummaker heeft werk in het forum gestoken, ivoman houdt er forum draaiende maar wie houdt er echt het forum draaiende ? juist ja JULLIE want ZONDER LEDEN GEEN FORUM he mannen. Dus eigenlijk moet de 'winst' misschien wel verdeelt worden onder alle leden , die dagelijks reclame maken ?
-
- Quad Expert
- Contacteer:
als dit forum plat moest liggen zitten ze om de gaverklap te kijken dem marcgeert nog niet
als het niet meer moest zijn der staat zeer veel informatie op en zo de meeste lezen het en gebruiken het zelfs wat is nu die 15€ versta somige mensen niet goed zulle
@ Domi
Tenminste als die dotaties goed besteed worden, en niet naar een w-tec of yfz gaan.
zoiets plaats je niet op het forum zou mij zelfs sterk verwonderen dat Nicolas zo iets zou doen
als het niet meer moest zijn der staat zeer veel informatie op en zo de meeste lezen het en gebruiken het zelfs wat is nu die 15€ versta somige mensen niet goed zulle
@ Domi
Tenminste als die dotaties goed besteed worden, en niet naar een w-tec of yfz gaan.
zoiets plaats je niet op het forum zou mij zelfs sterk verwonderen dat Nicolas zo iets zou doen
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
maar het is toch heel simpel wie niks wil geven aan 't forum betaalt niks en heeft dan ook geen shirt, maar kan toch genieten van het forum.
ik snap het probleem hier echt niet hoor
ik snap het probleem hier echt niet hoor
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
We zitten gewoon in een maatschappij waar iedereen geld wilt voor zijn daden ?
Trouwens heeft er iemand Ivoman al horen klagen dat hij geld wilt voor zijn werk ? anders mag hij dat van mij zeker doen! Ik denk dat hij het ook al apprecieert door een danku wel en chapeau ... of ben ik verkeerd?
Ik zet mij belangenloos in om honden uit spanje te redden, ik beheer dagelijks een site, boek vluchten, ga desnoods zelf honden halen in Zaventem, zoek opvang, doe ontelbare telefoontjes... denk je dat iemand mij gaat steunen ? nee, ik doe dat omdat ik dat wil en er mij goed bij voel...
en diegene die hier het forum oprichtte vond dit ook! het forum is overgedragen naar ander handen , en die hebben het precies anders voor ?
Trouwens heeft er iemand Ivoman al horen klagen dat hij geld wilt voor zijn werk ? anders mag hij dat van mij zeker doen! Ik denk dat hij het ook al apprecieert door een danku wel en chapeau ... of ben ik verkeerd?
Ik zet mij belangenloos in om honden uit spanje te redden, ik beheer dagelijks een site, boek vluchten, ga desnoods zelf honden halen in Zaventem, zoek opvang, doe ontelbare telefoontjes... denk je dat iemand mij gaat steunen ? nee, ik doe dat omdat ik dat wil en er mij goed bij voel...
en diegene die hier het forum oprichtte vond dit ook! het forum is overgedragen naar ander handen , en die hebben het precies anders voor ?