z400 suzuki

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
broozi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 13:40
Locatie: boom

z400 suzuki

Bericht door broozi »

graag wat info over de z400

pk die heeft nm top snelheid

en wat er mogenluk is op tunning van de motor
hoe veel hij dan heeft pk en nm :duimhoog:
ichi nie san kamaytei
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

kijk even in de garage, staan er verschillende. Reken voor cams + hogere compressie + carburator + uitlaat een 40pk en 40Nm (voor dynographs email sg6 eens). Echt spectaculaire waarden zijn dit niet, maar het vermogen bereikt een heel zachte piek en blijft dan tot 9500 rpm constant, en het koppel is bijna constant aanwezig (gaat nergens onder de 30Nm). Bovendien hebben we het hier over een zeer betrouwbare motor.

topsnelheid zal niet veel meer dan 115km/h zijn, met standaard tandwielen tenminste.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Standaard zal die rond de 28-32 pk liggen met een Nm van denk ik rond de 32.
Topsnelheid is 115 km/h en dit is gemeten op Dynotest dus zal da hoogstwaarschijnlijk wel 105 a 110km/h zijn.

Motor tuning:

-hotcams
-uitlaat
-drze pakking
-tm36 carbu
-open filter

Dit alles geeft je dan een vermogen van 39 a 40pk.
Origineel heb je een vermogen curve die op zijn max is aan een goei 7500tr om dan gelijk terug te gaan dalen naar een 25 a 28pk.
Met deze tuning heb je aan 5500/ 6000tr al 32pk die dan zijn top bereikt aan 7000tr om dan de volledige 39 a 40 pk aan te houden tot aan de begrenzer (9000tr).
Krijgt met deze tuning dan een koppel van 41Nm aan 6000tr.

Toegevoegd na 48 seconden:
Fré schreef:kijk even in de garage, staan er verschillende. Reken voor cams + hogere compressie + carburator + uitlaat een 40pk en 40Nm (voor dynographs email sg6 eens). Echt spectaculaire waarden zijn dit niet, maar het vermogen bereikt een heel zachte piek en blijft dan tot 9500 rpm constant, en het koppel is bijna constant aanwezig (gaat nergens onder de 30Nm). Bovendien hebben we het hier over een zeer betrouwbare motor.

topsnelheid zal niet veel meer dan 115km/h zijn, met standaard tandwielen tenminste.
ow ge waart mij voor :mrgreen:
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
broozi
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 13:40
Locatie: boom

Bericht door broozi »

bedankt al voor de prachtige uitleg ben al wijzer geworden :applaus:
ichi nie san kamaytei
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Fré schreef:kijk even in de garage, staan er verschillende. Reken voor cams + hogere compressie + carburator + uitlaat een 40pk en 40Nm (voor dynographs email sg6 eens). Echt spectaculaire waarden zijn dit niet, maar het vermogen bereikt een heel zachte piek en blijft dan tot 9500 rpm constant, en het koppel is bijna constant aanwezig (gaat nergens onder de 30Nm). Bovendien hebben we het hier over een zeer betrouwbare motor.

topsnelheid zal niet veel meer dan 115km/h zijn, met standaard tandwielen tenminste.
begrenzer slaat aan aan 9000tr in real life gehoord.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

yup idd, was het just aant bezien dak mij vergist had
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Fré schreef:yup idd, was het just aant bezien dak mij vergist had
tis ma best da het 9000 is.
Lang leve het blokje!
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

idd :applaus: :crossercool:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Meeki
Quadrider
Quadrider
Berichten: 309
Lid geworden op: di 21 mar, 2006 20:24
Locatie: in een huis
Contacteer:

Bericht door Meeki »

[quote="Sg6"]Standaard zal die rond de 28-32 pk liggen met een Nm van denk ik rond de 32. [quote]

maximum vermogen 28 kW (38 pk)/7.000 t.p.m.
maximum koppel 40 Nm/6.500 t.p.m.

ligt toch iets hoger zonder tuning bij 2006 model
Fun is not a straight line

Member of Erasmus NL

Sponsord by: Car Electronics Uden

http://www.car-electronics.nl

http://Quadfoto.spaces.live.com
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ja dat wil ik nog wel es zien...

ten eerste: misschien is dat pk aan de motor en niet aan de wielen
ten tweede: iedere dyno is anders, dus de getalletjes zeggen in feite weinig
White LTZ-450 - powered by MSD -
Meeki
Quadrider
Quadrider
Berichten: 309
Lid geworden op: di 21 mar, 2006 20:24
Locatie: in een huis
Contacteer:

Bericht door Meeki »

Fré schreef:ja dat wil ik nog wel es zien...

ten eerste: misschien is dat pk aan de motor en niet aan de wielen
ten tweede: iedere dyno is anders, dus de getalletjes zeggen in feite weinig
het is de originele fabrieks opgave voor het 2006 model

http://www.suzuki.nl/suzuki?nav=eztnuCsHcPvMrJGANIA[/url]
Fun is not a straight line

Member of Erasmus NL

Sponsord by: Car Electronics Uden

http://www.car-electronics.nl

http://Quadfoto.spaces.live.com
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

akkoord, maar op welke manier weerlegt dat mijn 2 argumenten van hierboven?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Meeki
Quadrider
Quadrider
Berichten: 309
Lid geworden op: di 21 mar, 2006 20:24
Locatie: in een huis
Contacteer:

Bericht door Meeki »

het ging er meer om of er bij de 2006 modellen dan modificaties zijn gedaan omdat deze zoveel meer pk's hebben zonder de tunings onderdelen
Reken voor cams + hogere compressie + carburator + uitlaat een 40pk en 40Nm
[/quote]
Fun is not a straight line

Member of Erasmus NL

Sponsord by: Car Electronics Uden

http://www.car-electronics.nl

http://Quadfoto.spaces.live.com
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

De 2006 heeft iets meer pk door andere cams en carb.
Maar als je alle mods doet dan kom je dus toch op hetzelfde uit als de oudere modellen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

met wat geluk een pktje meer tussen 6 en 8000rpm zou ik denken.

De carb heeft enkel maar TPS meer, de beweerde 37mm indertijd was een typfout. Hebben ze btw ondertussen al gecorrigeerd (http://www.suzukicycles.com/Products/LT ... fault.aspx)
En de cams zijn heel mild (milder dan drz-e).

Dus ik denk dat ik er met mijn schatting van hierboven niet ver naast zit.


We zullen het dus bij een pk of 30 bij de wielen moeten houden, ruw geschat, want iedereen koopt een dyno en meent hem goed te gebruiken terwijl er geen kat (of toch weinig katten) is die hem fatsoenlijk kan ijken.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie