quad voor rondreis

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
SvenV
Toeschouwer
Toeschouwer

quad voor rondreis

Bericht door SvenV »

Hi quadliefhebbers :)

me ff voorstellen: ik ben Sven, laatstejaars-student toegepaste informatica. Zelf heb ik (nog) geen quad, maar toch zit ik met volgende vraag:

ik overweeg om volgend jaar een klein avontuurke te doen, nl een rondrit van zo een 6-7000km, met de quad. De rit zou in een tijdsspanne van 2-3weken moeten volbracht zijn. Ik zou het rijgedeelte willen doen in enkele grote dagen, waar ik dan zo een 800km/dag rij.

Nu mn vraag: is dit praktisch gezien wel mogelijk om zo een grote afstanden met een quad af te leggen? Ik neem aan dat dit veel van zo een beestje vergt.

Het hangt er natuurlijk ook van af welke quad ik zal hebben. Wel, ik zou een gewone 250cc 2e hands quad overwegen. Ik heb eens een dagje zo een 250cc gehuurd, en daar was ik toch al vrij tevreden van. Mijn budget voor de quad is wel maar iets van een 2000eur, dus neem ik aan dat ik niet veel deftigs ga kunnen vinden.

thx,

Sven
pieterquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pieterquad »

800km op een dag rijden hou je niet vol kost je veel te veel inspanning.
Voor 2000 euro ben ik bang dat je geen quad gaat vinden die die reis gaat overleven.
Je moet denk ik toch naar de 4000-5000 euro moet gaan om een goede quad te vinden.

gr
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Idem dito als Pieter eigenlijk.
800km per dag gaat veel te veel van jezelf én de quad vragen. Neem eerder max 250-300km per dag voor ogen.
Een zwaardere motor zal ook wel aangeraden zijn voor zo'n afstanden. Kwestie van niet constant het uiterste uit de quad te willen halen. Nu is wel de vraag of je van plan bent om meestal on- of offroad te gaan rijden... Hierop zal je je keuze van quad moeten afstellen. Maar ik vrees dat je dan wel voor een groter budget zal moeten gaan, want met 2000€ ga je echt niet ver komen... Met 5000€ kan je al een mooie 2de hands sportsquad vinden, en voor iets meer een 2de hands utility.

PS: Ook in het achterhoofd houden dat een quad veel onderhoud eist. Zeker bij zo'n grote afstanden :!:
SvenV
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door SvenV »

daar vreesde ik wel al wat voor. De baan die ik zou nemen zou wel praktisch enkel autostrade zijn, geen off-road.
het idee: ik zou 2x een half jaar in buitenland willen studeren. Deze 2 locaties zijn 6000km van elkaar verwijderd. Ik zou een quad kopen, om me dat jaar te kunnen verplaatsen. Als ik die quad niet die 6000km overkrijg, zit ik dus met een vrij groot probleem.

Ik zal nog eens kijken of er zo een speciale trein loopt tussen die 2 locaties, dat ik eventueel een deel op de trein kan doen.

Het budget ligt ook nog niet vast. De quad wordt daarna ook terug verkocht, dus kan ik een deel van die kosten recupereren. Maar als studentje zomaar 5000eur op tafel gaan leggen.. :)

thx

Sven
Laatst gewijzigd door SvenV op zo 12 nov, 2006 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

als je veel autostrade zou willen doen dan moet je zeker al met een quad rijden die een grotere cilinderinhoud heeft, die kan het al wat beter verdragen als je constant op dezelfde snelheid moet rijden, dan denk ik aan een raptor 660/700 en een suzuku Z 400 maar deze zal je niet te rap vinden voor een 2000 €
als je een lange tocht wil maken met je quad en je zal gebruik maken van de autostrade vergeet dan niet dat je in sommige landen niet op de autostrade mag met een quad (bv België)
In mijn ogen is een quad niet standaard gemaakt om op een korte tijd veel kilometers te doen.

