Topsnelheid Raptor 350
Topsnelheid Raptor 350
Hallo,
Ik rij met een raptor 350. Ik zou hem graag een iets hogere topsnelheid willen geven.
Er zit al een dynojet kit in, maar toch bolt hij nog maar 85 (95 op bijna volle toeren). Heb al verschillende raptors 350 tegengekomen, die mij nog redelijk snel voorbij rijden terwijl ik al 90 rij, en toch is hun toerental niet echt hoog.
Ik zou hem graag krijgen zodanig dat ik een 95 rij, zonder een te hoog toerental.
Moet ik daarvoor andere tandwielen steken? En een andere einddemper zou dat iets opleveren. Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Graag enkele tips, alvast bedankt.
Ik rij met een raptor 350. Ik zou hem graag een iets hogere topsnelheid willen geven.
Er zit al een dynojet kit in, maar toch bolt hij nog maar 85 (95 op bijna volle toeren). Heb al verschillende raptors 350 tegengekomen, die mij nog redelijk snel voorbij rijden terwijl ik al 90 rij, en toch is hun toerental niet echt hoog.
Ik zou hem graag krijgen zodanig dat ik een 95 rij, zonder een te hoog toerental.
Moet ik daarvoor andere tandwielen steken? En een andere einddemper zou dat iets opleveren. Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Graag enkele tips, alvast bedankt.
‰ Quad racing team
Om hem iets sneller te doen gaan ben je best een ander tandwiel erop doen. Een groter vanvoor. Hadden dat op onze vroegeren ook gedaan en reed dan toch gemakkelijk 100 km/h
wanneer je dit doe zal je wat trekkracht verliezen en om die dan terug te winnen ben je best een andere demper erop doen + rejetten
greetz
wanneer je dit doe zal je wat trekkracht verliezen en om die dan terug te winnen ben je best een andere demper erop doen + rejetten
greetz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
Ah zal ik eens proberen met een groter tandwiel. Hoeveel groter zou dit dan moeten zijn?Sebastien schreef:Om hem iets sneller te doen gaan ben je best een ander tandwiel erop doen. Een groter vanvoor. Hadden dat op onze vroegeren ook gedaan en reed dan toch gemakkelijk 100 km/h
wanneer je dit doe zal je wat trekkracht verliezen en om die dan terug te winnen ben je best een andere demper erop doen + rejetten
greetz
‰ Quad racing team
1 à 2 tanden groter. Maar je zal dan wel in trekkracht verliezen he.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
je kan een hoop halen uit de tandwielen.
Voor 2 tanden groter achter 2 tanden kleiner en je denkt dat je op een raket zit kwa topsnelheid...
Mijn warrior (uit 2004 dus motorisch hetzelfde als de raptor 350) loopt met 16/38 aan tandwielen 115-120 km/uur en dan ben ik geen klein ventje met 105+ kilo
Hij zal iets minder trekken maar eerlijk gezegd is dat maar weinig...
Voor 2 tanden groter achter 2 tanden kleiner en je denkt dat je op een raket zit kwa topsnelheid...
Mijn warrior (uit 2004 dus motorisch hetzelfde als de raptor 350) loopt met 16/38 aan tandwielen 115-120 km/uur en dan ben ik geen klein ventje met 105+ kilo
Hij zal iets minder trekken maar eerlijk gezegd is dat maar weinig...
Dat klint al iets beter. Zal mij deze middag eens bezig houden, en andere tandwielen gaan kopen. Weet je ongeveer de prijs van andere tandwielen?Dozo schreef:je kan een hoop halen uit de tandwielen.
Voor 2 tanden groter achter 2 tanden kleiner en je denkt dat je op een raket zit kwa topsnelheid...
Mijn warrior (uit 2004 dus motorisch hetzelfde als de raptor 350) loopt met 16/38 aan tandwielen 115-120 km/uur en dan ben ik geen klein ventje met 105+ kilo
Hij zal iets minder trekken maar eerlijk gezegd is dat maar weinig...
‰ Quad racing team
Hei,
Ik ben van plan om een raptor 350 te kopen. De plaatselijke dealer had me al gewaarschuwd dat je niet te lang in hoge toeren mag rijden omdat je blok dan snel stuk gaat. Omdat ik vooral op de weg wil rijden (woon/werk/vriendin) en we hier in de buurt toch wat wegen hebben met snelheden 70 - 90 km/u wou ik graag weten wat ik hieraan kon doen...Dus ik gebruikte de zoekfunctie!
Ik heb al ontdekt op het forum dat dit probleem kan verholpen worden door andere tandwielen. Als ik het goed begrepen heb, laat je voor dezelfde snelheid het toerental zakken door vooraan een groter of achteraan een kleiner tandwiel te steken. De topsnelheid gaat hierdoor ook omhoog...
Een nadeel is dat de trekkracht daalt. Soms lees je dat dit best veel is, soms weer dat het niet zoveel is. Een oplossing is een andere demper, de trekkracht wordt terug beter, maar wordt deze terug zo goed als standaard, of nog beter?
Als je voor de tandwielen vooraan twee tanden groter gaat en achteraan twee tanden kleiner (zoals op dit forum gezegd wordt), is dit dan ook niet nadelig voor de motor? Of schaadt dit helemaal niet?
Als ik het ergens verkeerd heb, zeg je het maar...
Je ziet, de zoekfunctie levert antwoord op vele vragen...
Bedankt!
Ik ben van plan om een raptor 350 te kopen. De plaatselijke dealer had me al gewaarschuwd dat je niet te lang in hoge toeren mag rijden omdat je blok dan snel stuk gaat. Omdat ik vooral op de weg wil rijden (woon/werk/vriendin) en we hier in de buurt toch wat wegen hebben met snelheden 70 - 90 km/u wou ik graag weten wat ik hieraan kon doen...Dus ik gebruikte de zoekfunctie!
Ik heb al ontdekt op het forum dat dit probleem kan verholpen worden door andere tandwielen. Als ik het goed begrepen heb, laat je voor dezelfde snelheid het toerental zakken door vooraan een groter of achteraan een kleiner tandwiel te steken. De topsnelheid gaat hierdoor ook omhoog...
Een nadeel is dat de trekkracht daalt. Soms lees je dat dit best veel is, soms weer dat het niet zoveel is. Een oplossing is een andere demper, de trekkracht wordt terug beter, maar wordt deze terug zo goed als standaard, of nog beter?
Als je voor de tandwielen vooraan twee tanden groter gaat en achteraan twee tanden kleiner (zoals op dit forum gezegd wordt), is dit dan ook niet nadelig voor de motor? Of schaadt dit helemaal niet?
Als ik het ergens verkeerd heb, zeg je het maar...
Je ziet, de zoekfunctie levert antwoord op vele vragen...
Bedankt!
heb jij een 16 vanvoor?Dozo schreef:je kan een hoop halen uit de tandwielen.
Voor 2 tanden groter achter 2 tanden kleiner en je denkt dat je op een raket zit kwa topsnelheid...
Mijn warrior (uit 2004 dus motorisch hetzelfde als de raptor 350) loopt met 16/38 aan tandwielen 115-120 km/uur en dan ben ik geen klein ventje met 105+ kilo
Hij zal iets minder trekken maar eerlijk gezegd is dat maar weinig...
want dat is wel extreem groot
want dat is 3 tanden groter dan normaal
en als ik mij goed herinner heeft een raptor 350 vanachter sowieso al een 38 achteraan.
mvg
jirre
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
tis simpel: als ge een 14 tands zitten hebt, en je steekt een 16 tands, dan gaat je trekkracht dalen met welgeteld factor 14/16, in dezelfde versnelling dan toch. Voor dezelfde trekkracht kan je dan een versnelling terugschakelen, maar het zal aanvoelen alsof je iets minder kracht hebt. De versnellingen zijn als het ware een beetje uiteen gerokken.
Het beste is gewoon een tandwieltje kopen voor 15 euro en proberen. kost minder dan hier alles in theorie te gaan uitrekenen.
Het beste is gewoon een tandwieltje kopen voor 15 euro en proberen. kost minder dan hier alles in theorie te gaan uitrekenen.
White LTZ-450 - powered by MSD -