bulletjeh schreef:Mijn dealer moest laatst nieuwe veren bestellen voor een raptor, en die moesten van yamaha zijn volgens de klant.
Geen chinese rotzooi zei meneer de klant, alleen toen we de 2 veren naast mekaar hielden waren het precies dezelfde alleen bij yamaha zijn ze 2 keer zo duur (je betaald idd voor de naam).
Opgepast : 't is niet omdat 't er 't zelfde uitziet dat het daarom ook even degelijk is... .
bulletjeh schreef:En dat (chinese) merk zal wel goed betaald hebben aan yamaha om de trekjes van de grizzly of welke quad dan ook over te mogen nemen, dus als ze dan in een slecht daglicht komen te staan doen ze dat ook zelf he. En als er niet betaald is dan zal de produktie wel snel over zijn.
Geloof echt maar niet dat de Chinezen ook maar 1 enkele dollar op tafel gelegd hebben om
een quad na te maken. Je ziet ook géén exacte kopie's. Ze lijken er enkel op. Ik denk niet
dat er veel grond is om een rechtszaak te beginnen voor de gedupeerde Japanse constructeurs.
bulletjeh schreef:
Want geen 1 merk laat zijn quads (kopieeren) zonder vergoeding. En eigenlijk zijn die chinese merken dan nog niet eens zo gek, ze hebben weinig geld om een nieuwe quad te ontwerpen dus kun je beter een bestaand exemplaar kopieeren. Dat scheelt een hoop tyd en geld en kunnen ze dus goedkoper de markt op.
't Is maar hoe je het bekijkt. Liever goed & origineel hoor... .
bulletjeh schreef:
Waarom een flop produceren als je een succes kunt kopieeren? Ik zeg dus niet dat deze quads goed zijn maar ik wil gewoon even duidelijk maken dat er wel degelijk een markt is voor deze machines. Mensen met iets minder centjes (en bij ons in nederland zijn de quads op kenteken nou eenmaal heel erg duur) kopen graag zon quad. De kwaliteit is anders maja dat is met een toyota en een kia ook en die 2 merken worden in de auto branche even goed verkocht, alleen het zijn 2 verschillende soorten mensen die ze kopen.
Vergelijk géén Koreaan met een Chinees hé, zo ontketen je nog een 3e wereldoorlog!
Koreaantjes verzamelen goede onderdelen van topmerken om ze te gebruiken in hun
eigen concepten. Ze maken ze niet na. Leg maar eens een foto van jou op de copiemachine.
Je zal zien : de copij zal ook lijken op de originele, maar de kwaliteit zal een stuk lager zijn.
Zolang ze niets ontwikkelen, maar klakkeloos kopieren, zal de kwaliteit steeds navenant blijven.
Aanvaard dat maar gewoon!
bulletjeh schreef:
Dus laten we aub niet zo fel reageren en gelijk roepen dat het rommel is want jullie zullen er ook nog niet op gereden hebben. Als iemand deze quad wil kopen dan wens ik hem succes, je duikt het onbekende in. Want bij chinese import is het normaal dat je 6 maanden moet wachten op je kenteken papieren en dergelijke, vooral als ze pas nieuw in europa zijn dus KIJK uit! Ik denk dat als de kopers van chinese quads van bijv Italbike (nee is echt chinees geen italiaans) 10.000 eurokes te besteden hadden, dan hadden ze vast wel een raptor gekocht of iets in die richting.
Er zijn er al veel de revue gepasseerd maar ik moet nog steeds de 1e Chineese 'Niet-Rommel' onder ogen krijgen.
bulletjeh schreef:
Ook ik koop niet gelijk het duurste wat er is dus ben begonnen met een adly Xroad 300cc, is te vergelijken met een Barossa maar dan veel meer bij de tijd met standaard achteruit,
Adly=Taiwanees. Made in Taiwan [strike]<>[/strike] Made in China. Niet te klasseren onder troep dus!!