cannondale maakt kloppend geluid
-
cooper_361
- Quadfanaat

- Berichten: 92
- Lid geworden op: ma 27 dec, 2004 12:30
- Locatie: drongen(gent) belgie
cannondale maakt kloppend geluid
een vriend van me heeft een cannondale 440 cc
het zit namelijk zo
we zijn er een dagje mee gaan crossen en goed thuisgekomen
toen we hem een aantal dagen later wouden starten kwam er witte rook uit stinken voor dood en een luid kloppend geluid uit de motorblok
er is nu reeds een half jaar niet naar gekeken (zonde vind ik maarja)
ik heb hem nu toch kunnen overtuigen van er eens naar te kijken samen met m'n vriend maar we weten niet goed wat het probleem is
we hebben hem gestart gekregen achter zowat 5 min en terug witte rook en kloppend geluid
het waterkoelstofbakje is dus volledig leeg kunnen de kleppen ontregelen door koelwater in de cilinders te krijgen?
groeten.
het zit namelijk zo
we zijn er een dagje mee gaan crossen en goed thuisgekomen
toen we hem een aantal dagen later wouden starten kwam er witte rook uit stinken voor dood en een luid kloppend geluid uit de motorblok
er is nu reeds een half jaar niet naar gekeken (zonde vind ik maarja)
ik heb hem nu toch kunnen overtuigen van er eens naar te kijken samen met m'n vriend maar we weten niet goed wat het probleem is
we hebben hem gestart gekregen achter zowat 5 min en terug witte rook en kloppend geluid
het waterkoelstofbakje is dus volledig leeg kunnen de kleppen ontregelen door koelwater in de cilinders te krijgen?
groeten.
yfz 450 2004 ktm style
Laeger's achterbrug
öhlins achterveer
houser voorarmen
etc ...
Laeger's achterbrug
öhlins achterveer
houser voorarmen
etc ...
Blok van een Cannondale is heel appart. Totaal anders als andere blokken. Heeft niet eens een koppakking 
Kloppend geluid is vermoedelijk losgelopen bout achter koppelingshuis. Zeer zeker niet meer starten die motor.
Blok helemaal uit elkaar halen. En weer goed in elkaar zetten, en zeer zeker alle "updates" uitvoeren.
Kloppend geluid is vermoedelijk losgelopen bout achter koppelingshuis. Zeer zeker niet meer starten die motor.
Blok helemaal uit elkaar halen. En weer goed in elkaar zetten, en zeer zeker alle "updates" uitvoeren.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Alu kleppendeksel (koelvloeistof tast origineel magnesium deksel aan)Ralph schreef:Wat zijn de updates zoal?
Alu waterpomp dinges (origineel is van kunststof, schroefdraad raakt dol en bij oververhitting smelt hij gewoon WEG!)
Z400 big-end lagers + krukas laten balanceren (slechte lagers en slecht gebalanceerd)
Metalen oliepomp tandwielen (kuntstof van slechte kwaliteit)
Ontluchtings slangen anders aansluiten (na verloop van tijd spuugt hij alles onder de olie)
buis tussen beide voorste motorophangingen + lange bout erdoor (anders scheurt je blok doormidden)
En de grote imbus bouten in het blok vast zetten met rode lock-tite (alles loopt los
Op zich valt het nog wel mee. Grote probleem is de krukas. Er zit namelijk een constructie fout in het lager, waardoor hij hoe dan ook kapot loopt, soms zelfs binnen 5 uur tijd...
Ook zorgen dat je nokkenas en kleppen altijd in goede staat zijn en goed zijn afgesteld.
verder zijn er nog wat kleine dingen die je misschien kan aanpassen.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
bij mijn Z400 hebben ze het deksel ook moeten vervangen omdat het aangetast werd, quad was 4 maanden oud en als je zag hoe dat het deksel al aangevreten wasmx jake schreef:je kleppendeksel komt tog niet in aanraking met koelvloeistof
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;



