Spuiten, coaten of poederlakken
Spuiten, coaten of poederlakken
Ik lees op het forum veel over deze drie manieren om je frame een kleurtje te geven, maar nu vroeg ik mij af wat de verschillen zijn en welke het beste zou zijn om mijn frame een kleurtje te geven?
-
- Quad Expert
Re: Spuiten, coaten of poederlakken
coaten en poederlakken is het zelfde frank.
het is eigelijk een engels woord, Powdercoating
maar het word meestal coaten, poedercoaten of poederlakken genoemt.
het voordeel van poederlakker is dat je geen druipers hebt.
het komt werkelijk OVERAl en en tussen.
het is zeeeeeeeeeer slijt vast als je er met een hamer op slaat zit er nog geen krasje op (mits het goede qualiteit is)
eigelijk alle nadelen van verf zijn de voordelen van powdercoating
het is eigelijk een engels woord, Powdercoating
maar het word meestal coaten, poedercoaten of poederlakken genoemt.
het voordeel van poederlakker is dat je geen druipers hebt.
het komt werkelijk OVERAl en en tussen.
het is zeeeeeeeeeer slijt vast als je er met een hamer op slaat zit er nog geen krasje op (mits het goede qualiteit is)
eigelijk alle nadelen van verf zijn de voordelen van powdercoating
CustomCoatingsHelvoirt
Het is sterk, glanst mooi. Maar de nadelen zijn dat het niet goed overal tussen komt vaak (metaliseren op die puntjes is dan een oplossing), soms passen dingen ergens niet goed tussen en moet je eerst de lak wegvijlen en dan oppassen dat het niet afbreekt en als het ergens beschadigd is dan is het volgens mij niet zo makkelijk meer te herstellen.
Ik heb mijn fonten- (gietijzer) radiatoren laten zandstralen en dan laten coaten maar het was ook perfect mogelijk de radiotor eerst te laten metaliseren en dan pas te coaten.
Als je dit met je frame en andere onderdelen laat doen denk ik dat je voor lange tijd gerust bent.
Als je dit met je frame en andere onderdelen laat doen denk ik dat je voor lange tijd gerust bent.
IF IT HAS TITS OR WHEELS, YOU WILL GET IN TROUBLE
-
- Quadracer
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Is idd in Nederland minder gekend, schoperen of zoiets noemt dat bij jullie.yamahakodiak schreef:wat is metaliseren dan precies
Hier in België is dat heel courant, zefls als er lak afspringt of afschuurt bij laarzen gaat het nog niet roesten. Ik laat alle chassis eerst metaliseren en dan poedercoaten.
@Raptorke, lang geleden !
Na Touquet terug projectje, ga er terug bij je oude baas voor langs gaan, die levert echt super werk af ! Zeker als je speciale kleuren wil !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrunner