Grizzly of Bizon Rovach

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Kevin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Kevin »

brutus32 schreef:deze 650's kosten in Duitsland 4995€

Ik heb deze ook al bekeken, probleem met duitsland is dat je niet alle correcte papieren krijgt, enkel gelijkvormigheidsattest. Ik zou hem al moeten laten invoeren en kost me dan ook al tegen 6000,- euro als ik alles optel. Ik koop hem liever hier, krijg dan nog een degelijke garantie van Rovach.

Yamaha is zeer goed maar je betaald ook voor een groot deel de naam en vooral hun dure reclame campagnes!

Greetz Kevin
Stefan
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Stefan »

Ik heb slecht nieuws voor de velen die hier afgeven op de Chinese brol...
Neem alle onderdelen weg van jullie 'goede' quad (yam, honda, suz of kawa,...) die in China worden geproduceerd... en er blijft niet veel meer over...
bulletjeh
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bulletjeh »

Dat ben ik met jou eens Stefan.
Ik heb nog niet heel lang een quad dus kan ik niet te fel aan deze discussie meedoen.
Mijn dealer moest laatst nieuwe veren bestellen voor een raptor, en die moesten van yamaha zijn volgens de klant.
Geen chinese rotzooi zei meneer de klant, alleen toen we de 2 veren naast mekaar hielden waren het precies dezelfde alleen bij yamaha zijn ze 2 keer zo duur (je betaald idd voor de naam).
Nu zeg ik niet dat deze quads goed zijn maar ik heb er niet op gereden dus kan ik er niks over zeggen. Nu weet ik wel dat de chinese import slecht aangeschreven staat maar ze zijn wel goed aan het inhalen. En dat (chinese) merk zal wel goed betaald hebben aan yamaha om de trekjes van de grizzly of welke quad dan ook over te mogen nemen, dus als ze dan in een slecht daglicht komen te staan doen ze dat ook zelf he. En als er niet betaald is dan zal de produktie wel snel over zijn. Want geen 1 merk laat zijn quads (kopieeren) zonder vergoeding. En eigenlijk zijn die chinese merken dan nog niet eens zo gek, ze hebben weinig geld om een nieuwe quad te ontwerpen dus kun je beter een bestaand exemplaar kopieeren. Dat scheelt een hoop tyd en geld en kunnen ze dus goedkoper de markt op.
Waarom een flop produceren als je een succes kunt kopieeren? Ik zeg dus niet dat deze quads goed zijn maar ik wil gewoon even duidelijk maken dat er wel degelijk een markt is voor deze machines. Mensen met iets minder centjes (en bij ons in nederland zijn de quads op kenteken nou eenmaal heel erg duur) kopen graag zon quad. De kwaliteit is anders maja dat is met een toyota en een kia ook en die 2 merken worden in de auto branche even goed verkocht, alleen het zijn 2 verschillende soorten mensen die ze kopen. Nu is een quad om te crossen en als zon chinees na 2x crossen uit elkaar valt ja ok dan is het dus rommel maar nogmaals ik heb er nog niet op gereden dus weet ik het niet. Dus laten we aub niet zo fel reageren en gelijk roepen dat het rommel is want jullie zullen er ook nog niet op gereden hebben. Als iemand deze quad wil kopen dan wens ik hem succes, je duikt het onbekende in. Want bij chinese import is het normaal dat je 6 maanden moet wachten op je kenteken papieren en dergelijke, vooral als ze pas nieuw in europa zijn dus KIJK uit! Ik denk dat als de kopers van chinese quads van bijv Italbike (nee is echt chinees geen italiaans) 10.000 eurokes te besteden hadden, dan hadden ze vast wel een raptor gekocht of iets in die richting. Ook ik koop niet gelijk het duurste wat er is dus ben begonnen met een adly Xroad 300cc, is te vergelijken met een Barossa maar dan veel meer bij de tijd met standaard achteruit, schijven rondom en de ketting hoef je niet constant te smeren, en hij is een stuk groter. Maar nu dwaal ik af.
Ik wil dus zeggen wie deze quads koopt, ik kan en wil niet in jullie portemonnee kijken. Dus succes en hopelijk heb je er nog veel plezier van. Want chinees of jap, quad rijden is super!
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ze kunnen het best wel die Chinesen, maar vaak gaan ze net iets ruimer om met tolleranties of leggen ze een lasje net wat minder mooi. Zijn misschien kleine dingetjes, maar die kleine dingetjes kunnen een hoop problemen geven.

Ooit komen die Chinesen er wel. Vroeger lachtte we om de Japanners met hun k*t kwaliteit, maar kijk hoe die het nu doen. Maar als ze toch ooit nog echt hun eigen dingen willen maken van kwaliteit gelijk aan Japans, dan vermoed ik dat de prijzen toch wel in de buurt komen te liggen van de Japanners.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Stefan schreef:Ik heb slecht nieuws voor de velen die hier afgeven op de Chinese brol...
Neem alle onderdelen weg van jullie 'goede' quad (yam, honda, suz of kawa,...) die in China worden geproduceerd... en er blijft niet veel meer over...
Shizuoka ligt nog altijd in japan bij mijn weten, wees maar gerust da er op ne yamaha geen chinese onderdelen zitten :) dat chinese bedrijven van japanners kopieren,dat kan goed zijn...

