No Limit YFZ schreef:Fré, ik denk dat je aan de moeilijkste opdracht begint hoor !
Heb al meer slechte dan goed ontwerpen gezien van achterburggen. En meer die wel dan niet scheuren... Onderschat de krachten niet die erop komen, en zeker mee rekening houden dat er (veel) rond rijden met slechte vering die ook nog eens doorslaat. Zwakste punten zijn stuk waar link aan vast hangt en bevstinging van carrier huis aan brug.
Voldoende verstevigings gussets monteren zoals Lonestar is de boodschap volgens mij. Ben al blij dat je met vierkante buis werkt en niet met rond.
je hebt wel gelijk no limit
een achterbrug scheurt vaak door een veer die niet goed staat afgesteld.
maar bij dit soort dingen moet je ook de menselijke factor erbij rekenen.
als je springt ga je zowel voor uit als omlaag als je richting de landing gaat.
dus je moet dan proberen om je quad in de zelfde positie als de landing te krijgen.
toch zie ik veel mensen die hun quad heel ver achterover trekken waardoor er heel veel kracht op de achterbrug komt te staan.
een quad heeft niet voor niks ook vooraan vering.
dan punt 2 je benen zijn de langste schokbrekers die je hebt.
dus als je gaat staan in de lucht en je laat je zakken als je land waardoor je benen ook als schokbrekers fungeren zijn de krachten op je achterbrug minimaal.
dus naar mijn idee licht het puur aan de rijder of zijn achterbrug wel of niet scheurt
