A rijbewijs op een quad?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
jossoh
Quadrider
Quadrider

Bericht door jossoh »

yamaha tri-z schreef::lol: :lol: das wel lol :lol: :lol:

maar kom laten we deze beste man eens helpen met zijn probleem.
jullie weten allemaal hoe erg jullie het zouden vinden als je niet meer kan rijden door een dergelijk ongeval dus daarom vind eigelijk wel dat we deze persoon van zo veel mogelijk informatie met betrekking tot zijn probleem moeten verschaffen.
en weer een wijze les van yahmaha tri-z :p maar dat is inderdaad niet om beetje grappen over te maken,

het lijkt me logisch dat een quad op b rijbewijs moet (4 wieler) helaas, is een automaat niet wat voor je?
mxtr
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mxtr »

Zo ik ben eindelijk uit de kliniek van het revalidatiecentrum, en lopend ook nog! Mijn rechteronderbeen is geamputeerd dus dat betekend dat ik zowiezo de voetrem moet ombouwen omdat ik met mijn prothese niet zo veel gevoel heb... maar schakelen zal nog wel kunnen, maar misschien is een automaat wel wat relaxter rijden in de stad. En kan ik de voetrem dan naar links overzetten, of een extra remhandle erbij?

Bij diverse instanties werd ik elke keer naar de ander doorverwezen, erg fijn :muur: . Het rdw wist me te vertellen dat er ook quads zijn die op een motor-kenteken staan. Dus het kenteken bij de rdw site intikken en afwachten... dus ik ga maar eens een beetje rondkijken of het toch nog mogelijk is. Anders wordt het toch eerst maar dat autorijbewijs halen :roll: .
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

voetrem over zetten naar links is denk ik niet mogelijk ivm bevestigings mogelijkheden.
een extra remhendel erbij is wel goed te doen.

ik weet niet of je liever utility wil of een sport quad.
want als je sport wil is een kfx700 wel een mooi ding voor je denk ik :)
CustomCoatingsHelvoirt
mxtr
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mxtr »

yamaha tri-z schreef: ik weet niet of je liever utility wil of een sport quad.
Waarom klein beginnen als het ook groot kan :D ... ik vond mijn Yamaha FZ6 Fazer 600 (RIP :| ) al genoeg vermogen hebben... Maar ik zat te denken aan iets tussen utility en sport in, 250 tot 400 cc.
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

mxtr schreef:
yamaha tri-z schreef: ik weet niet of je liever utility wil of een sport quad.
Waarom klein beginnen als het ook groot kan :D ... ik vond mijn Yamaha FZ6 Fazer 600 (RIP :| ) al genoeg vermogen hebben... Maar ik zat te denken aan iets tussen utility en sport in, 250 tot 400 cc.

nuja het probleem is er zijn geen 400cc of 250cc sport quads met automaat.
teminste niet naar mijn weten.
je kan er ook tussen in gaan zitten dan kom je op een yamaha wolverine ook heel mooie quads zijn automaat en ze zijn er in 450cc en 350cc als ik me niet vergis
CustomCoatingsHelvoirt
AfricaQuad
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door AfricaQuad »

mxtr schreef:Bij diverse instanties werd ik elke keer naar de ander doorverwezen, erg fijn :muur: . Het rdw wist me te vertellen dat er ook quads zijn die op een motor-kenteken staan. Dus het kenteken bij de rdw site intikken en afwachten... dus ik ga maar eens een beetje rondkijken of het toch nog mogelijk is. Anders wordt het toch eerst maar dat autorijbewijs halen :roll: .
Dat Motorkenteken zegt niets!, wanneer het voertuig meer dan 2 wielen heeft moet het bestuurd worden met rijbewijs B!, een rijbewijs A is voor voertuigen op 2 wielen! :crosser:
Geen enkele quad krijgt nog een motorkenteken ( komt nog uit de tijd dat de RDW niet wist wat ze met quad's aan moesten... :lol: )

Voor wat betreft het rem verhaal is ombouw naar een geintegreerd remsysteem ( alle remmen op een bediening) een prima oplossing! ( net als de Dinli 450 dat heeft)
mxtr
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mxtr »

AfricaQuad schreef: Dat Motorkenteken zegt niets!, wanneer het voertuig meer dan 2 wielen heeft moet het bestuurd worden met rijbewijs B!, een rijbewijs A is voor voertuigen op 2 wielen! :crosser:
Nu snap ik er helemaal niets meer van :? wel een motorkenteken, maar geen motorrijbewijs?
AfricaQuad
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door AfricaQuad »

JA! het kentekennummer zegt niets!
Heel simpel...,
1 of twee wielen (staat er op kenteken deel 1A, voertuigsoort: motorfiets) : Rijbewijs A

meer dan 2 wielen ( staat er op kenteken deel 1A, voertuigsoort: driewieligmotorrijtuig of personenwagen) Rijbewijs B
cdevos
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door cdevos »

Dozo schreef:als je nu eens contact opneemt met de RDW die kunnen je veel meer vertellen. :D

http://www.RDW.nl

bellen kan ook natuurlijk.

Klantenservice: telefoonnummer en openingstijden

Met vragen kunt u zich wenden tot onze klantenservice:

0900 07 39 (€ 0,10 p.m.)
Maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur

Dit zijn de mensen die weten hoe het in elkaar steekt in Nederland.
Als je het zeker wil weten bel je hun even :p
RDW ? :lol: laat me niet lachen, die zijden tegen mij toen ik mijn quad liet keuren dat ik op mijn 200cc zonder helm mocht rijden zonder dat ik daar een bekeuring voor zou gaan krijgen ( terwijl er niet eens een gordel op gemonteerd is ) wat een stelletje onwetende lui zijn dat :x dus zou ook maar niet alles geloven wat ze daar zeggen.
mxtr
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mxtr »

Ik heb het voor de zekerheid nog maar een keer via de mail bij de rdw geprobeerd. En inderdaad alleen een B rijbewijs volstaat ongeacht wat er op het kenteken staat. Dus daar gaat mijn invalidewagentje in stijl, tenzij ik een 50 cc koop :| . Dus nu eerst maar alle ellende doorstaan van een aangepast rijbewijs (automaat met links) halen.
cdevos
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door cdevos »

mxtr schreef:Ik heb het voor de zekerheid nog maar een keer via de mail bij de rdw geprobeerd. En inderdaad alleen een B rijbewijs volstaat ongeacht wat er op het kenteken staat. Dus daar gaat mijn invalidewagentje in stijl, tenzij ik een 50 cc koop :| . Dus nu eerst maar alle ellende doorstaan van een aangepast rijbewijs (automaat met links) halen.
:idea: Een 50cc een beetje opvoeren en je heb er weer schik in :wink:
Myth
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Myth »

Je hebt ook wel flinke 50cc's hoor :) Alleen de snelheid wordt dan een probleempje... en dan nog, je zal nooit op een proviciale weg mogen, of op de snelweg, alleen maar op de 60km wegen en op het fietspad.
Plaats reactie