inhouden Grizzly bij vol optrekken

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
poesaart
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 okt, 2006 23:02
Locatie: Tegen Brussel

inhouden Grizzly bij vol optrekken

Bericht door poesaart »

Hello,

Ik heb sinds kort een probleempje bij warme motor nl: als ik lang volgas optrek valt de motor plots uit alsof men het contact afzet.
Als ik dan de gas los herneemt hij onmiddelijk zoals ervoor maar na een vijftiental seconden is er weer die plotse onderbreking.
Tijdens het wisselend gasgeven en normaal rijden is er niets aan de hand.
Ik heb 300 km hievoor een groot onderhoud laten doen bij een dealer met bougie inbegrepen, dit zou dus in orde moeten zijn, de bougie en luchtfilter zien er goed uit.

Heeft er nog iemand dit probleem gehad zodat hij of zij me raad kan geven.
Dank bij voorbaat
xxx
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 nov, 2005 00:30

Bericht door xxx »

Ik heb ooit hetzelfde voorgehad met mijn motor,Honda Fireblade.Na lang zoeken en alles uitgeprobeerd te hebben is het na lange tijd gevonden.Het membraam was stuk in de benzinekraan,een minuscuul scheurtje.Ik weet nu niet of een Grizzly dergelijke benzinekraan heeft met dit systeem.Even checken dus. Wat je ook kan uitproberen is nakijken dat het darmpje op je benzinedop goed open is,alsook de opening zelf van de benzinedop.Probeer eens te rijden met je benzinedop niet vast te draaien,gewoon losjes met 1 draai erop zodat hij er NIET afvalt!.Het kan zijn dat je tank vacuum wordt getrokken na een tijdje volgas doordat er iets gedeeltelijk verstropt zit.Als het probleem blijft dan eens het eventuele membraan nakijken.
groetjes
poesaart
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 okt, 2006 23:02
Locatie: Tegen Brussel

Bericht door poesaart »

Bedank voor uw snelle reactie mister "xxx"

Ik heb gelukkig uw raad opgevolgd en ben gaan rijden, eerst wel zonder resultaat maar doordat het donker werd en ik verder wou proberen heb ik waarschijlijk de reden gevonden.
Tijdens de hapering flikkert het lampje van de achteruit aan en is het waarschijnlijk de toerentalbegrenzer die opslaat en me dan het probleem veroorzaakt.
ik zal me dus moeten concentreren op de schakelaar van de achteruit want ik heb inderdaad verleden week al eens een startprobleem gehad doordat de lampje van de parkingstand ook niet brande en na wat gepruts aan de hendel eindelijk contact gaf.
Weet iemand waar deze schakelaar staat en hoe hem af te regelen?
poesaart
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 16 okt, 2006 23:02
Locatie: Tegen Brussel

OPGELOST

Bericht door poesaart »

Het probleem is van de baan en de grizzly weer op de baan.
Het was inderdaad de schakelaar die de stand van de versnellingbak aangeeft die defect was.
Ik heb hem laten vervangen bij een dealer en de zaak is opgelost
Groetjes
klf300
Quadrider
Quadrider
Berichten: 430
Lid geworden op: di 07 mar, 2006 15:35
Locatie: Wieringen- Holland

Bericht door klf300 »

das goed nieuws :crossercool:
----->kawasaki klf 300 B<-----

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41


----- MH RYZ Enduro------

Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
Plaats reactie