Raptor 700 met FP demper na het plaatsen opnieuw afstellen?
Raptor 700 met FP demper na het plaatsen opnieuw afstellen?
Hallo
Ik ben sinds vandaag in het bezit gekomen van een FP demper voor op
mijn raptor 700. Nu is mijn vraag of ik na het plaatsen van deze demper de
quad opnieuw moet laten afstellen (jetten)? (ben niet in het bezit van een powercommander)
heb 4 dealers gebeld 2 zeggen van wel de andere 2 zeggen van niet, vandaar deze vraag.
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Groeten,
Ad
Ik ben sinds vandaag in het bezit gekomen van een FP demper voor op
mijn raptor 700. Nu is mijn vraag of ik na het plaatsen van deze demper de
quad opnieuw moet laten afstellen (jetten)? (ben niet in het bezit van een powercommander)
heb 4 dealers gebeld 2 zeggen van wel de andere 2 zeggen van niet, vandaar deze vraag.
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Groeten,
Ad
Laatst gewijzigd door adje op zo 10 sep, 2006 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder Powercommander en de juiste afstelling staat hij ZEKER te arm en loop je het risico op verbrande kleppen en meer vervelende schade.
Mijn advies is om niet te rijden tot je het in orde hebt.
Bij die 2 dealers die gezegd hebben dat het niet hoeft zou ik niet meer komen; zij zien jou blijkbaar te graag afkomen met een opgeblazen motorblok.
Mijn advies is om niet te rijden tot je het in orde hebt.
Bij die 2 dealers die gezegd hebben dat het niet hoeft zou ik niet meer komen; zij zien jou blijkbaar te graag afkomen met een opgeblazen motorblok.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Is het noodzakelijk een Powercommander te plaatsen?. Of is het ook mogelijk
de motor zonder Powercommander af te stellen (jetten)?
Zojuist contact gehad met De Liege Quads de betreffende persoon zei dat
alleen het plaatsen voldoende is en er geen verdere afstelling nodig is!
(beetje vreemd verhaal nietwaar!!!)
Dealers schijnen zelf ook iets bij te kunnen stellen aan de injectiecomputer.
Maar in principe moet je de powercommander hebben, EN deze juist afstellen middels het downloaden of aanpassen van maps.
Het is bullsh!t dat het niet nodig zou zijn na het plaatsen van een andere uitlaat want de R700 loopt standaard al vrij arm, en de computer past zich NIET automatisch aan!
Maar in principe moet je de powercommander hebben, EN deze juist afstellen middels het downloaden of aanpassen van maps.
Het is bullsh!t dat het niet nodig zou zijn na het plaatsen van een andere uitlaat want de R700 loopt standaard al vrij arm, en de computer past zich NIET automatisch aan!
-
peet #77
- Quad Expert

- Contacteer:
zet er een power comander maar op en laat die dan zo afstellen
van waar ben je ergens kan u michien helpen
van waar ben je ergens kan u michien helpen
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
peet #77
- Quad Expert

- Contacteer:
pm
Toegevoegd na 4 minuten:
Toegevoegd na 4 minuten:
zoals ik denk ben jij een nederlander of heb ik het misadje schreef:Is het noodzakelijk een Powercommander te plaatsen?. Of is het ook mogelijk
-
peet #77
- Quad Expert

- Contacteer:
is een beetje werk aan voor een power comander te plaatsen die mappen moet je goed zetten ik heb toch nog niet gedaan dus ikzelf kan u niet helpen
maar je hebt pm wie het wel kan
Groeten peter
maar je hebt pm wie het wel kan
Groeten peter
-
rappy 700 rijder
- Quadrunner

- Contacteer:
hallo
ik heb zo ongeveer hetzelfde en mijn dealer zegt dat ik het binnenstuk van de demper er uit kan halen,en toen zei ik van moet er niet eerst een powercommander op en toen zei hij van nee als je blok stuk loopt valt dat gewoon onder de garantie.
dus volgens mijn dealer heb je geen powercommander nodig. (hij is officieel yamaha,suzuki,honda,kawasaki en polaris dealer dus zit daarmee wel goed volgens mij.
gr
friso
ik heb zo ongeveer hetzelfde en mijn dealer zegt dat ik het binnenstuk van de demper er uit kan halen,en toen zei ik van moet er niet eerst een powercommander op en toen zei hij van nee als je blok stuk loopt valt dat gewoon onder de garantie.
dus volgens mijn dealer heb je geen powercommander nodig. (hij is officieel yamaha,suzuki,honda,kawasaki en polaris dealer dus zit daarmee wel goed volgens mij.
gr
friso
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
als zo'n dealer dat zegt denk ik dat je het mag geloven, en als je nie wilt da je motor stuk gaa, voor de zekerheid dan(bespaar je miserie enzo)rappy 700 rijder schreef:hallo
gr
friso
zou ik toch zo een plaatsen
www.raptorforum.com
www.bluetraxx.com -> Raptorforum
www.quadforumbenelux.com
OVERAL zul je lezen dat hij te arm staat zonder powercommander of andere tuningbox.
Veel dealers roepen maar wat, zonder het eerst na te kijken.
Ik heb zelfs van iemand op het forum gehoord dat er metaalschilfers! aan de bougie zaten nadat hij zonder aanpassing met andere uitlaten had gereden...
Over dit onderwerp is al zoveel gesproken, ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken.

www.bluetraxx.com -> Raptorforum
www.quadforumbenelux.com
OVERAL zul je lezen dat hij te arm staat zonder powercommander of andere tuningbox.
Veel dealers roepen maar wat, zonder het eerst na te kijken.
Ik heb zelfs van iemand op het forum gehoord dat er metaalschilfers! aan de bougie zaten nadat hij zonder aanpassing met andere uitlaten had gereden...
Over dit onderwerp is al zoveel gesproken, ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken.
Dat wil ik wel eens zien of ze dat onder garantie gaan herstellen...rappy 700 rijder schreef:hallo
toen zei ik van moet er niet eerst een powercommander op en toen zei hij van nee als je blok stuk loopt valt dat gewoon onder de garantie.
Onrechtstreeks geeft hij zo wel toe dat het schade kan berokkenen aan je blok, maar die kosten zijn dan maar voor yamaha zeker