LTZ/KFX400: Yoshimura TRC Ti Full System
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
LTZ/KFX400: Yoshimura TRC Ti Full System
Product: Yoshimura Tri Oval (TRC) Titanium full system voor op mijn Ztje
Waar gekocht: JC Motorcycle Exhausts in California, op ebay: http://stores.ebay.com/JC-Motors-Motorcycle-Exhausts
Prijs: 780 €, geleverd en al. Binnen exact 10 dagen had ik hem! Via officiële weg, dus inclusief importtax en heel de reutemeteut.
Materiaal: Titaanbananium, van voor tot vanachter
Toebehoren: 2 stickertjes, een vishaakje om die veertjes aan te trekken, TEC low volume insert, rubber plug om in uitlaat te steken als je hem wast, Scotch schuurdoekje om de uitlaat op te poetsen.
Benodigde onderdelen/materieel: Pakking die uitlaatbocht tegen motor afdicht. Ik had dat per toeval liggen, maar anders moet je dat bestellen wil je alles op katholieke wijze monteren. Voor de rest goed gereedschap he, maar dat horen jullie al te weten. Momentsleutel kan je ook hier weer gebruiken. Dus feitelijk blijft dit nog altijd een goede aankoop, maar dit terzijde.
Ik wens nog het volgende mee te delen: in feite had ik liever een stainless system, gezien ik me daar minder kopzorgen moet maken over onderhoud e.d., maar die maken ze niet in tri-oval uitvoering. Ik had dus een harde noot te kraken, maar kon uiteindelijk niet weerstaan aan de TRC looks Laat ons hopen dat ie al bij al nog lang mag dienen. Maar eerlijk gezegd vertrouw ik daar wel op.
Installatie: Alles past PERFECT, maar dit neemt niet weg dat het soms wat moeilijk gaat. Alles luistert zo nauw dat het niet zomaar even ertegen gooien en gedaan is. Maargoed al bij al plug and play, mits je de thermostaat, koelwaterleiding (aflaten dus) en voor het gemak ook de ventilator losmaakt.
Voor de rest geeft Yoshimura er een uitgebreide en duidelijke handleiding bij. Wat ik wel nog wil vermelden: neem wat wasbenzine en reinig het hele systeem van voor naar achter, want als de uitlaatbocht opwarmt verkleurt die als een regenboog (blauw, paars, goud, ...), en als je vette vingers er nog ergens op staan, dan worden die afdrukken daar lekker ingebrand. Een verwittigd man is er 2 waard...
Voor de rest moet je ook rejetten, dat had ik al gedaan vooraleer ik aan de montage begonnen was . Ik rij met een TM36, had een 125 steken, nu zit er een 135 in. Dit is een schatting en moet ik nog extra beproeven, maar sg6 heeft identiek dezelfde motor en mods, en een Yoshi RS3 uitlaat en is bij Ruud Fredriks perfect afgesteld met een 135 mainjet. Ik dus ook dacht ik. Zal er niet ver naast zitten.
Sound: Zonder TEC instert (open) Geen commentaar . Diep, hard, daverend. Niet doofmakend, maar wel zeer imponerend.
Met de TEC insert is het een mooi geluid waarmee je als je rustig rijdt geen lelijke smoelen in je richting krijgt, of toch niet meer dan anders. Ik was een die hard standaard uitlaat fanaat. Ik moet zeggen, ik WAS. Enfin standaard heeft nog altijd zijn voordelen, maar een klein beetje meer geluid in ruil voor een prachtige uitlaat en een mooie sound vind ik het wel waard. Rij je door een delicater steegje, dan geef je weinig gas. En dat zal wel volstaan.
prestaties:
Geen testbankresultaten, zou bij de toppers horen, maar toch even mijn indruk:
- Gasreactie: Behoorlijk fenomenaal. Dit is het eerste dat je voelt/hoort. En dat had ik nodig want die standaard uitlaat liet op dat vlak wel veel te wensen over.
