aankoop gps

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
doubletracing
Quadracer
Quadracer

aankoop gps

Bericht door doubletracing »

yo gasten,

ik ga me een draagbaar gps systeem aankopen.nu heb ik al van een paar gasten vernomen dat er in mijn camionette (vivaro) een speciaal geisoleerde voorruit zit waardoor zijn tomtom lang nodig heeft om de satelietten te vinden en de begeleiding te starten.dus ik zoek een gps met een goede antenne die snel de satellieten bereikt heeft.iemand goede tips of ervaringen?

ik wil er +- 400€ aan uitgeven.

alle info is welkom :rollknik:
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

hallo,

tomtom heeft ook een externe gps antenne, die je gewoon aansluit op je gewone gps, gaat ie gemakelijk door die vooruit. :afgestudeerd:
speedyke80
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door speedyke80 »

hallo,

ik rijd met een opel astra en heb het zelfde probleem met die zonwerende ruit, ik leg men externe antenne dan aan mijn zijruit en dan gaat die beter.
in mijn ford transit camionet heb ik er geen probleem mee.

grtz
YAMAHA 450 YFZ
gesponsord door:
VLS, PIRANHA RACING, TEGELBEDRIJF DAELEMANS, GRIP GEAR (seatcovers)
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Je gaat dit probleem met elke GPS hebben hoor, de nieuwe tomtom reeks heeft een betere antenne, die gaat na verloop van tijd signaal krijgen, de oude zelfs helemaal niet.

Een oplossing is een externe antenne, en die bovenaan tegen je voorruit hangen, bij je spiegel, daar is meestal plaats voorzien voor GSM/GPS antenne, dat is een stuk waar deze folie niet zit.
Ik zt mijn TomTom daar altijd neer en heb binnen de 10sec ontvangst.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
albrecht
Quadrider
Quadrider

Bericht door albrecht »

Zou het niet handiger zijn een waterdichte Garmin te kopen? kan je ook op je quad gebruiken :tongduim:
doubletracing
Quadracer
Quadracer

voor de mensen met een tomtom:

heb me een tomtom one aangekocht met een cd bij voor kaarten te laden van heel europa.eerste probleem was dat ik op de bijgeleverde sd-kaart niet genoeg ruimte had om een paar landen erop te zetten,juist benelux kon erop.nu heb ik me een kaart van 1gb gekocht om een paar landen te installeren.na benelux heb ik nu ook frankrijk en duitsland erop gezet.maar nu heb ik volgend probleem:

als ik vanuit belgie wil navigeren naar buitenland kan ik bv.BERLIJN niet ingeven voor ik de kaart van duitsland heb geladen.als die kaart dan wel geladen is zit benelux er dan weer niet meer in en kan ik niet van thuis uit navigeren tot berlijn.Kan het zijn dat je eerst naar de grens moet rijden en eenmaal daar je andere kaart dan laden?zou me sterk verbazen.iemand oplossing?

www.depannagedoublet.be
speedfreak
Quadrider
Quadrider

Bericht door speedfreak »

ik heb ook een tomtom one, (heel goed toestel) en heb dat probleem niet. De verkoper zei me ook dat ik nog een extra memory card moest kopen (wat ik niet gedaan heb) en ik kan naar elke bestemming rijden met het standaard kaartje. Ik kon wel kiezen tussen 2 modellen en heb het duurste genomen (399€) voor heel europa. Maar mss heb jij die ook?
Ktm 525 XC,Ready To Race?!
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Zoals ik je al gezegd heb, maar ik zet het hier ook even bij voor de anderen, dit kan interessante info zijn.

De TomTom One Benelux heeft alleen de kaart van de benelux erin zitten. Koop je de DVD met de kaarten van Europa, en een extra SDkaartje, dan kan je hierop allemaal de landen apart inzetten, MAAR hierdoor moet je aan de grens van kaartje wisselen, zoals jezelf al zei.

En ik heb daarnet getest, met de TomTom One Europe is dit niet het geval, hier zit de volledige kaart van Europa in, waardoor je gewoon kan rijden door heel europa, zonder aan de grens van kaart te wisselen (maar dit had Speadfreak ook al gezegd :) )

Dus, als je echt veel buiten de benelux zit, verkoop je TomTom one, en haal die van Eruopa :)
Afbeelding
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik ben ook aan het uitkijken voor drie nieuwe toestellen voor in onze bestelwagens. Voorlopig valt mijn keuze op Garmin C550 Europe of eventueel C510 met uitbreiding Europa.

Prijs kun je hier volgen : valt binnen je budget...

http://tweakers.net/pricewatch/138828/G ... ijzen.html
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
doubletracing
Quadracer
Quadracer

probleem is opgelost,op de dvd kan me heel west-europa installeren ,heeft een gote van 916mb.waarschijnlijk moet je dan geen rekening houden met kaarten laden als je de grens overschrijdt maar kan je gewoon verder navigeren zonder een andere kaart te laden. :)

www.depannagedoublet.be
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

@ no limit : is er 'n reden waar om je de Garmin pakt en niet de TomTom? die komt voor de europese versie ook rond de 450€ ?
Ben gewoon nieuwsgierig, omdat ik met dit toestel nog geen ervaring heb, en ik krijg deze vraag wel eens meer.
Afbeelding
doubletracing
Quadracer
Quadracer

heb met de 2 gewerkt en vind de garmin iets minder gebruiksvriendelijk qua instelling en navigeren zelf

www.depannagedoublet.be
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Van wat ik gemerkt en gezien heb vind ik Garmin ook een stuk minder gebruiksvriendelijk en de TomTom 910 beschikt over veel meer en gedetaileerdere kaarten dan de Garmins.
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

gebruiksvriendelijker dan tomtom ga je niet vinden :) wij hebben een 700, werkt gewoon super :)
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

Ralph schreef:Van wat ik gemerkt en gezien heb vind ik Garmin ook een stuk minder gebruiksvriendelijk en de TomTom 910 beschikt over veel meer en gedetaileerdere kaarten dan de Garmins.
en je kan je je Ipod er op aansluiten. :afgestudeerd: :afgestudeerd: :crossercool:
Plaats reactie