Mijn mening over chinese bazaarkes... spaar voor een goede okazie merk quad
hoe je het keert of draait, brokken met je chineesje,zoeken voor onderdelen of een dealer of mekanieker die er zijn handen zal willen aan zetten, BV 4quads,4keer zelfde merk,4keer zelfde type,4keer zelfde bouwjaar, 3keer andere soort montage en onderdelen begin maar... wie een chinese quad koopt gaat voor een eenmalige ervaring, leuk voor even :)

greetz
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

De enige reden waarom die dingen in china gemaakt worden is het lage loon en alle andere financiële mogelijkheden.

Kennis van zaken en kwaliteitsbesef tellen daar niet.

Ik ken hier volg genoeg dat al ginder is geweest (automobiel sector) en ze nemen het ginder echt niet nauw qua veiligheidsnormen en tolleranties.

Iets ontwikkelen doen ze praktisch niet, maar kopieren gewoon van bekende merken.
Betalen om een kopie te mogen maken doen ze al helemaal niet want chinezen trekken zich niets aan van merken, trademarks,...

Er zijn er hier zelfs die in de luchthaven hun laptop moeten afgeven voor 'veiligheids-controle', toen ze hem terugkregen waren er duidelijke sporen dat de harde schijf eruit gehaald was en teruggeplaatst was.

Welcome to the real world !
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Verlintje »

bulletjeh schreef:Mijn dealer moest laatst nieuwe veren bestellen voor een raptor, en die moesten van yamaha zijn volgens de klant.
Geen chinese rotzooi zei meneer de klant, alleen toen we de 2 veren naast mekaar hielden waren het precies dezelfde alleen bij yamaha zijn ze 2 keer zo duur (je betaald idd voor de naam).

Opgepast : 't is niet omdat 't er 't zelfde uitziet dat het daarom ook even degelijk is... .
bulletjeh schreef:En dat (chinese) merk zal wel goed betaald hebben aan yamaha om de trekjes van de grizzly of welke quad dan ook over te mogen nemen, dus als ze dan in een slecht daglicht komen te staan doen ze dat ook zelf he. En als er niet betaald is dan zal de produktie wel snel over zijn.

Geloof echt maar niet dat de Chinezen ook maar 1 enkele dollar op tafel gelegd hebben om
een quad na te maken. Je ziet ook géén exacte kopie's. Ze lijken er enkel op. Ik denk niet
dat er veel grond is om een rechtszaak te beginnen voor de gedupeerde Japanse constructeurs.
bulletjeh schreef: Want geen 1 merk laat zijn quads (kopieeren) zonder vergoeding. En eigenlijk zijn die chinese merken dan nog niet eens zo gek, ze hebben weinig geld om een nieuwe quad te ontwerpen dus kun je beter een bestaand exemplaar kopieeren. Dat scheelt een hoop tyd en geld en kunnen ze dus goedkoper de markt op.
't Is maar hoe je het bekijkt. Liever goed & origineel hoor... .
bulletjeh schreef: Waarom een flop produceren als je een succes kunt kopieeren? Ik zeg dus niet dat deze quads goed zijn maar ik wil gewoon even duidelijk maken dat er wel degelijk een markt is voor deze machines. Mensen met iets minder centjes (en bij ons in nederland zijn de quads op kenteken nou eenmaal heel erg duur) kopen graag zon quad. De kwaliteit is anders maja dat is met een toyota en een kia ook en die 2 merken worden in de auto branche even goed verkocht, alleen het zijn 2 verschillende soorten mensen die ze kopen.
Vergelijk géén Koreaan met een Chinees hé, zo ontketen je nog een 3e wereldoorlog!
Koreaantjes verzamelen goede onderdelen van topmerken om ze te gebruiken in hun
eigen concepten. Ze maken ze niet na. Leg maar eens een foto van jou op de copiemachine.
Je zal zien : de copij zal ook lijken op de originele, maar de kwaliteit zal een stuk lager zijn.
Zolang ze niets ontwikkelen, maar klakkeloos kopieren, zal de kwaliteit steeds navenant blijven.
Aanvaard dat maar gewoon!
bulletjeh schreef: Dus laten we aub niet zo fel reageren en gelijk roepen dat het rommel is want jullie zullen er ook nog niet op gereden hebben. Als iemand deze quad wil kopen dan wens ik hem succes, je duikt het onbekende in. Want bij chinese import is het normaal dat je 6 maanden moet wachten op je kenteken papieren en dergelijke, vooral als ze pas nieuw in europa zijn dus KIJK uit! Ik denk dat als de kopers van chinese quads van bijv Italbike (nee is echt chinees geen italiaans) 10.000 eurokes te besteden hadden, dan hadden ze vast wel een raptor gekocht of iets in die richting.
Er zijn er al veel de revue gepasseerd maar ik moet nog steeds de 1e Chineese 'Niet-Rommel' onder ogen krijgen.
bulletjeh schreef: Ook ik koop niet gelijk het duurste wat er is dus ben begonnen met een adly Xroad 300cc, is te vergelijken met een Barossa maar dan veel meer bij de tijd met standaard achteruit,
Adly=Taiwanees. Made in Taiwan [strike]<>[/strike] Made in China. Niet te klasseren onder troep dus!!
Stefan
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Stefan »