- Koppel: Kan het een beetje vergelijken met de hotcams (beide): mooie gevoelsmatige winst. Feitelijk ben ik ook hier uiterst tevreden over. Zowel in lage als in hoge toeren. Met iets meer nog in de hoge toeren.
- Engine braking: Is serieus verminderd, dit maakt het onder andere bij lange sprongen een stuk makkelijker. Ook dat moedwillig afremmen als je even je gas wat mindert is er niet meer bij, waarvoor dank . Met mijn heel beperkte 2-takt ervaring kan ik zeggen dat mijn Z nu iets meer als een 2-takt rijdt, behalve dan dat ik overal nagenoeg hetzelfde koppel heb
Foto's: Mogen we natuurlijk niet vergeten
Nothing unusual here:
MAAARRRR:
Aan al diegene die met snode bedoelingen mijn nummerplaat overschrijven: you ain't seen nothing yet!
Waar gekocht: JC Motorcycle Exhausts in California, op ebay: http://stores.ebay.com/JC-Motors-Motorcycle-Exhausts
Prijs: 780 €, geleverd en al. Binnen exact 10 dagen had ik hem! Via officiële weg, dus inclusief importtax en heel de reutemeteut.
Materiaal: Titaanbananium, van voor tot vanachter
Toebehoren: 2 stickertjes, een vishaakje om die veertjes aan te trekken, TEC low volume insert, rubber plug om in uitlaat te steken als je hem wast, Scotch schuurdoekje om de uitlaat op te poetsen.
Benodigde onderdelen/materieel: Pakking die uitlaatbocht tegen motor afdicht. Ik had dat per toeval liggen, maar anders moet je dat bestellen wil je alles op katholieke wijze monteren. Voor de rest goed gereedschap he, maar dat horen jullie al te weten. Momentsleutel kan je ook hier weer gebruiken. Dus feitelijk blijft dit nog altijd een goede aankoop, maar dit terzijde.
Ik wens nog het volgende mee te delen: in feite had ik liever een stainless system, gezien ik me daar minder kopzorgen moet maken over onderhoud e.d., maar die maken ze niet in tri-oval uitvoering. Ik had dus een harde noot te kraken, maar kon uiteindelijk niet weerstaan aan de TRC looks Laat ons hopen dat ie al bij al nog lang mag dienen. Maar eerlijk gezegd vertrouw ik daar wel op.
Installatie: Alles past PERFECT, maar dit neemt niet weg dat het soms wat moeilijk gaat. Alles luistert zo nauw dat het niet zomaar even ertegen gooien en gedaan is. Maargoed al bij al plug and play, mits je de thermostaat, koelwaterleiding (aflaten dus) en voor het gemak ook de ventilator losmaakt.
Voor de rest geeft Yoshimura er een uitgebreide en duidelijke handleiding bij. Wat ik wel nog wil vermelden: neem wat wasbenzine en reinig het hele systeem van voor naar achter, want als de uitlaatbocht opwarmt verkleurt die als een regenboog (blauw, paars, goud, ...), en als je vette vingers er nog ergens op staan, dan worden die afdrukken daar lekker ingebrand. Een verwittigd man is er 2 waard...
Voor de rest moet je ook rejetten, dat had ik al gedaan vooraleer ik aan de montage begonnen was . Ik rij met een TM36, had een 125 steken, nu zit er een 135 in. Dit is een schatting en moet ik nog extra beproeven, maar sg6 heeft identiek dezelfde motor en mods, en een Yoshi RS3 uitlaat en is bij Ruud Fredriks perfect afgesteld met een 135 mainjet. Ik dus ook dacht ik. Zal er niet ver naast zitten.
Sound: Zonder TEC instert (open) Geen commentaar . Diep, hard, daverend. Niet doofmakend, maar wel zeer imponerend.
