Aankoop quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
karl
Quadrider
Quadrider

Aankoop quad

Bericht door karl »

Hoi,
Ik ben al een paar dagen in dit forum aan het rondneuzen voor wat info,ik wil me nl. een 4x4 quad kopen.
Ik ben ook al bij mijn verzekeringsmakelaar geweest,maar daar was ik niet goed van,ik had wat info meegenomen van de suzuki kingquad
hier zou ik 900 euro verzekering op moeten betalen,ik sta in de laagste trap en rij al meer dan 15 jaar ongeval vrij !
1.Als wat word nu een quad ingeschreven?ik wil geen landbouwvoertuig.
2.Ik heb 2 zonen één van 19 en één van 21 zij hebben wel een rijbewijs B maar geen motorrijbewijs,mogen zij ook met deze quad rjden?
3.Ik wil mijn quad voor 90% gebruiken op de openbare weg,ik ben wel ook nog niet zeker welk merk ik ga kopen,het moet wel een 4x4 automaat zijn want de 4x2 met starre as vind ik persoonlijk niets en mijn vrouw wil er ook wel mee rijden maar wil niet ééntje waar ze moet schakelen ?
4.Als iemand eventueel ervaring heeft met voor of nadelen van bepaalde merken,laat maar horen.
Mijn budget hangt zo rond de 9. à 10.000 euro wat ik wil uitgeven voor een nieuwe quad.
Grt. Karl
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Re: Aankoop quad

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

karl schreef:Hoi,
Ik ben al een paar dagen in dit forum aan het rondneuzen voor wat info,ik wil me nl. een 4x4 quad kopen.
Ik ben ook al bij mijn verzekeringsmakelaar geweest,maar daar was ik niet goed van,ik had wat info meegenomen van de suzuki kingquad
hier zou ik 900 euro verzekering op moeten betalen,ik sta in de laagste trap en rij al meer dan 15 jaar ongeval vrij !
1.Als wat word nu een quad ingeschreven?ik wil geen landbouwvoertuig.
2.Ik heb 2 zonen één van 19 en één van 21 zij hebben wel een rijbewijs B maar geen motorrijbewijs,mogen zij ook met deze quad rjden?
3.Ik wil mijn quad voor 90% gebruiken op de openbare weg,ik ben wel ook nog niet zeker welk merk ik ga kopen,het moet wel een 4x4 automaat zijn want de 4x2 met starre as vind ik persoonlijk niets en mijn vrouw wil er ook wel mee rijden maar wil niet ééntje waar ze moet schakelen ?
4.Als iemand eventueel ervaring heeft met voor of nadelen van bepaalde merken,laat maar horen.
Mijn budget hangt zo rond de 9. à 10.000 euro wat ik wil uitgeven voor een nieuwe quad.
Grt. Karl
1. Als je geen landbouwverzekering wil kun je in belgie geloof ik kiezen tussen auto en motor kenteken...
2.
3. Er is veel keuze op het moment, maar aangezien je budget mooi hoog licht, zou ik gaan voor de grizzly 700 of de suzuki kingquad. allebei geen starre as, (onafhankelijk geveerd), 4x4 en 4x2, en allebei automaat. Ik zelf rijd met de grizzly 700, en bevalt meesters. stuurbekrachtiging en van allerlei opties standaard.
4. nadelen zijn er van die merken niet echt. alles word tegenwoordig zeer goed gemaakt, en met je budget ga je een heel eind komen
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
Speed
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Speed »

900 euro verzekering :shock:
Ik betaal iets van een 200 voor een canam 800 te verzekeren.
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

1. nieuwe modellen zullen niet meer als landbouwvoertuig kunnen ingeschreven worden, alleen maar met motoplaat. De oudere modellen kun je nog kiezen tussen landbouwvoertuig of moto. (in Belgie)
2. voor een quad heb je enkel een rijbewijs B nodig, dus je zonen zullen er ook mee kunnen rijden.
3. en 4. zoals grizzly 700 al zei

en 900€ verzekering is toch wel veel, zeer veel. zeker als je op de laagste trap staat.
verrybert
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door verrybert »

Ja, ik zou in jou geval ook voor de Grissly 700 gaan.
- Deze is enkel in te schrijven met moto nrplaat.
- Past perfect in jou budget en verwachtingen.
- Je hebt een TOP-quad

Voor alle qaud's in belgië heb je een AUTO (B) rijbewijs nodig! Maakt niet uit hoe hij ingeschreven is.

Voor de verzekering moet je eens vragen dat ze u quad koppelen aan u autoverzekering. Da scheeld de helft. Maar dan nog vragen ze veel hoor. misschien eens bij een andere maatschappij gaan horen?

even ter info: Ik heb mijn moto (A) rijbewijs gaan halen. Na het slagen op het examen vroeg die van de rijschool: En, wa moto gade nu kopen. Ikke vol overtuiging: Ne moto is niks voor mij, ik wil ne quad. Die zij zo: Wa komde gij dan hier doen ?
En ja, hij heeft toen alles samen me mij opgezocht in zijn boeken met officiele wetteksten en effectief... rijbewijs B

Toegevoegd na 4 minuten:

Ps, misschien moet je eens gaan horen bij Traqo.