gegroet
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Een quad is een dure auto. Dus als je lauter een transportmiddel zoekt dan denk ik dat een quad een totaal verkeerde keuze is. En de autostrade moet je al zeker niet proberen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
ticoquad
Quadrider
Quadrider

Bericht door ticoquad »

fre heeft gelijk het is wel zo het word moeilijk met een quad het lukt wel maar moeilijk .
Afbeelding
SvenV
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door SvenV »

anders opteer ik misschien voor 2 quads te kopen voor een half jaar, wel een beetje omslachtig maar kom.. Die 6000km overbruggen met een quad is inderdaad maar riskant.
en een heel jaar zonder auto/quad zie ik ook maar niet zitten :)
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

Beetje nieuwgierig, mag ik vragen wat voor opleiding u wilt gaan volgen?
En waar?
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
Loeki
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Loeki »

Hoop voor jou dat dit een grap is!
Dat kan je toch niet menen een quad kopen van 2000€ om dan ook nog eens voor alleen op de weg te rijden.
Dan vraag je volgens mijn bescheiden mening gewoon om problemen :?
Ga met vliegtuig of trein op probeer daar ergens eens een quad te huren voor een periode lijkt mijn insziens een beter :idea:
Veel geluk in ieder geval en moest je toch je tocht wagen hou ons op de hoogte hé ;-)

ciao,

Loek :crosser:
SvenV
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door SvenV »

mja gezien de vele reacties hiertegen ga ik die tocht niet meer wagen :) Ik ken zelf te weinig over quads om mij hierover uit te spreken, daarom ook dat ik het hier vroeg.

Een quad/wagen huren.. was mijn eerste idee, tot ik zag hoeveel dit kostte.. :shock: De quad van de ene locatie naar de andere brengen is ook vrij onhaalbaar, kost denk ik iets van een 1500eur. Daarom dat ik dus overweeg om 2x een quad te kopen & terug te verkopen, ook waarschijnlijk met het nodige verlies maar kom.

De opleiding die ik ga volgen zal iets te maken hebben met managment en informatica. Ik zou dit in Amerika willen doen, wat dan ook de oorzaak vormt van mijn vervoersprobleem :) Ik ben dit nog allemaal aan het plannen, dus heel het Amerika-idee staat nog niet vast.
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

800 km per dag ? :shock:

WOW hoe ga je dat willen doen ?
ik ben naar Geraardsbergen(belgie) gereden vanuit Rotterdam was zo'n 200km en da heb ik zo'n 3,5-4 uur over gedaan.
(ik weet van andere quadrijders (terminator&raptor babe) dat ze eens van rechts belgie naar de kust (links belgie gereden zijn en dat ze er 6 uur over hadden gedaan)
de stukken in Nederland waren nog te doen (Nederland is nagenoeg het enige land ter wereld waar je met een quad op de snelweg mag)
alwaar ik met zo'n 90-100 km per uur lekker kon doortuffen , op het moment dat je Belgie betreed mag je niet meer op de snelwegen en ben je snel 2 keer zoeveel tijd kwijt over dezelfde afstand als in Nederland.
verder zal je eerst je quad van binnen en buiten moeten kennen eer je eraan wilt sleutelen want op zulke afstanden is het gegarandeerd dat je moet sleutelen.
een groot cylinder inhoudt is zeker een must en aangezien je een budget hebt van 2000,- euries zou ik dit hele plan lekker vergeten en voor 1000 een opeltjuh(amerika?) DODGE te kopen en voor de andere 1000 een pintjuh of wat :tongduim:
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Als je dergelijke grote afstanden over de baan wil afleggen denk ik dat de meest geschikte produktiequad momenteel de E-Atv Extreme 950 of Extreme 950SM is.

Het nodige budget ligt wel nét iets hoger dan 2000euro! ( doe maar bijna maal 10 )

Groeten, Bert.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

begin maar al met alle dagen een halfuurke duimoefeningen te doen, stoomcursus mechaniek en ne zak vol euro's om de flikken te betalen als ge met uw 250 op de autostrade bolt :mrgreen:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Plaats reactie