De 350 uit China...

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
DesertRat
Quadfanaat
Quadfanaat

De 350 uit China...

Bericht door DesertRat »

Heren,

Geprikkelt door de op- en aanmerkingen hier op het forum, heb ik afgelopen zaterdag een bezoek gebracht aan het bedrijf die op Marktplaats.nl die 350 quads uit China aanbied.

Ik was namelijk zeer benieuwd of de kritieken/opmerkingen die hier gespiud werden, gegrond waren, m.a.w. ik wilde de quad graag met eigen ogen beoordelen. (Ook ik heb de afgelopen jaren een hoop troep voorbij zien komen maar ook zeer goede produkten)

Aangekomen bij het bedrijf, die ze importeert en verkoopt, werd ik vriendelijk ontvangen en geholpen, door na wat later bleek de baas zelf!

Ik ben zo eerlijk geweest hem te vertellen wat ik kwam doen, waarop hij mij geen stro breedte in de weg gelegt heeft om de quads te bekijken, te testen en te berijden!
Een heeeeel groot voordeel heb ik daar gehad, beide machines dus en de Yamaha ( en Ja! een echte YAMAHA 350) en de Chineese (Hsun) 350 waren daar aanwezig en heb ik aan de tand mogen voelen, bekijken en vergelijken! :p

Mijn oordeel is als volgt: beide machines zijn gelijk!!!!, in kwaliteiten rij eigenschappen (dus ook de dikte van materialen, laswerk en afwerking etc.)
maar niet in prijs!!! :mrgreen:

Natuurlijk zijn er kleine verschillen, zoals de olie koeler, het geintegreerde remsysteem ( 4 wielen remmen met een handel/pedaal) de stalen velgen, iets afwijkend stuursysteem en de E-keur verlichting af fabriek.

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat het hier om een 100% licentie produkt van yamaha gaat, zo goed als alles is het zelfde en even mooi!, zeg maar net als de pindakaas van het huismerk in de supermarkt, in eigen fabriekje, volgens recept van het grote bekende merk gemaakt, smaakt exact het zelfde als het bekende merk, kost de helft, maar mag hun naam niet dragen. Voor het gebruik van het recept word voor elk produkt een bepaald bedrag aan de eigenaar van het recept betaald! de kwaliteit staat in dat geval ook onder kontrole van het grote bekende merk.

Om eerlijk te zeggen was ik blij verrast met deze machine, zeker de moeite waard om deze te bekijken/ testen voor dat je een dure japanse quad koopt :roll:

De prijs van deze quad bij dit bedrijf: € 4699,- incl. BTW, BPM, kentekenbewijzen en kentekenplaat!
telefoonnummer:023-5581488 Vijfhuizen ( bij Haarlem/Schiphol) :duimhoog:

Naar mijn idee is alle kritiek hier op het forum dus ongegrond! en NEE ik heb geen enkel belang bij deze firma. Als het niks was geweest had ik het ook gemeld!

en pas dus op met het geven van kritiek voordat je zelf het produkt gezien en bereden hebt
In 2007...emmertje mee, schepje mee...SAHARA, HERE I AM!
Meeki
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Meeki »

heej goeie review en er zijn inderdaad snel voor oordelen maar dat komt omdat de meeste ook echt rommel is. niet doorgelast,open uiteinde van frame buizen (waar water in kan lopen), kettingen die in een week tijd 1x zo lang zijn enz enz... hopelijk bij deze niet de tijd zal t leren
Fun is not a straight line

Member of Erasmus NL

Sponsord by: Car Electronics Uden

http://www.car-electronics.nl

http://Quadfoto.spaces.live.com
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Leuk bericht,

Nu nog een klein vraagje, Kan die chinese 350cc quad ook een beetje mee? niet dat die ekle maand stuk is.

Maarja de prijzen das best gunstig.
YAMAHA BREEZE 125cc
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Of de kwaliteit van het blok identiek is, dat is nog maar de vraag. Maar het lijkt mij wel heel raar als Yamaha het goed vindt, daar geloof ik niks van.
DesertRat
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door DesertRat »

Ralph schreef:Of de kwaliteit van het blok identiek is, dat is nog maar de vraag. Maar het lijkt mij wel heel raar als Yamaha het goed vindt, daar geloof ik niks van.
leg uit..., :?:
Of je bent erg ongelovig, of je weet niet wat er zich binnen voertuigland afspeeld..., licentiebouw is zo oud als de weg naar Rome, makkelijker kan Yamaha het niet verdienen...

