Ik breek LTR niet af, probeer alleen wat temperen, volgens sommigen was LTR op alle punten veel beter YFZ maar blijkbaar heeft elk merk zijn minpunten.andy; schreef:je bent er toch echt niet aan hé aan de ltr450 's tvalt me hier en daaropNo Limit YFZ schreef:Velen zijn overgestapt van YFZ naar LTR met gedacht dat LTR betrouwbaarder was, maar stilaan begin je toch overal andere geluiden horen.
Blijkbaar blijft het toch een gouden raad om jaar te wachten om nieuw model te kopen.
hihi geen verwijt zenne
Problemen versnellingsbak LTR-450
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
bansheefreak
- Quadrunner

- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
Intussen ligt de versnellingsbak volledig open, en hebben we het probleem gevonde !
Het tandwiel van de 5de versnelling (Het is het laatste tandwiel als je het blok neemt met de kant van de koppeling tegen jou aan) is volledig vastGESMOLTEN aan de as ! gewoon oververhit...
Als de tandwielen hebben er zo een busje zitten, tussen het tandwiel en de as, met zo'n gleuf voor de smering, maar het tandwiel van de 1ste versnelling blijkt dat dus NIET te hebben
Hierdoor krijgt het dus (bijna) geen smering, en loopt vroeg of laat vast.
Suzuki Europe zegt totaal niet op de hoogte te zijn van een dergelijk probleem. Ze hebben dus ook nog geen verbeterd tandwiel, en zullen terug een origineel opsturen, met de mogelijkheid dat dit op termijn opnieuw gaat vastzitten...
Ik heb dit ook even op het amerikaanse LTR forum gezet, met de vraag als dit probleem daar bekend is, want ik vind het heel vreemd dat ze niet voor smering van dit tandwiel gezorgd hebben.
De amerikanen hadden wel al meermaals gehad dat het tandwiel van de 5de versnelling niet genoeg gesmeerd werd en vastliep, of zelfs kapot liep omdat er geen apart olie kanaal naartoe loopt...
Een pluim voor Marco van JumpingJet die me dat evengoed onder garantie gaat regelen, want dit wordt (tot nu toe)dus niet gedekt door suzuki...
Het tandwiel van de 5de versnelling (Het is het laatste tandwiel als je het blok neemt met de kant van de koppeling tegen jou aan) is volledig vastGESMOLTEN aan de as ! gewoon oververhit...
Als de tandwielen hebben er zo een busje zitten, tussen het tandwiel en de as, met zo'n gleuf voor de smering, maar het tandwiel van de 1ste versnelling blijkt dat dus NIET te hebben
Hierdoor krijgt het dus (bijna) geen smering, en loopt vroeg of laat vast.
Suzuki Europe zegt totaal niet op de hoogte te zijn van een dergelijk probleem. Ze hebben dus ook nog geen verbeterd tandwiel, en zullen terug een origineel opsturen, met de mogelijkheid dat dit op termijn opnieuw gaat vastzitten...
Ik heb dit ook even op het amerikaanse LTR forum gezet, met de vraag als dit probleem daar bekend is, want ik vind het heel vreemd dat ze niet voor smering van dit tandwiel gezorgd hebben.
De amerikanen hadden wel al meermaals gehad dat het tandwiel van de 5de versnelling niet genoeg gesmeerd werd en vastliep, of zelfs kapot liep omdat er geen apart olie kanaal naartoe loopt...
Een pluim voor Marco van JumpingJet die me dat evengoed onder garantie gaat regelen, want dit wordt (tot nu toe)dus niet gedekt door suzuki...
Laatst gewijzigd door AlfA op di 28 nov, 2006 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bertmat
- Quadrunner

- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
- Locatie: Meulebeke
- Contacteer:
Is er veel gevolgschade, of blijft het bij het gesmolten tandwiel en de as waar het op zit?
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Op 't eerste zicht geen extra schade, we hebben het tandwiel zelfs nog van de as kunnen persen, dus de schade valt heel goed mee.bertmat schreef:Is er veel gevolgschade, of blijft het bij het gesmolten tandwiel en de as waar het op zit?
En 't was dus de 5de versnelling, en niet de eerste, op het LTR forum is er nog zo ééngeval bekend. En die heeft me het schema van de versnellingsbak doorgestuurd.
Laatst gewijzigd door AlfA op di 28 nov, 2006 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.