Met de TEC insert is het een mooi geluid waarmee je als je rustig rijdt geen lelijke smoelen in je richting krijgt, of toch niet meer dan anders. Ik was een die hard standaard uitlaat fanaat. Ik moet zeggen, ik WAS. Enfin standaard heeft nog altijd zijn voordelen, maar een klein beetje meer geluid in ruil voor een prachtige uitlaat en een mooie sound vind ik het wel waard. Rij je door een delicater steegje, dan geef je weinig gas. En dat zal wel volstaan.
prestaties:
Geen testbankresultaten, zou bij de toppers horen, maar toch even mijn indruk:
- Gasreactie: Behoorlijk fenomenaal. Dit is het eerste dat je voelt/hoort. En dat had ik nodig want die standaard uitlaat liet op dat vlak wel veel te wensen over.
- Koppel: Kan het een beetje vergelijken met de hotcams (beide): mooie gevoelsmatige winst. Feitelijk ben ik ook hier uiterst tevreden over. Zowel in lage als in hoge toeren. Met iets meer nog in de hoge toeren.
- Engine braking: Is serieus verminderd, dit maakt het onder andere bij lange sprongen een stuk makkelijker. Ook dat moedwillig afremmen als je even je gas wat mindert is er niet meer bij, waarvoor dank . Met mijn heel beperkte 2-takt ervaring kan ik zeggen dat mijn Z nu iets meer als een 2-takt rijdt, behalve dan dat ik overal nagenoeg hetzelfde koppel heb
Foto's: Mogen we natuurlijk niet vergeten
Nothing unusual here:
MAAARRRR:
Aan al diegene die met snode bedoelingen mijn nummerplaat overschrijven: you ain't seen nothing yet!
Laatst gewijzigd door Fré op za 18 nov, 2006 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
hey
Krijg je daarop dan garantie?
En als er iets gebeurd dan moet je, veronderstel ik, terug sturen naar amerika en weer de verzendingskosten betalen?
Krijg je daarop dan garantie?
En als er iets gebeurd dan moet je, veronderstel ik, terug sturen naar amerika en weer de verzendingskosten betalen?
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
@ Teunie: Ik vind die voor de raptor wel mooi hoor, maja je hebt idd niet altijd te kiezen, bij mij was het net hetzelfde
Inderdaad, das de miserie, verzendingskosten voor het verzenden valt op je eigen kosten. Je krijgt hoedanook de gebruikelijke Yoshi garantie. Das een goeie reden om hem bij een dealer te gaan kopen. Maar deze uitlaat vond ik al een hele som geld, nog eens 300 euro extra had ik er net niet voor over.Sebastien schreef:hey
Krijg je daarop dan garantie?
En als er iets gebeurd dan moet je, veronderstel ik, terug sturen naar amerika en weer de verzendingskosten betalen?
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
seg, ik heb een rubber wasplugje in de plaats gekregenSg6 schreef:vree goe azoo!
Ik mis een (carbon) beschermplaatje
Iemand die ons kan vertellen hoe dat komt dat Andries een carbon beenbeschermplaatje bij heeft gekregen? Volgens mij is dat een eenmalig aanbod geweest en was Andries bij de gelukkigen, ik heb dat namelijk nog bij niemand gezien.
Die Andries heeft toch altijd sjance he Waarschijnlijk heeft ie weer 1 of andere verkoopster rond zijn vinger gedraaid
@Grizzly: ja mijne VW polo kon mijn quadje+remorque hoogstwaarschijnlijk niet trekken
Vind die A3tjes nogal duur, ik heb hem met heel wat opties in tweedehands kunnen kopen. Eigenlijk kosten auto's de dag van vandaag verschrikkelijk veel geld vind ik.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
dat is veel per week. dan kan die auto dik uitFré schreef:ja bijna dubbel zoveel als mijn polootje van vroeger, was ook een 1.9, maar zonder turbo en de nieuwere snufjes. Was echt een mak lammetje...
En het effectieve verbruik is zelfs minder: 5,5 l/100km. Vind ik echt wel leuk gezien ik per week meer dan 1500 km afleg.
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660