Lengte nieuwe veren
-
Fré
- Quad Expert

Een oplossing voor welk probleem? dat ie niet terug rechtdraait in de bochten? ligt volgens mij aan je camber en toe in. je caster kan je niet regelen volgens mij, maar dat geeft minder.
Dat je de armen niet stijl genoeg vindt staan? Dat is geen probleem tenzij je dat op zich onesthetisch vind. Dat is eerder misschien wel een gevolg van iets dat je denkt dat een probleem is.
Maar als je nu gewoon es doet wat hier gepost is, zijnde even de moeite nemen om het eens op te meten en de waarden rustig te beredeneren en die mayonaise wat te laten werken, dan komen we er wel.
Wij zijn eerder gewoon van een probleem als volgt geformuleerd te zien: hij trilt of hij rijdt scheef of dit of dat of te laag of te hoog, maar niet in de goesting van "ik vind dat de armen niet scheef genoeg staan". Als je dat wil opgelost zien dan kan ik je veren van 60cm aanraden, goed samendrukken bij montage.
allé, minimale veerlengte, denk nu eens heel diep na, door wat wordt dat bepaald denk je? Toch doordat je chassis tegen de grond kletst? awel. Met een veiligheidsmarge volgt hieruit waarde 1
En maximale? wat gebeurt er als je veren van 2 meter steekt? Ja, ie staat te hoog, klein beetje. En op de koop toe forceer je je balljoints.
Dus beetje minder lang nemen.
En hoe hoog zou ie moeten zitten als je er gaat op zitten. Beetje ingeveerd, inderdaad. Hoeveel, wel den een zegt 20, den ander zegt 30% van uw veerweg (= maximum min minimum). Dus wat zeggen we: ne klets. En als dit te hoog is, dan moet je dat oplossen:
minimum veerweg kan je niet aanpassen, correct? Maximum veerweg? ja die wel, dat wordt dus een compromis.
En daaruit haal je dan je veerlengte. Nu nog de hardheid en valving: meeste fabrikanten weten al raad als je het gewicht van heel het boeltje geeft, samen met veerweg van schokdemper, en veerweg van armen gekoppeld aan deze schokdemper.
2 vuistregels:
1) meten is weten
2) een schuifmaat is geen kraspen
Dat je de armen niet stijl genoeg vindt staan? Dat is geen probleem tenzij je dat op zich onesthetisch vind. Dat is eerder misschien wel een gevolg van iets dat je denkt dat een probleem is.
Maar als je nu gewoon es doet wat hier gepost is, zijnde even de moeite nemen om het eens op te meten en de waarden rustig te beredeneren en die mayonaise wat te laten werken, dan komen we er wel.
Wij zijn eerder gewoon van een probleem als volgt geformuleerd te zien: hij trilt of hij rijdt scheef of dit of dat of te laag of te hoog, maar niet in de goesting van "ik vind dat de armen niet scheef genoeg staan". Als je dat wil opgelost zien dan kan ik je veren van 60cm aanraden, goed samendrukken bij montage.
allé, minimale veerlengte, denk nu eens heel diep na, door wat wordt dat bepaald denk je? Toch doordat je chassis tegen de grond kletst? awel. Met een veiligheidsmarge volgt hieruit waarde 1
En maximale? wat gebeurt er als je veren van 2 meter steekt? Ja, ie staat te hoog, klein beetje. En op de koop toe forceer je je balljoints.
Dus beetje minder lang nemen.
En hoe hoog zou ie moeten zitten als je er gaat op zitten. Beetje ingeveerd, inderdaad. Hoeveel, wel den een zegt 20, den ander zegt 30% van uw veerweg (= maximum min minimum). Dus wat zeggen we: ne klets. En als dit te hoog is, dan moet je dat oplossen:
minimum veerweg kan je niet aanpassen, correct? Maximum veerweg? ja die wel, dat wordt dus een compromis.
En daaruit haal je dan je veerlengte. Nu nog de hardheid en valving: meeste fabrikanten weten al raad als je het gewicht van heel het boeltje geeft, samen met veerweg van schokdemper, en veerweg van armen gekoppeld aan deze schokdemper.
2 vuistregels:
1) meten is weten
2) een schuifmaat is geen kraspen
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
epix no-fear
- Quad Expert

Bij een yfz zitten er toch ook bouten of iets dergelijks op waarmee je de uitslag van het het sturen bepaald? Als je die bouten hebt gevonden, die waarschijnlijk ergens bij de stuurkolom bevestigd zijn, dan kun je die iets uit of indraaien zodat je minder ver kunt sturen en dus zal dan je wiel niet meer blijven hangen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
-
Ivoman #7
- Quad Expert

- Contacteer:
Stuurprobleem zal wel opgelost raken. Nu weet ik tenminste aan wat het kan liggen. Zal naar gekeken worden...
@Fré
- quad opkrikken,
- een veer eruit halen,
- wiel en a-armen laten zaken en ophangpunten meten (maximale veerlengte)
- wiel en a-armen omhoog heffen en ophangpunten meten (minimale veerlengte)
En dan kan jij met die gegevens de veerlengte die ik nodig heb bereken?
Now be gentle... 'k heb dit nooit eerder gedaan, noch ooit eerder van gehoord. thx.
Uitmeten doe ik na de quad gerejet is
@Fré
- quad opkrikken,
- een veer eruit halen,
- wiel en a-armen laten zaken en ophangpunten meten (maximale veerlengte)
- wiel en a-armen omhoog heffen en ophangpunten meten (minimale veerlengte)
En dan kan jij met die gegevens de veerlengte die ik nodig heb bereken?
Now be gentle... 'k heb dit nooit eerder gedaan, noch ooit eerder van gehoord. thx.
Uitmeten doe ik na de quad gerejet is
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Pas op dat er geen verschil is voor en na rejettenIvoman #7 schreef: Uitmeten doe ik na de quad gerejet is
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
epix no-fear
- Quad Expert

-
epix no-fear
- Quad Expert

Ivoman #7 schreef:Dus, ik moet voor langere veren gaan, afterall...
Ik snap niet waarom er zovelen zich druk maakte om het feit waarom ik in godsnaam langere veren moest hebben.
Meten is weten, idd.
nja ik zie het zo als je toch andere veren wil gaan kopen kun je net zo goed langere halen als jij dat fijner vind.
ik word ook wel eens raar aan gekeken omdat ik de achterveer van mijn quad heel zacht heb staan zodat hij ver inzakt.
maar ik vind dat fijner rijden en het is mijn quad dus als ik dat wil doe ik dat willen hun dat niet dan moeten ze dat nie doe
easy as pie
CustomCoatingsHelvoirt