speelt geen rol 6 maanden of een jaar mijn quad is nog maar 4 maand en als ik een beetje geluk heb zal ik misschien de stukken in garanti krijgen en op mijn factuur staat 1 jaar volledige fabriekswaarborg.......Frenky schreef:Weet niet weaar jij die 2 jaar garantie vandaan haalt,op een ltr heb je een half jaar garantie kijk maar op hun site!BLUE BUCK schreef:Op beide zowel originele als import is in principe 2 jaar wettelijke garantie alleen bijNo Limit YFZ schreef:Als je gehomologeerde quad koopt zijn ze sowiezo verplicht garantie te geven, is wettelijk geregeld. Nu verkopen de meeste die import quads met minimale marges en proberen zo onder garantie uit te komen.
Schakel in zo'n geval consumentenorganisatie in of laat advocaat simpel dreigbriefje schrijven, dan plooien de meesten wel.
de originele is dat 2 jaar fabrieksgarantie (van de importeur)
en bij de import is dat 2 jaar garantie van de niet officiele dealer/verkoper zolang deze nog niet failliet is.
Toegevoegd na 13 minuten:
Is heel simpel genoeg ruchtbaarheid geven aan het probleem en aan het feit dat suzuki het probleem niet erkent zodat niemand nog een Suzuki 450 koopt dan zullen ze wel bijdraaien.miq schreef:ja is een gekend probleem maar suzuki geeft het niet toe anders moeten ze de quads allemaal terug roepen...ik denk alle quads die ingevoerd zijn zitten dus met die slechte carters ...en die breken ook niet direct pas na een maand ot 3-4 de mijne na 4 maand iemand anders die ik ken na 3maand...dus ik denk dat al diegene die met een ltr rijden nog iets te wachten staat...en ook als je ziet dat ze nu een stuk maken die op de slechte carter moet gemonteerd worden is er wel degelijk een probleem...dus aan al diegene die met een ltr rijden vlug dat stuk monteren en probleem is opgelost...maar als carter breekt...
ltr 450 probleem
Zodra een product hier in de EU verkocht wordt dan heb je volgens de wet 2 jaar garantie.Frenky schreef:Weet niet weaar jij die 2 jaar garantie vandaan haalt,op een ltr heb je een half jaar garantie kijk maar op hun site!BLUE BUCK schreef:Op beide zowel originele als import is in principe 2 jaar wettelijke garantie alleen bijNo Limit YFZ schreef:Als je gehomologeerde quad koopt zijn ze sowiezo verplicht garantie te geven, is wettelijk geregeld. Nu verkopen de meeste die import quads met minimale marges en proberen zo onder garantie uit te komen.
Schakel in zo'n geval consumentenorganisatie in of laat advocaat simpel dreigbriefje schrijven, dan plooien de meesten wel.
de originele is dat 2 jaar fabrieksgarantie (van de importeur)
en bij de import is dat 2 jaar garantie van de niet officiele dealer/verkoper zolang deze nog niet failliet is.
Toegevoegd na 13 minuten:
Is heel simpel genoeg ruchtbaarheid geven aan het probleem en aan het feit dat suzuki het probleem niet erkent zodat niemand nog een Suzuki 450 koopt dan zullen ze wel bijdraaien.miq schreef:ja is een gekend probleem maar suzuki geeft het niet toe anders moeten ze de quads allemaal terug roepen...ik denk alle quads die ingevoerd zijn zitten dus met die slechte carters ...en die breken ook niet direct pas na een maand ot 3-4 de mijne na 4 maand iemand anders die ik ken na 3maand...dus ik denk dat al diegene die met een ltr rijden nog iets te wachten staat...en ook als je ziet dat ze nu een stuk maken die op de slechte carter moet gemonteerd worden is er wel degelijk een probleem...dus aan al diegene die met een ltr rijden vlug dat stuk monteren en probleem is opgelost...maar als carter breekt...
Ik ken iemand die een dure computer gekocht heeft en hij kreeg volgens de verkoper 6 maanden garantie. Na 1 jaar ging de computer kapot en de verkoper gaf hem dus geen garantie. Toen dit gedoe naar de rechtzaak ging kreeg hij netjes zijn garantie
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
ja is juist bij wet zijn ze verplicht om 2jaar te geven al staat het niet op de factuur vermeld
als je een brief stuurd via een advocaat draaien ze dirct bij want ze verliezen het toch en dat weten de dealers wel
als je een brief stuurd via een advocaat draaien ze dirct bij want ze verliezen het toch en dat weten de dealers wel
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
even een toevoeging omtrent die garantie wet:
Het klopt inderdaad dat de Europese wetgeving voorziet dat het verplicht is van minimum 2 jaar garantie te geven. Dit geldt enkel op fabricage fouten, wat logisch is.
Maar de wet voorziet ook dat de 1ste 6 maanden het aan de verkoper is om te bewijzen of het al dan niet een fabricage fout is, na deze 6 maanden is het aan te koper om te bewijzen of het een fabricage fout is of niet.
Een GOEDE dealer zal je dus mooi 2 jaar garantie geven en het nodige werk doen.
Een minder goede dealer zal na 6 maanden wss afkomen met verhaaltjes dat het slijtage is en geen fabricage fout enz. ...
Het klopt inderdaad dat de Europese wetgeving voorziet dat het verplicht is van minimum 2 jaar garantie te geven. Dit geldt enkel op fabricage fouten, wat logisch is.
Maar de wet voorziet ook dat de 1ste 6 maanden het aan de verkoper is om te bewijzen of het al dan niet een fabricage fout is, na deze 6 maanden is het aan te koper om te bewijzen of het een fabricage fout is of niet.
Een GOEDE dealer zal je dus mooi 2 jaar garantie geven en het nodige werk doen.
Een minder goede dealer zal na 6 maanden wss afkomen met verhaaltjes dat het slijtage is en geen fabricage fout enz. ...
Wat hier gebeurd is triestig ! Dit is een constructie fout(dus dit is gewoon een slechte constructie dit gaat bij alle quads kapot) en hoe oud de quad ook is dit moet gewoon bij alle quads gratis aangepast of vernieuwd worden.
Dan zijn er fabrikage of montage fouten,(een onderdeel toevallig slecht gemaakt of slecht gemonteerd)hier zouden ze gerust 2 jaar kunnen op geven,maar wees gerust dit merkje meestal binnen de 6 maand.
En wat er dan nog overblijft ja dat zijn meestal kleinig heden of door gebrek aan onderhoud of door slijtage.
en dat zal van dealer tot dealer afhangen.en van gebruiker tot gebruiker (sommige zouden van mij maar 1 dag krijgen en sommige 5 jaar,als je ziet wat sommige met hun quad uitsteken )
Dan zijn er fabrikage of montage fouten,(een onderdeel toevallig slecht gemaakt of slecht gemonteerd)hier zouden ze gerust 2 jaar kunnen op geven,maar wees gerust dit merkje meestal binnen de 6 maand.
En wat er dan nog overblijft ja dat zijn meestal kleinig heden of door gebrek aan onderhoud of door slijtage.
en dat zal van dealer tot dealer afhangen.en van gebruiker tot gebruiker (sommige zouden van mij maar 1 dag krijgen en sommige 5 jaar,als je ziet wat sommige met hun quad uitsteken )
Re: ltr 450 probleem
Hoe is dit nu afgelopen ? En de andere ltr rijders al verandering laten aanbrengen? in waarborg?miq schreef:heeft er dit ook iemand vandaag gaan rijden en op mijn versnellingspook plots 1cm speling...op ltr 450 central heb ik gelezen dat dit iets is die zou afgebroken zijn in die alluminium plaat langs kant van achterrem...dit zou een zwak punt zijn maar heel de motor moet open om dit te herstellen ...hopelijk herstellen ze dit in garantie want quad heb ik nog maar 5 maanden ...anders amaai...
-
- Quad Expert
- Contacteer:
miq de zijne is opgelostLewis schreef:Hoe is dit nu afgelopen ? En de andere ltr rijders al verandering laten aanbrengen? in waarborg?miq schreef:heeft er dit ook iemand vandaag gaan rijden en op mijn versnellingspook plots 1cm speling...op ltr 450 central heb ik gelezen dat dit iets is die zou afgebroken zijn in die alluminium plaat langs kant van achterrem...dit zou een zwak punt zijn maar heel de motor moet open om dit te herstellen ...hopelijk herstellen ze dit in garantie want quad heb ik nog maar 5 maanden ...anders amaai...
en die van mij gaat binnen bij bertmat voor een ander stuk in te plaatsen
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Wat is dat voor een stuk dan en wat kost het?peet #77 schreef:miq de zijne is opgelostLewis schreef:Hoe is dit nu afgelopen ? En de andere ltr rijders al verandering laten aanbrengen? in waarborg?miq schreef:heeft er dit ook iemand vandaag gaan rijden en op mijn versnellingspook plots 1cm speling...op ltr 450 central heb ik gelezen dat dit iets is die zou afgebroken zijn in die alluminium plaat langs kant van achterrem...dit zou een zwak punt zijn maar heel de motor moet open om dit te herstellen ...hopelijk herstellen ze dit in garantie want quad heb ik nog maar 5 maanden ...anders amaai...
kun je dr niet ff een foto van maken toevallig?
-
- Quad Expert
- Contacteer:
ik heb dat stuk niet liggen hier maar mail naar bertmat eens hij heeft die stukken op voorraad liggen
kos 250e gemonteerd...met verse olie en water want die moeten ze aflaten om da stuk te monteren...bij rappe BILLY bertmat....Frenky schreef:Wat is dat voor een stuk dan en wat kost het?peet #77 schreef:miq de zijne is opgelostLewis schreef: Hoe is dit nu afgelopen ? En de andere ltr rijders al verandering laten aanbrengen? in waarborg?
-
- Toeschouwer
U kan het stukje ook krijgen bij All-terrainsport Pittem.Frenky schreef:Wat is dat voor een stuk dan en wat kost het?peet #77 schreef:miq de zijne is opgelostLewis schreef: Hoe is dit nu afgelopen ? En de andere ltr rijders al verandering laten aanbrengen? in waarborg?
All-terrainsport Pittem
U kan het stukje ook krijgen bij All-terrainsport Pittem.[/quote]pittem waar ligt da....in limburg??????
-
- Toeschouwer