ik heb me pas een TM36 aangeschaft, maar de originele verbindingsstukje van de gaskabel krijg ik niet van de kabel af...
kan iemand me misschien helpen hiermee?
of heeft iemand ervaring met het plaatsen er van?
alvast bedankt...
Vandaag in de gaten gekregen dat het regelstuk dat op mijn TM36 staat is doorgebroken.Ik heb wel indertijd bij de installatie ervan,zelf eens met een boor doorgegaan om het gat in het regelstuk groter te maken omdat anders het bolletje op het uiteinde van de gaskabel er niet doorging en daardoor is de wand van het regelstuk iets dunner geworden mischien is dat het probleem geweest of is het het trillen van de ganse quad geweest??? ga nu achter een nieuw en ik heb al een versterking in gedachten.Fotokwaliteit is niet zo best.
zit ie niet tegen de onderzijde van de bovenst support van motor?
Je moet weten dat de carburator hoogstwaarschijnlijk wel iets beweegt. dit zal ook geen 4 cm zijn he.
Kan ook zijn maar zou heel de zaak 0,5mm op en af trillen?is zo een beetje het probleem bij het monteren van de TM dat ie kort aan die versterking zit van het kader,er zit een nieuw op waarvan de kop waar de gaine van de kabel inzit ietsje dunner is(sleutel van 8 ipv 10)afwachten nu en regelmatiger kontroleren.
ik heb een stukje dat een beetje naar beneden buigt en dat flexibel opgehangen is dmv een rubberen darmpje met daarbinnening een kunststof darmpje als geleiding.
kijk eens of je wrijvingssporen ziet tegen die bovenste motormontagebar.
kheb nu dezelfde probleem, de gaskabel aansluiting is ook door midden gebroken.
kan ik dit stukje apart bestellen?
en men gas blijft nu ook vaak hangen,
kweet nu niet of dit door de gebroken buisje komt of
mischien door slechte smering is de carbu...
moet dit nog eens nagaan.
Stukje heb ik gevonden bij een fietsenhandel,bij de motozaak hier konden ze mij niet verderhelpen.Is buitendraad 6mm. wel is ff doorgeboord met een groter boor anders ging het bolletje van de gaskabel er net niet door,heb dit trouwens bij het origineel ook moeten doen bij eerste installatie.Fré en Sg6 toevallig geen foto van jullie constructie of is dat beroepsgeheim ?
Op de eerste foto (ex quad van Bartie) zie je hoe het van jullie hoogstwaarschijnlijk is.
2e foto is een inox buiske die ik gemaakt heb en een lichte knik ingegeven heb met 2 custom moerkes.
3e foto hoe het is gemonteerd.