sputterende warrior
sputterende warrior
Kan er iemand mij helpen?
Ik heb pas een warrior aangeschaft en na een week rijden heb ik volgend probleem; quad start zeer moeilijk en knalt en sputterd en er komen vlammen uit de uitlaat.in ralenti is er niks aan te merken.
De carburateur heb ik proper gemaakt, andere bougie heb ik ook gestoken en de luchtfilter is gekuisd.
Ik heb pas een warrior aangeschaft en na een week rijden heb ik volgend probleem; quad start zeer moeilijk en knalt en sputterd en er komen vlammen uit de uitlaat.in ralenti is er niks aan te merken.
De carburateur heb ik proper gemaakt, andere bougie heb ik ook gestoken en de luchtfilter is gekuisd.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Ik kan er heeeeel ver naast zitten, maar je weet nooit:
heb dit ook gehad met mijn Z400, en het was doordat het vlottertje bleef hangen en er veel te veel benzine in de motor gezogen werd. Misschien eens met een schroevendraaier onderaan tegen de carb tikken, en anders eens open doen en kuisen.
Succes in ieder geval.
heb dit ook gehad met mijn Z400, en het was doordat het vlottertje bleef hangen en er veel te veel benzine in de motor gezogen werd. Misschien eens met een schroevendraaier onderaan tegen de carb tikken, en anders eens open doen en kuisen.
Succes in ieder geval.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Bij het linker handvat zit normaal gesproken het schakelaartje wat ervoor zorgt dat de toerenbegrenzing wordt ingeschakeld zodra je je handrem aantrekt. Als het veertje wat ervoor zorgt dat dit hendeltje wordt terug getrokken niet hard genoeg aan de kabel trekt, kan het zijn dat het schakelaartje net niet wordt ingedrukt, waardoor de toerentalbegrenzer actief blijft. Vervolgens treden er dus soortgelijke symtonen op. Oftewel: probeer ff of de handrem volledig in de rust positie staat!
De handrem is het ook al niet.
heb juist nog eens wat nagekeken en merkte dat er bijna geen olie meer in zat. Zaterdag thans olie ververst en nieuwe oliefilter gestoken.
En alleen zondag heb ik gereden want maandag ging het al niet meer. Dit is toch niet normaal dat er zoveel olie uit is.
Nu heb ik net olie bijgevuld en gestart. Vanaf toen begon hij veel witte domp uit te blazen. HELP!
heb juist nog eens wat nagekeken en merkte dat er bijna geen olie meer in zat. Zaterdag thans olie ververst en nieuwe oliefilter gestoken.
En alleen zondag heb ik gereden want maandag ging het al niet meer. Dit is toch niet normaal dat er zoveel olie uit is.
Nu heb ik net olie bijgevuld en gestart. Vanaf toen begon hij veel witte domp uit te blazen. HELP!
Heb de quad in zoutleeuw gekocht. Hij spuwt geen olie vanonder de cilinderblok. en het spruitstuk is ook nog ok.
Juist is er iemand langs gekomen en volgens hem krijgt de warrior gewoon te veel benzine. De onsteking is volgens hem in orde, ge hebt ontsteking of niet, dus de spoel en de cdi zijn volgens hem in orde. Klopt dit? Want volgens mij kan het hier wel ergens aan liggen.
Juist is er iemand langs gekomen en volgens hem krijgt de warrior gewoon te veel benzine. De onsteking is volgens hem in orde, ge hebt ontsteking of niet, dus de spoel en de cdi zijn volgens hem in orde. Klopt dit? Want volgens mij kan het hier wel ergens aan liggen.
warrior 350
De carburator zorgt voor het mengen van benzine en lucht tot een gas.
Dus als die slecht afgesteld is, is je gasmengsel bv. te rijk (te veel benzine, te weinig lucht).
Wat ook kan is dat de vlotter van de carburator niet op tijd sluit, dan blijft hij benzine binnentrekken in de carburator en gaat dat er 'normaal gezien' via de overloop terug uit, maar als de overloop verstopt zit kan het aan de luchtfilter, of soms aan de cilinder inlopen.
(dat heb ik met m'n raptor gehad). Was ik even achter aan het zoeken
Als dat het geval zou zijn moet je het clipje van de vlotter een klein beetje bijplooien zodat hij rapper sluit.
Als je een doorzichtig slangetje op de overloop van je carburator zet, en je zet de overloop open, dan kan je zien hoe hoog de benzine in de vlotterkamer komt (als je ooit een muur gemetst hebt dan weet je wel wat ik bedoel).
Dus als die slecht afgesteld is, is je gasmengsel bv. te rijk (te veel benzine, te weinig lucht).
Wat ook kan is dat de vlotter van de carburator niet op tijd sluit, dan blijft hij benzine binnentrekken in de carburator en gaat dat er 'normaal gezien' via de overloop terug uit, maar als de overloop verstopt zit kan het aan de luchtfilter, of soms aan de cilinder inlopen.
(dat heb ik met m'n raptor gehad). Was ik even achter aan het zoeken
Als dat het geval zou zijn moet je het clipje van de vlotter een klein beetje bijplooien zodat hij rapper sluit.
Als je een doorzichtig slangetje op de overloop van je carburator zet, en je zet de overloop open, dan kan je zien hoe hoog de benzine in de vlotterkamer komt (als je ooit een muur gemetst hebt dan weet je wel wat ik bedoel).