Muziek voor DVD
Muziek voor DVD
Ik ben bezig aan een DVD van ons quadweekend.
Probleem is dat als ik er muziek onder zet, er copyrights van toepassing zijn.
Ik heb geen idee hoe dit werkt.
Via welke instantie gaat dit in Belgie, wat kost dit etc...
Dus mijn vraag;
Wie kent de regelgeving ivm copyrights
Wie maakt er zelf originele muziek en wil graag onze quadfilm hiervan voorzien?
Probleem is dat als ik er muziek onder zet, er copyrights van toepassing zijn.
Ik heb geen idee hoe dit werkt.
Via welke instantie gaat dit in Belgie, wat kost dit etc...
Dus mijn vraag;
Wie kent de regelgeving ivm copyrights
Wie maakt er zelf originele muziek en wil graag onze quadfilm hiervan voorzien?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Dit ga je moeten melden aan Sabam (www.sabam.be) en verwacht je maar aan een hoog bedrag om de muziek op uw DVD te krijgen en te verdelen. De exacte prijs weet ik niet voor de verwerking in een DVD, maar bij organiseren van een fuif loopt dit toch in de duizenden euro's soms, afhankelijk hoe groot het evenement is. Denk dat het best zou zijn moest er iemand zelf muziek maken maar wie hé...?
ik heb ze even gebeld en gelijk mijn belgisch geoefend
klassieke muziek is vrij te gebruiken.
moderne muziek kost ongeveer 50,- per 30 seconden maar als je aangeeft het voor een club te doen(ik informeerde met de vraag : ik ben lid van een toerclub in geraardsbergen )
zijn er kortingen en regelingen.
alles ligt aan de totale duur van de dvd en hoe lang de gebruikte muziek duurt.
als je daarintegen gewoon ergens een muziekje onder plakt en de verspreiding blijft klein(geen massa productie en verkoop maar alleen voor leden van de club) euh ...who cares
klassieke muziek is vrij te gebruiken.
moderne muziek kost ongeveer 50,- per 30 seconden maar als je aangeeft het voor een club te doen(ik informeerde met de vraag : ik ben lid van een toerclub in geraardsbergen )
zijn er kortingen en regelingen.
alles ligt aan de totale duur van de dvd en hoe lang de gebruikte muziek duurt.
als je daarintegen gewoon ergens een muziekje onder plakt en de verspreiding blijft klein(geen massa productie en verkoop maar alleen voor leden van de club) euh ...who cares
Voor commerciële doeleinden is niets gratis en ik vermoed dat de DVD verkocht wordt? Klassieke muziek is niet te betalen, omdat iedereen daar uit is op geld. Het koor, muzikanten, composist, uitgever, ... + eventuele tussenpersonen moeten allemaal betaald worden en die bedragen lopen serieus op. Het gaat hier wel over een videospel, maar ik neem aan dat het voor DVD's niet veel zal verschillen.
Niet dat je klassieke muziek zal willen gebruiken, moderne is trouwens een pak goedkoper, maar dan heb je een idee. Zijn het commerciële nummers of eerder alternatieve? Ik zou een lijst opstellen en dan eens horen bij SABAM of desnoods bij de schrijver van het nummer zelf als het niet bekend is.
Niet dat je klassieke muziek zal willen gebruiken, moderne is trouwens een pak goedkoper, maar dan heb je een idee. Zijn het commerciële nummers of eerder alternatieve? Ik zou een lijst opstellen en dan eens horen bij SABAM of desnoods bij de schrijver van het nummer zelf als het niet bekend is.
-
- Quad Expert
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Komt dan nog op hetzelfde neer want je blijft het verspreiden. En juist het verspreiden van muziek/foto's/... zonder het aan te geven, maakt het strafbaar.
MAAR wanneer de kwaliteit van de achtergrondmuziek sterk verminderd wordt (vb 96kbps ipv 192kbps) moet je dit niet aangeven als ik mij goed herinner. Dus wanneer je de omgevingsgeluiden van uw DVD sterker laat doorkomen + een lagere bitrate van uw achtergrondmuziek instelt, zou dit eigenlijk geen probleem mogen geven hoor Teunie. Anders even gaan informeren bij Sabam zelf dan ben je zeker.
MAAR wanneer de kwaliteit van de achtergrondmuziek sterk verminderd wordt (vb 96kbps ipv 192kbps) moet je dit niet aangeven als ik mij goed herinner. Dus wanneer je de omgevingsgeluiden van uw DVD sterker laat doorkomen + een lagere bitrate van uw achtergrondmuziek instelt, zou dit eigenlijk geen probleem mogen geven hoor Teunie. Anders even gaan informeren bij Sabam zelf dan ben je zeker.