En 10 jaar geleden... toch gene brol uit Taiwan of Korea... en zie nu!
't zelfde met de Chinezen!
En in de automotive, waar ik dus in werk, als leverancierauditor... zien we bij alle constructeurs, sourcingquota tot 35% gemiddeld, van onderdelen die in China worden gekocht.

En om terug te komen, over 10 jaar... :)
timo
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door timo »

Stefan schreef:En 10 jaar geleden... toch gene brol uit Taiwan of Korea... en zie nu!
't zelfde met de Chinezen!
En in de automotive, waar ik dus in werk, als leverancierauditor... zien we bij alle constructeurs, sourcingquota tot 35% gemiddeld, van onderdelen die in China worden gekocht.

En om terug te komen, over 10 jaar... :)
den em ik liever "brol" uit taiwan dan brol uit china :shock: :wink:
A.T.T. RACING www.attracing.be
Officieel deler Polaris,Kymco,E-Ton
bulletjeh
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bulletjeh »

Ik denk dat er bij de chinese ook best wel degelijk materiaal tussen zit, maar die staan gewoon in een slecht daglicht door de slechte merken die in veel grotere getalen aanwezig zijn.
Het is alleen zo jammer dat die slechte merken zoveel verkocht worden. Maja zoveel quad dealers zijn er bij ons niet dus dan koop je al snel verkeerd materiaal. Je kunt bij de slager nog een chinees halen,
maar een honda of yamaha is maar op weinig plekken aan te schaffen (dit zijn tenminste mijn ervaringen bij ons in NB).

En als een chinees stuk gaat dan zullen de (garantie) en ook de onderdelen wel ver te vinden zijn ja daar zul je wel gelijk in hebben. En ik heb ook liever origineel en goed spul maar er zijn er ook zat bij die genoegen nemen met een look a like, ze moeten alleen niet verwachtten dat ze ook even goed presteren als hun grote broer.
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

+...Chinezen stinken...
ze roggele'n
ze boeren
schijten waar je bij staat
kortom,vieze stinkende aardbewoners,die goed kunnen kopieren,kijk maar naar een chinees,lijken allemaaal op elkaar,gevaarlijk soort,met zijn miljarden volgelingen..beware off the chinies..voor je het weet is je job ingenomen door een rijstplukker,of ga je op je plaat,dankzei een rottig lasje..,precisie werk kunnen ze nog niet zo goed,maar 10 jaar verder,en hun kwaliteit voldoet aan de onze,ik weet niet of dat beter wordt voor onze economie op den duur..
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

chinezen zijn idd niet bepaalde beste zakenpartners, altijd ja knikken, maar niets waarmaken van wat ze zeggen. Daar zijn ze sterk in.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Je kan ze niet allemaal over zelfde kam scheren. Ik heb vorig jaar lading pitstenten gekocht en was perfect gemaakt op paar details na, zelfs beter dan wat ik hier al heb gezien van gekende merken als Canopy of Easy up.

Afspraken waren perfect nagekomen, prijs was zoals afsproken.

Heb gisteren mail gestuurd dat tenten op paar punten konden verbeterd worden, wat kleine details. Antwoord : ja weten het en dit en dit en dit hebben we al verbeterd en we sturen u bij de volgende levering setje onderdelen om eerste levering aan te passen.

Wees maar gerust, binnen paar jaar komen ze zeker en vast met kwaliteitsquads op de markt, maar tot op heden zou ik mij aan Chinese quads niet wagen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als je iets koopt wat ze zelf al gemaakt hebben zoals een tent, no problemo. Maar stel dat je zelf de tent ontwikkelt hebt en je vraagt ze om het voor je te maken, dan kan je er 100% zeker van zijn dat iedereen zo'n tent bij ze kan kopen. Kan ze geen r**t schelen, als ze maar winst maken. Dat is jammer... Misschien is daar iets aan te doen via een rechtelijke afspraak, maar dat is natuurlijk wel lastig om uit te zoeken.
Ronneke
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Ronneke »

Voila nu weten jullie het zeker. :idea:

http://www.peteresa.com/

http://www.peteresa.com/en/proinfo.asp? ... &m_id=5102

chinees dus...over degelijkheid en rijplezier ga ik niets zeggen er zijn al genoeg vooroordelen gezegd.

Greets Ron
Plaats reactie