Jammer dat je zo negatief blijf... ga zelf eens kijken en oordeel zelf..., zoals ik al schreef: ook ik was blij verrast!
In 2007...emmertje mee, schepje mee...SAHARA, HERE I AM!
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik vind het nog steeds maf, moet eerst eens zien dat Yamaha dat toegeeft.
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

Ralph schreef:Ik vind het nog steeds maf, moet eerst eens zien dat Yamaha dat toegeeft.
en als ze het toegeven is het per definitie goed :roll:

licenties zijn zoals desertrat zei, zo oud als de straat..

wat kost Yamaha meer ?

een proces aanspannen tegen (misschien wel 100-den) tientallen chinese fabrieken ?

of een deal sluiten (noodzakelijk kwaad) met licentie en zo toch nog een oog op produkt kunnen houden en eraan verdienen ipv 10jaar procederen in allerlei (door China zelfs niet-erkende) internationale gerechtshoven ?

een collega doet al jaren zaken in china, en de scooterfirma op de 2e foto heeft een jaarproduktie van 1.500.000 scooters :shock:
denk je dat dat allemaal rommel is ?

Afbeelding

in china zijn er op de eigen verkoopsmarky 1,6 miljard consumenten ! dus logisch dat ze al minstens 10 fabrieken nodig hebben om hun eigen volk van produkten t voorzien
(ook al s aan gedacht dat de grote merken misschien al heel lang veel winst maken op hun quads..)

het onbekende vreest men steeds... al sinds de f*ckin neanderthalers, eerst kloppen dan vragen stellen :roll:

en kijk s wat voor goeie kwaliteit dit is ! blijft rijden :mrgreen:

Afbeelding
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Dealers/importeurs zeggen wel meer, ik wil het woord van Yamaha zelf zien.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Is ook al behoorlijk wat geld, dus hoop ik idd maar dat ze goed zijn. Is stuk boven de prijs van de meeste chinese troep.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het ligt iets boven de prijs van bijvoorbeeld een Barossa, in NL is het al snel duur met BPM.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

wie zegt dat ze uberhaupt een licentie hebben afgenomen bij Yamaha, voor hetzelfde geld hebben ze dat niet en is het een losse kopie.

Alleen al naar ondersteuning en verkrijgbaarheid van wisselstukken en zo zou ik persoonlijk voor een echte yamaha gaan, op termijn zal het wel lonen.
sjarty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sjarty »

het enige echte antwoord zal komen van degene die er eentje koopt en er het zware werk mee uitvoert :shock:
wat met hun garantievoorwaarden :?: :?: :?:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

dat vind ik ook wel! laat ze eerst eens een jaartje testrijden en dan kun je besluiten trekken.
Er zijn zeker en vast goede alternatieven voor de grote merken maar het staat nog allemaal in hun kinderschoenen. Kun je het de consument kwalijk nemen dat ze wantrouwig zijn na al de troep dat al op de markt verschenen is? denk het niet. Tijd zal raad geven(en uitsluitsel)
Erasmus all the way!
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

als je denkt dat je door er eens mee te rijden en goed naar te kijken alles gezien hebt zit je er volgens mij ook naast hoor.

Zowel de slechte commentaar als jouw belevenis moeten we nog altijd vanop een voorzichtige afstand bekijken.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Verlintje »

DesertRat schreef:
Ralph schreef:Of de kwaliteit van het blok identiek is, dat is nog maar de vraag. Maar het lijkt mij wel heel raar als Yamaha het goed vindt, daar geloof ik niks van.
leg uit..., :?:
Of je bent erg ongelovig, of je weet niet wat er zich binnen voertuigland afspeeld..., licentiebouw is zo oud als de weg naar Rome, makkelijker kan Yamaha het niet verdienen...

Jammer dat je zo negatief blijf... ga zelf eens kijken en oordeel zelf..., zoals ik al schreef: ook ik was blij verrast!
Ik zou het niet 'negatief' noemen, maar eerder terughoudend. Hou er rekening mee dat de Chinezen
weinig last hebben met/van Internationale Patenten. Ofdat deze quads dan ook effectief onder Yamaha
licentie gemaakt zijn, daar heb ik serieuze twijfels over.

Als je zelf nu & dan met namaakproducten van chinese origine werkt, weet je wellicht ook wel vast & zeker dat er een heuse massa 'troep' de containers binnenvliegt. Er zijn idd. heus wel goeie chinese producten, maar tot nog toe worden er daar bitter weinig van geëxporteerd. De binnenlandse markt voor die voertuigen explodeert ginds nl. véél meer dan het afzetgebied 'Europa' hen momenteel te bieden heeft. De producten waarmee ze hier de markt momenteel mee overspoelen zijn pure exportproducten, verbluffende rasechte optische kopie's om te voldoen aan de westerse smaak. Ze komen zeker niet uit de fabrieken die in China reeds een respectabel/kwaliteitsvol voertuigsegment op de markt hebben gebracht.

Je kan mss op 't eerste zicht wel blij verrast zijn. Maar het kan gerust ook een foutieve eerste
indruk zijn. Je moet dat willen toegeven.

Een quad (of voertuig in 't algemeen) laat zich niet kennen door er een -al dan niet deskundige-
blik op te werpen en er een testritje mee te maken. Het is slechts bij frequent/intensief gebruik
dat een objectief oordeel kan geveld worden.
Plaats reactie