een kan kopen van 10 of 20 liter (dat meet makkelijk af)
op 10 liter gebruik ik 250mililiter dat staat gelijk aan een smering van 1 op 40
dus op 20 liter een halve liter spreekt voor zich.
deze meng verhouding gebruik ik al zo lang als ik rij en het zit naar mijn idee precies goed.
quad rookt bijna niet en de bougie slaat niet vet
zelfsmering
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Ja het beste is wel mengen op grote hoeveelhede ==> jerrycan van zo'n 30-40l, dan zal je wel minder missen als 4-5liter direct in de naftbak en dan kun je een tijdje weg.
Maar ik heb ook al gehoord van 2 takt die lang blijft staan dat de olie eruit verdwijnt of schift of zoiets, klopt dat?
Maar ik heb ook al gehoord van 2 takt die lang blijft staan dat de olie eruit verdwijnt of schift of zoiets, klopt dat?
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
neej hij verdwijnt niet maar hij bezinkt en gaat aan de bodem van je carburateur zitten.Kortvrint schreef:Ja het beste is wel mengen op grote hoeveelhede ==> jerrycan van zo'n 30-40l, dan zal je wel minder missen als 4-5liter direct in de naftbak en dan kun je een tijdje weg.
Maar ik heb ook al gehoord van 2 takt die lang blijft staan dat de olie eruit verdwijnt of schift of zoiets, klopt dat?
ik had laatst een blok dat 3 jaar stil gelegen had.
toen ik de carburateur uit elkaar haalde kwam ik in de vlotterkamer een laag kei harde olie tegen op de bodem.
dat komt omdat de benzine verdampt en de olie op de bodem achter blijft waarna deze uit hard.
ik ben dus zo'n 2 dagen op dat spul aan het slijpen geweest met een drempel voordat ik de bodem weer mooi glad had
CustomCoatingsHelvoirt
-
peet #77
- Quad Expert

- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
Ik heb een heuptasje van Scott en daar zit op de zijkant een tasje bij met een olie fles en ik dacht van 150ml
Dit is michien een oplossing voor olie mee te pakken enig nadeel kost ongeveer een 55€ maar is super kwaliteit
Dit is michien een oplossing voor olie mee te pakken enig nadeel kost ongeveer een 55€ maar is super kwaliteit
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
Vyrena
- Pro Quadrider

- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Het ligt er gewoon waar en hoe je rijd. Ga je een rit maken van weet ik niet hoeveel kilometer is het wat anders, maar rijd je cross en maar 20 minuten tank je tussendoor. En ik blijf erbij dat het oliepompje helemaal verrot is na een bepaalde tijd en het niet meer lekker door gaat smeren. Voor je het weet loopt die vast. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan 
1. Minder componentenyamaha tri-z schreef:neej hij verdwijnt niet maar hij bezinkt en gaat aan de bodem van je carburateur zitten.Kortvrint schreef:Ja het beste is wel mengen op grote hoeveelhede ==> jerrycan van zo'n 30-40l, dan zal je wel minder missen als 4-5liter direct in de naftbak en dan kun je een tijdje weg.
Maar ik heb ook al gehoord van 2 takt die lang blijft staan dat de olie eruit verdwijnt of schift of zoiets, klopt dat?
ik had laatst een blok dat 3 jaar stil gelegen had.
toen ik de carburateur uit elkaar haalde kwam ik in de vlotterkamer een laag kei harde olie tegen op de bodem.
dat komt omdat de benzine verdampt en de olie op de bodem achter blijft waarna deze uit hard.
ik ben dus zo'n 2 dagen op dat spul aan het slijpen geweest met een drempel voordat ik de bodem weer mooi glad had
Conventionele brandstoffen bevatten meer dan tweehonderd componenten. Een groot deel hiervan is niet noodzakelijk voor de verbrandingseigenschappen, maar zijn een direct gevolg van de wijze waarop ze worden gemaakt. Naast een reeks voor mens en natuur schadelijke componenten als benzeen en tolueen, zijn een aantal componenten ook schadelijk voor de motor zelf. Doordat Aspen een alkylaatbrandstof is, bevat het slechts 10 verschillende componenten. In Aspen zitten alleen bestanddelen die essentieel zijn voor het verkrijgen van een goede verbranding.
2. Betere verbranding = meer vermogen
Mede door de aanwezigheid van niet-essentiële componenten verbranden conventionele brandstoffen nooit volledig in de cylinder. Dit betekent dat de cylinderinhoud niet volledig wordt benut voor het leveren van vermogen. Aspen verbrandt wel bijna volledig. Een betere verbranding betekent dat uw motor soepeler loopt en meer vermogen heeft!
3. Minder koolafzetting = langere levensduur
Tijdens het verbrandingsproces ontstaat koolafzetting op cylinder, zuiger en poorten. Hierdoor dalen de motorprestaties van de motor geleidelijk en ontstaan uiteindelijk storingen. Aspen is in alle opzichten schoner en zorgt daardoor voor een minimale koolafzetting. Doordat uw motor zelf schoner blijft, verlengt u de levensduur van uw motor en blijft deze veel langer dan normaal de originele prestaties leveren.
4 Geen vergomming = ideaal voor seizoensmachines
Conventionele brandstoffen bederven. Tijdens dit proces, genaamd ’vergomming’, scheiden de componenten zich en verandert de originele samenstelling. Dit is vooral voor machines die alleen tijdens het seizoen worden gebruikt een groot probleem.
Aan het eind van het seizoen moet het complete brandstofsysteem doorgespoeld worden, omdat de machine anders niet meer start en slecht loopt (daarom wordt u bij aankoop altijd geadviseerd om een machine regelmatig te gebruiken!).
Aspen is jarenlang (10 jaar!) probleemloos houdbaar zonder dat vergomming optreedt. Een machine die op Aspen loopt kunt u dus probleemloos een paar maanden of zelfs jaren stallen, zonder het risico van onnodige en dure onderhoudsbeurten. Zelfs na een jaar start de machine net zo gemakkelijk als altijd
dit werkt echt ik gebruik het zelf ook



