Probleem met tuning Eton viper.
Probleem met tuning Eton viper.
Hallo allemaal,
Heb een eton viper 50 en ben bezig deze te tunen.
Ik heb het volgende gedaan en zal het probleem proberen te omschrijven.
Polini 70 cc(geen evo),technigas uitlaat,polini blauwe drukveer,4,1 gram rollen.
Carburateur origineel(andere sproeier geprobeerd maar niet het gewenste resultaat).
Het volgende doet zich voor:Quad trekt de eerste meters goed weg,komt lekker op toeren maar dan blijft hij als het ware daar hangen en wil niet direct doorgaan.In het zand wil het al helemaal niet op de weg trekt hij wel door het dode punt heen en rijdt dan als een beest verder.Alleen heb ik daar niks aan omdat er enkel op de crossbaan ermee wordt gereden.Wat ik ook probeer aan rollen het probleem verschuift zich dan alleen(lichtere rollen eerder,zwaarder later of komt helemaal niet door dat punt).
Met andere drukveer(gele malossi) of strakere trekveren bied ook geen uitkomst.
Weet iemand een oplossing of herkent het probleem?
Verneem graag iets.
Arno.
Heb een eton viper 50 en ben bezig deze te tunen.
Ik heb het volgende gedaan en zal het probleem proberen te omschrijven.
Polini 70 cc(geen evo),technigas uitlaat,polini blauwe drukveer,4,1 gram rollen.
Carburateur origineel(andere sproeier geprobeerd maar niet het gewenste resultaat).
Het volgende doet zich voor:Quad trekt de eerste meters goed weg,komt lekker op toeren maar dan blijft hij als het ware daar hangen en wil niet direct doorgaan.In het zand wil het al helemaal niet op de weg trekt hij wel door het dode punt heen en rijdt dan als een beest verder.Alleen heb ik daar niks aan omdat er enkel op de crossbaan ermee wordt gereden.Wat ik ook probeer aan rollen het probleem verschuift zich dan alleen(lichtere rollen eerder,zwaarder later of komt helemaal niet door dat punt).
Met andere drukveer(gele malossi) of strakere trekveren bied ook geen uitkomst.
Weet iemand een oplossing of herkent het probleem?
Verneem graag iets.
Arno.
Je kan niet zomaar willekeurige rollen erin doen.
Als de met 4,1 alleen in het begin trekt moet je zwaarder. Maar dan niet gelijk 6 gram.
Stapjes van o,5 gram eerst proberen en dan met 0,1 gram helemaal perfect afstellen.
Hoe lichter wil niet zeggen hoe harder die trekt.
Meeste denken lekker licht er in en dan trekt die hard of met afstellen in grote stappen, dan liukt het niet.
En met 70cc moet je ook een andere drukveer nemen.
Als de met 4,1 alleen in het begin trekt moet je zwaarder. Maar dan niet gelijk 6 gram.
Stapjes van o,5 gram eerst proberen en dan met 0,1 gram helemaal perfect afstellen.
Hoe lichter wil niet zeggen hoe harder die trekt.
Meeste denken lekker licht er in en dan trekt die hard of met afstellen in grote stappen, dan liukt het niet.
En met 70cc moet je ook een andere drukveer nemen.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
allebij jullie meningen kloppen niet.
het zit zo:
het gewicht van de rolletjes bepaald hoe snel ze naar buiten gaan dmv de centrifugaal kracht.
doe je er zware rolletjes is dan gaan ze sneller naar buiten dat betekent dat de vario sneller aan grijpt en je dus met relatief weinig toeren vertrekt.
leg je er daar in tegen lichtere rolletjes in dan gaan ze minder snel naar buiten en grijpt je vario later aan waardoor je met veel toeren vertrekt.
het lijkt allemaal of het harder trekt maar naar mijn mening is het gewoon POSER spul om te laten zien dat je met meer toeren weg rijd
het zit zo:
het gewicht van de rolletjes bepaald hoe snel ze naar buiten gaan dmv de centrifugaal kracht.
doe je er zware rolletjes is dan gaan ze sneller naar buiten dat betekent dat de vario sneller aan grijpt en je dus met relatief weinig toeren vertrekt.
leg je er daar in tegen lichtere rolletjes in dan gaan ze minder snel naar buiten en grijpt je vario later aan waardoor je met veel toeren vertrekt.
het lijkt allemaal of het harder trekt maar naar mijn mening is het gewoon POSER spul om te laten zien dat je met meer toeren weg rijd
CustomCoatingsHelvoirt
-
kane
- Quad Master

- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Wie wat klopt niet, mijn mening. Je hoeft mij niet te vertellen hoe het moet hoor.
En het ligt er ook aan wat voor uitlaat je hebt. Zoals ik al zei bij jouw setup zal maar een gewicht het beste lopen en dat gaut op de tiende gram nauwkeurig. Je zal gewoon veel moeten testen. En dan in niet te groten stappen.
Zware rollen zal die harder trekken bovenin en met lichtere rollen misschien wel iets harder onderin, maar te licht maak je meer verlies, want dan maakt hij meer toeren dan dat ie versnelt.
Testen, testen en nog een testen.
En het ligt er ook aan wat voor uitlaat je hebt. Zoals ik al zei bij jouw setup zal maar een gewicht het beste lopen en dat gaut op de tiende gram nauwkeurig. Je zal gewoon veel moeten testen. En dan in niet te groten stappen.
Zware rollen zal die harder trekken bovenin en met lichtere rollen misschien wel iets harder onderin, maar te licht maak je meer verlies, want dan maakt hij meer toeren dan dat ie versnelt.
Testen, testen en nog een testen.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
-
kane
- Quad Master

- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
gareth schreef:Testen, testen en nog een testen.
idd,om de beste afstelling te hebben moet je gewoon van 0 tot 60 opmeten me ne chronometer
doe dit paar keer met verschillende gewichtjes hoe minder de tijd is die je heb opgemeten hoe beter
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
-
Meeki
- Quadrider

- Berichten: 309
- Lid geworden op: di 21 mar, 2006 20:24
- Locatie: in een huis
- Contacteer:
gele drukveer (mallossi) zwarte trekveren (omega) ongeveer 5.5 gram rollen (je kunt t beste eerst zo'n afstelset kopen van polini waar je zelf rollen mee kan maken) als je originele carb hebt en minarelli blok moet je ongeveer sproeier 90 hebbe met open lucht filter
helemaal ideaal is als je een rpm meter hebt dan kun je kijken of ie van nul tot bijna top op hetzelfde toerental blijft (het is niet voor niets vario)
moet je wel ff weten wanneer je cilinder het meeste vermogen afgeeft bij n x toerental
helemaal ideaal is als je een rpm meter hebt dan kun je kijken of ie van nul tot bijna top op hetzelfde toerental blijft (het is niet voor niets vario)
moet je wel ff weten wanneer je cilinder het meeste vermogen afgeeft bij n x toerental
Fun is not a straight line
Member of Erasmus NL
Sponsord by: Car Electronics Uden
http://www.car-electronics.nl
http://Quadfoto.spaces.live.com
Member of Erasmus NL
Sponsord by: Car Electronics Uden
http://www.car-electronics.nl
http://Quadfoto.spaces.live.com
-
kane
- Quad Master

- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
70cc met originel carb daar verliest veel power mee
hoveel mm is diene carb standaart 12mm toch ?
hoveel mm is diene carb standaart 12mm toch ?
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Heb je maar een sproeier geprobeerd,
denk dat de afstelling van de carburateur dan niet klopt hoor.
Zeker gelijk heel veel stappen groter gegaan. Zo lukt het echt niet. Je moet met afstellen echt in stapjes gaan proberen en niet zomaar luck raak een sproeier erin stoppen en rollen.
Geduld en testen!
Zeker gelijk heel veel stappen groter gegaan. Zo lukt het echt niet. Je moet met afstellen echt in stapjes gaan proberen en niet zomaar luck raak een sproeier erin stoppen en rollen.
Geduld en testen!
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Allen bedankt voor jullie reactie.
Wat rollen betreft heb ik echt vanalles geprobeerd,van 3,7 tot 6,5 gram.
Je verlegd alleen het probleem,hoe zwaarder hoe later het dode punt en hoe lichter hoe sneller dat zelfde punt.
Wat de carburateur betreft:is origineel 16 mm met een 85 sproeier.Heb 90 en 95 geprobeerd zonder resultaat.Wil een dell'orto 19 mm proberen.
Heb van iemand begrepen dat het wellicht aan de torque driver(achterpoeli) zou kunnen liggen,deelt iemand deze mening?
Wat rollen betreft heb ik echt vanalles geprobeerd,van 3,7 tot 6,5 gram.
Je verlegd alleen het probleem,hoe zwaarder hoe later het dode punt en hoe lichter hoe sneller dat zelfde punt.
Wat de carburateur betreft:is origineel 16 mm met een 85 sproeier.Heb 90 en 95 geprobeerd zonder resultaat.Wil een dell'orto 19 mm proberen.
Heb van iemand begrepen dat het wellicht aan de torque driver(achterpoeli) zou kunnen liggen,deelt iemand deze mening?
-
Meeki
- Quadrider

- Berichten: 309
- Lid geworden op: di 21 mar, 2006 20:24
- Locatie: in een huis
- Contacteer:
blauwe drukveer is zoiezo te licht moet minimaal geel of rood in van malossi
Fun is not a straight line
Member of Erasmus NL
Sponsord by: Car Electronics Uden
http://www.car-electronics.nl
http://Quadfoto.spaces.live.com
Member of Erasmus NL
Sponsord by: Car Electronics Uden
http://www.car-electronics.nl
http://Quadfoto.spaces.live.com
-
kane
- Quad Master

- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
Arno schreef:Allen bedankt voor jullie reactie.
Wat rollen betreft heb ik echt vanalles geprobeerd,van 3,7 tot 6,5 gram.
Je verlegd alleen het probleem,hoe zwaarder hoe later het dode punt en hoe lichter hoe sneller dat zelfde punt.
Wat de carburateur betreft:is origineel 16 mm met een 85 sproeier.Heb 90 en 95 geprobeerd zonder resultaat.Wil een dell'orto 19 mm proberen.
Heb van iemand begrepen dat het wellicht aan de torque driver(achterpoeli) zou kunnen liggen,deelt iemand deze mening?
19 21 mm carb is al goed
meer info voor diene torque driver en VARIO afstelling
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... p?t=140474
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu




