Beadlock? Niet nodig, een Suzuki velg met lijm is beter!

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Beadlock? Niet nodig, een Suzuki velg met lijm is beter!

Bericht door Ralph »

Ik moet twee banden verwisselen. Met de bandenmachine gingen ze er al met geen mogelijkheid af, toen maar met de heftruck en een buis over de velg. Het volle gewicht van de lepels e.d. er op, niks, wat extra gewicht erbij plus ikzelf, niks...

Afbeelding
Afbeelding

Daarna nog met de hydraulische pers, tot 500 kilo er op gezet, nog niks... Een van de banden heb ik al stuk gesneden, de rest zal ik maar proberen weg te branden. Als er iemand anders nog een tip heeft, alles is welkom.
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

:shock: :shock: :shock: :shock:
damm ralph, hoe hebben ze die erop gekregen. Heb je al een beetje dreft/wd40 op de rand gespoten? kan helpen..., of op de lepels een zware last zetten, 1,5 ton ofzo er er weer opzetten als op de foto.
hmmmmmm. eat me..
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Een groot pak buizen er op leggen en dan laten zakken zal misschien gaan werken, anders weet ik het ook niet meer. WD40 om de lijm op te lossen? Misschien met iets chemisch...
tuumke
Quadrider
Quadrider

Bericht door tuumke »

Met die buis die je daar hebt is je draagvlak te groot denk ik. Ofwel moet je de buis inzagen zodat die maar op 2 plaatsen van een cm of 5 raakt, overhoeks dan wel.

Hier hebben we zo een band eens met 2 vrachtwagens erafgeduwd, langs elkaar gereden en elk met een wiel op de band gaan staan. Met 2 heftrucks moet dat ook wel lukken...
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Heb ik al geprobeerd met de vorken heel dichtbijelkaar, maar dat heeft ook geen effect, het enige wat het doet is de band plat duwen.
cross-X-team
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door cross-X-team »

pffff eigenwijs bandje
maar inderdaad heb je niet iets wat de lijm oplost?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik heb hier nog wel een soort agressief ontvet middel, kan dat eens proberen.
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Re: Beadlock? Niet nodig, een Suzuki velg met lijm is beter!

Bericht door epix no-fear »

je kan ok thinner proberen dat lost ook lijm op :)
CustomCoatingsHelvoirt
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Dat zou inderdaad ook een goede zijn, ik vrees alleen dat we dat niet hebben staan, maar dat spul wat we wel hebben is ook best agressief. Bedankt allemaal voor de tips.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

anders een verf stripper proberen is ook een agressief producteke
raptor 660 power
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Volgens mij kun je op de manier die op de foto te zien is die band nooit van de velg af krijgen.

In de hiel van de band zit normaalgezien een staalkoord, die staalkoord kan niet "uitrekken" om in 1 keer over de verdikking op de velg heen te schuiven.

Is het niet zo dat de band wel een beetje opschuift, maar blijft steken aan de verdikking binnenin de velg?

Je zal de band er volgens mij veel sneller af krijgen als je maar langs één kant van de band duwt zoals een bandenmachine dat in principe doet.

Ik heb ook al meermaals ondervonden dat de éne band de andere niet is en dat de originele banden inderdaad moeilijk van de originele velgen af te krijgen zijn, maar bij mij is het wel al steeds gelukt met de bandenmachine.

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat de band aan de velg zou "gelijmd" zijn, is dat geen montagevet wat je ziet ipv lijm?

Succes ermee.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik heb hier aceton staan, ik hoop dat het werkt.
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Wil je die velg nog gebruiken als je klaar bent :?
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

zit er nog druk in de band? 0,1bar of ietsje minder en op een degelijke bandenmachine van 12 bar en wedden dat hij er afspringt?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

De bandenmachine duwt enkel de band plat, de rand blijft zitten.
Plaats reactie