mikebike schreef:Gewoon mengen,bull s h i t..hij kan er wel tegen..en elke motor verbruikt olie,en de nieuwe met hogedrukzuigers nog meer(de jouwe dus ralph ), olie blijft plakken aan het metaal om het contact tussen 2 langs mekaar draaiende/wrijfende delen gescheiden te houden,dus ook aan de cilinderwand en als de zuiger dan naar beneden beweegt,blijft er een oliefilmpje over die zich dan in de verbrandingsruimte bevind..die kan dan (minimale hoeveelheden)verbranden.
jij lijkt het mengen net te promoten waarom mengen als dit niet hoeft door even na te denken en een litertje extra te kopen en in de kast te zetten
en zoals je zegt ' minimale hoeveelheden ' daar versta ik niet onder hoeveelheden zodat je moet bijvullen tussen wissels in
sjarty schreef:heb jij dan nooit eens wat olie over of gaan de busjes er steeds netjes in
zou in ieder geval niet mengen , kan je toch zeker niks verkeerd doen
Ik was pas bij een wedstrijd en constateerde daar dat m'n olie pijl iets te laag was, heb toen van iemand anders moeten lenen omdat ik niets bij me had.
Ik was pas bij een wedstrijd en constateerde daar dat m'n olie pijl iets te laag was, heb toen van iemand anders moeten lenen omdat ik niets bij me had.
jaa jaa ralph onthoud goed altijd versnellingsbak olie, ketting olie en remolie mee nemen
Laatst gewijzigd door epix no-fear op zo 17 sep, 2006 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik was pas bij een wedstrijd en constateerde daar dat m'n olie pijl iets te laag was, heb toen van iemand anders moeten lenen omdat ik niets bij me had.
jaa jaa ralph onthoud goed altijd versnellingsbak olie, ketting olie en remolie mee nemen
Ik was pas bij een wedstrijd en constateerde daar dat m'n olie pijl iets te laag was, heb toen van iemand anders moeten lenen omdat ik niets bij me had.
jaa jaa ralph onthoud goed altijd versnellingsbak olie, ketting olie en remolie mee nemen
en die reserve quad niet vergeten
hahaha dat is wel weer een beetje overdreven als je je quad goed onderhoud is een reserve quad niet nodig als het goed is
mikebike schreef:Gewoon mengen,bull s h i t..hij kan er wel tegen..en elke motor verbruikt olie,en de nieuwe met hogedrukzuigers nog meer(de jouwe dus ralph ), olie blijft plakken aan het metaal om het contact tussen 2 langs mekaar draaiende/wrijfende delen gescheiden te houden,dus ook aan de cilinderwand en als de zuiger dan naar beneden beweegt,blijft er een oliefilmpje over die zich dan in de verbrandingsruimte bevind..die kan dan (minimale hoeveelheden)verbranden.
jij lijkt het mengen net te promoten waarom mengen als dit niet hoeft door even na te denken en een litertje extra te kopen en in de kast te zetten
en zoals je zegt ' minimale hoeveelheden ' daar versta ik niet onder hoeveelheden zodat je moet bijvullen tussen wissels in
\
1.Promoten?ik gooi er gewoon in wat ik voor handen heb..ik weet toch ook niet wat de fabriek erin heeft gemiteert,en de garage is me ook niet bekent wat die gebruikt..ik koop gewoon de juiste warmtegraad olie(voorgeschreven door de fabrikant),en koop die van een goed merk,wat ik op dat moment tegen kom..shell,motull,castrol bv.
2.Hele kleine hoeveelheden per verbrandingsslag..dat is wel bij een 1-cilinder bij 10000 toeren wel ff 166x per seconde dat dat zuigertje op en neer gaat en gedeelt door 2 is 88 verbrandingsslagen per seconde .
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
mikebike schreef:Gewoon mengen,bull s h i t..hij kan er wel tegen..en elke motor verbruikt olie,en de nieuwe met hogedrukzuigers nog meer(de jouwe dus ralph ), olie blijft plakken aan het metaal om het contact tussen 2 langs mekaar draaiende/wrijfende delen gescheiden te houden,dus ook aan de cilinderwand en als de zuiger dan naar beneden beweegt,blijft er een oliefilmpje over die zich dan in de verbrandingsruimte bevind..die kan dan (minimale hoeveelheden)verbranden.
jij lijkt het mengen net te promoten waarom mengen als dit niet hoeft door even na te denken en een litertje extra te kopen en in de kast te zetten
en zoals je zegt ' minimale hoeveelheden ' daar versta ik niet onder hoeveelheden zodat je moet bijvullen tussen wissels in
\
1.Promoten?ik gooi er gewoon in wat ik voor handen heb..ik weet toch ook niet wat de fabriek erin heeft gemiteert,en de garage is me ook niet bekent wat die gebruikt..ik koop gewoon de juiste warmtegraad olie(voorgeschreven door de fabrikant),en koop die van een goed merk,wat ik op dat moment tegen kom..shell,motull,castrol bv.
2.Hele kleine hoeveelheden per verbrandingsslag..dat is wel bij een 1-cilinder bij 10000 toeren wel ff 166x per seconde dat dat zuigertje op en neer gaat en gedeelt door 2 is 88 verbrandingsslagen per seconde .
niet zo diep op ingaan mikebike , is maar een beetje voor de lol dat ik dit allemaal zei