afstelling veren...
-
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 09:53
- Locatie: avelgem
afstelling veren...
Hallo,
Heb voor mijn raptor 700 een setje yfz veren gekocht. Weet iemand hoe ik deze het best regel. Heb vooraan wel spoorverbreders gemaakt van 2cm per kant. Dus zullen ze waarschijnlijk iets harder moeten staan dan normaal dacht ik. Iemand ervaring?
Heb voor mijn raptor 700 een setje yfz veren gekocht. Weet iemand hoe ik deze het best regel. Heb vooraan wel spoorverbreders gemaakt van 2cm per kant. Dus zullen ze waarschijnlijk iets harder moeten staan dan normaal dacht ik. Iemand ervaring?
-
- Quad Master
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
- Locatie: Oost Vlaanderen
De afstelling van veren kan je moeilijk zo via het forum
Meestal is het dan nog eens wat je persoonlijk verwacht van je veren, de ene wil harder, de ander zachter.
Het beste is eens naar een terreintje gaan (of crossparcour)
En daar eens kijken hoe je die veren het liefst hebt.
Welke veren zijn het trouwens?
Meestal is het dan nog eens wat je persoonlijk verwacht van je veren, de ene wil harder, de ander zachter.
Het beste is eens naar een terreintje gaan (of crossparcour)
En daar eens kijken hoe je die veren het liefst hebt.
Welke veren zijn het trouwens?
-
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 09:53
- Locatie: avelgem
-
- Quad Expert
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
- Locatie: das tezien wa weer da tis ;)
inderdaad is zeer zeer moeilijk uit te leggen. ga eens rijden op parcour en gebruik de uiterste van de instellingen dan weet je wat de instellingen doen en kan je daaruit beginnen leren en ontdekken. 1 gouden tip pruts int het begin maar aan EEN instelling tegelijk!
en troost u ik heb er een maand over gedaan tegen dat ze naar men zin waren... ik had er geen ervaring mee
en troost u ik heb er een maand over gedaan tegen dat ze naar men zin waren... ik had er geen ervaring mee
-
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 09:53
- Locatie: avelgem
Heb net de vering erop gedaan met de afstelling voor een yfz. Ritje gaan doen en tot de vaststelling gekomen dat het op niets trekt. Echt waar! Morgen ga ik eens beginnen regelen. Is er niemand op het forum met zo'n veren op een raptor? Want heb hier echt geen verstand van. Nu is de vering naar mijn gevoel veel te slap.
!
eerst helemaal op zen zachtste zetten
dan helemaal op zen hardste zetten
en dan voelen wat dan al het beste is
en dan zo er midden tussen ( tussen hard en zacht)
zo had ik het gedaan
dan helemaal op zen hardste zetten
en dan voelen wat dan al het beste is
en dan zo er midden tussen ( tussen hard en zacht)
zo had ik het gedaan
mijn eigen email adres is mattsvanlooy@hotmail.com
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
volgens mij helemaal open of dicht draaien is zeker al niet goed.
als je alles te midden zet ,van daar moet je beginnen regelen.
eerstc zou ik de ringen van boven op je veer zodanig naar boven of beneden draaien totdat je vind dat je quad de goede rijhoogte heeft vooraan.dan rij je offroad als je vind in de kippen dat je quad de putten of obstakels niet goed dempt moet je ze wat uitdraaien zodat hij zachter word en meer dempt,als je vind dat hij te soepel veert zodat de veer toeklapt weer toedraaien totdat je een goede middenweg hebt gevonden.bij cross is het moeilijk je wilt zachte vering voor zo rap mogelijk over de kippen te gaan ,maar dan harde vering voor bij de landing bij hoge jumps...en tijd om je veren te regelen voor je gaat springen heb je spijtig genoeg niet dus een goede middenweg tussen de 2 zoeken lijkt mij het beste.veel succes
als je alles te midden zet ,van daar moet je beginnen regelen.
eerstc zou ik de ringen van boven op je veer zodanig naar boven of beneden draaien totdat je vind dat je quad de goede rijhoogte heeft vooraan.dan rij je offroad als je vind in de kippen dat je quad de putten of obstakels niet goed dempt moet je ze wat uitdraaien zodat hij zachter word en meer dempt,als je vind dat hij te soepel veert zodat de veer toeklapt weer toedraaien totdat je een goede middenweg hebt gevonden.bij cross is het moeilijk je wilt zachte vering voor zo rap mogelijk over de kippen te gaan ,maar dan harde vering voor bij de landing bij hoge jumps...en tijd om je veren te regelen voor je gaat springen heb je spijtig genoeg niet dus een goede middenweg tussen de 2 zoeken lijkt mij het beste.veel succes
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
Peet 107 heeft er zitten op zijn 700 michien kan hij u helpen
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Je moet beginnen met je voorspanning regelen. Zover indraaien tot je quad nog +/- 3 cm omhoog kan trekken zonder dat wielen van de grond gaan, wij noemen dat het negatief.
Dus neus van quad indrukken, laten terug komen en dan moet je als je neus wat omhoog trekt nog +/- 3 cm hebben. Dat is het begin van alles.
Vervolgens ga je eens rijden met alle knoppen, ook rebound onderaan op midden. Dat zal al wat zijn.
Vervolgens ga je zoals matts zegt eens één setting volledig uitdraaien en gaan rijden zodat je voelt welk effect die setting geeft. Vervolgens volledig indraaien om het andere uiterste te kennen.
Dit doe je voor zowel, compressie (bovenaan) als rebound (onderaan).
Nu moet je ongeveer weten wat welke setting van invloed heeft op je vering en kan je fijn gaan afstellen. Dus terug starten in 't midden en gaan experimenteren. Onthou de regel dat je nooit maar aan één setting tegelijk regelt zodat je weet wat welke invloed heeft.
Veel testen is de boodschap, is lang leerproces.
Dus neus van quad indrukken, laten terug komen en dan moet je als je neus wat omhoog trekt nog +/- 3 cm hebben. Dat is het begin van alles.
Vervolgens ga je eens rijden met alle knoppen, ook rebound onderaan op midden. Dat zal al wat zijn.
Vervolgens ga je zoals matts zegt eens één setting volledig uitdraaien en gaan rijden zodat je voelt welk effect die setting geeft. Vervolgens volledig indraaien om het andere uiterste te kennen.
Dit doe je voor zowel, compressie (bovenaan) als rebound (onderaan).
Nu moet je ongeveer weten wat welke setting van invloed heeft op je vering en kan je fijn gaan afstellen. Dus terug starten in 't midden en gaan experimenteren. Onthou de regel dat je nooit maar aan één setting tegelijk regelt zodat je weet wat welke invloed heeft.
Veel testen is de boodschap, is lang leerproces.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrunner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
-
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 09:53
- Locatie: avelgem
Heb dit week-end wat aan de vering zitten prutsen, en nu is het al veel beter. Heb eerst de veer een stuk meer opgespannen(een toer of acht) zodat de quad veel harder en hoger komt te staan. De twee regelvijzen heb ik volledig toegezet en dan zes klikken teruggeklikt. Het resultaat was al veel beter, maar moet zeker nog aangepast worden.
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Dit gaat vooral voor Technoflex en Wilbers op, voor andere vering kan het minder kwaad.bansheefreak schreef:Je knoppen helemaal dicht draaien is het slechtste wat je kan doen, je moet hem dicht draaien en dan 2 klikjes terug draaien.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Laat ons zeggen dat 3-4 cm de algemen regel is. Rest hangt af van persoonlijke voorkeur en rijhoogte.
Wel is het zo dat hoe meer negatief je neemt hoe minder veerweg je gaat gaan gebruiken en hoe meer quad gaat 'duiken' in bochten.
Wel is het zo dat hoe meer negatief je neemt hoe minder veerweg je gaat gaan gebruiken en hoe meer quad gaat 'duiken' in bochten.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team