Perfecte service daar! Ben er héél tevreden van.

www.traqoquads.be

Of gewoon even naar den Hugo bellen... z'n nr vind je wel op de site...
joepie
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door joepie »

Ik betaal €246 verzekering voor mijne kodiak en gene taks = landbouw voertuig :crossercool:
smevie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door smevie »

voor de kingquad betaal ik 330 euro met motorplaat remorque mee verzekerd zonder remorque was dit 290 euro geloof ik
Laatst gewijzigd door smevie op zo 26 nov, 2006 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
wim
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door wim »

betaal voor mijne king quad 157 euro /jaar

best ne keer rondhoren want blijkbaar zit er veel verschil op
en je niet te rap laten afschepen
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Hi,
eerst al eens bedankt voor de info en tips,
Gisteren ben ik eens gaan kijken voor een kingquad,
Ik ga nu nog eens zien waar een yamaha verkoper zit zodat ik deze quad ook eens kan bekijken.
Bij suzuki henbben ze me de tip gegeven nog even te wachten tot aan het salon,dan geven ze meer korting dan nu,en momenteel staat ook geen kingquad (rood) in stok bij suzuki,ik was tog van plan hem eerst in 2007 in te schrijven tot dan kan ik ook eens bij andere merken gaan zien.
De kingquad kan ik hebben voor 8.500 € bij jackmaer in Bilzen.
Nu eens zien wat de Grzzly kost.
grt.
lionquad
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door lionquad »

hallo
ik rijd met een king quad sinds een maand of acht en ben er tevreden over.
voor de verzekering moet ge wel opletten want 900 euro is wel heel veel geld.
natuurlijk weet ik niet of ge verzekerd zijt bij een makelaar of een agent want als ge bij een agent verzekerd zijt dan zal deze maar bij 1 maatschappij tellen en zal niet gaan vergelijken bij andere.
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Zo,
Vandaag nog eens bij mijn verzekeringsagent geweest,
vezekering gekoppeld aan de auto,
moet nu 290 euro vezekering en 50 euro rechtsbijstand betalen,
aanhangwagen (tot 750 kg) zit erbij.
Was wel verbaasd dat ik geen vezekering tegen diefstal kan krijgen.
Nu noch wachten tot aan het autosalon en dan kopen tegen saloncondities :crossercool:
Tegen dan is de king quad ook weer in stok bij suzuki.
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Zo,
Ik heb de woensdag mijn KQ besteld bij een Officiele dealer.
momenteel staan er genoeg in stock,helaas zonder de nodige documenten voor inschrijving.
Ik ben benieuwd hoe lang ik moet wachten op quad en papieren.
Zonder papieren :x geen quad.
Ik had beter vorig jaar de bestelbon getekend,nu met saloncondities is hij nog 50 euro duurder dan in december :cry:
grt.
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

karl schreef:Zo,
momenteel staan er genoeg in stock,helaas zonder de nodige documenten voor inschrijving.
Ik had beter vorig jaar de bestelbon getekend,nu met saloncondities is hij nog 50 euro duurder dan in december :cry:
grt.
Vandaag nog eens contact opgenomen met de dealer,
nu krijg ik te horen dat de quads die in stok staan niet eens gehomologeerd zijn.
Moeten allemaal naar Italië om omgebouwd te worden.
Eerst spreken ze van direct leverbaar na het salon,
nu kan hij mij nog niets eens zeggen wanneer de quad geleverd kan worden.
Had ik geen voorschot moeten geven konden ze bij Suzuki zich de quad ergens in steken.
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

karl schreef:
karl schreef:Zo,
grt.
Vandaag nog eens contact opgenomen met de dealer,
nu krijg ik te horen dat de quads die in stok staan niet eens gehomologeerd zijn.
Moeten allemaal naar Italië om omgebouwd te worden.
Eerst spreken ze van direct leverbaar na het salon,
nu kan hij mij nog niets eens zeggen wanneer de quad geleverd kan worden.
Had ik geen voorschot moeten geven konden ze bij Suzuki zich de quad ergens in steken.
dat is vreemd, bijna elke quad kan toch gehomologeerd worden? correct me if im wrong maar ik vind het wel vreemd...
John
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
karl
Quadrider
Quadrider

dat is vreemd, bijna elke quad kan toch gehomologeerd worden? correct me if im wrong maar ik vind he

Bericht door karl »

dat is vreemd, bijna elke quad kan toch gehomologeerd worden? correct me if im wrong maar ik vind het wel vreemd...
John

Daar heb je wel gelijk dat bijna iedere quad gehomologeerd kan worden.
Maar ik wou het via Suzuki en daar hadden ze me niet alles verteld.
Maar vanmorgen zelf naar kontich gebeld en naar de stand van zake gevraagd.
Mijn quad is al terug van Italië maar de nodige ducumenten zijn nog niet in orde,achter een 10 tal dagen moet ik nog eens terug bellen en dan hoop ik dat alles in orde is,moest het niet zijn kan ik afstand doen van de quad en dan zou ik ook mijn voorschot terug krijgen?
Karl
Plaats reactie