hulp nodig met achteras en tandwielen
Meest is alles op moment vast gezet en bij assen en dergelijke wat goed vast moet zitten draai je niet zomaar los met een steeksleutel of ratel. Een moment sleutel is vaak wat langer en dus lompe kracht.wally schreef:momentsleutel gebruik je niet om iets wat goed vast zit los te maken...
Achterbrug stond met 90 nm vast gezet. Dit kreeg ik niet los met luchttol of steeksleutel, met geen mogelijkheid. Pak een momentsleutel en dauw hem in een keer los.
Daarom zeg ik lange baco of grote momentsleutel. Hoe kan je anders iets los draaien wat goed vast is gezet me een momontsleutel. Momentsleutel kan je gewoon dingen losdraaien hoor.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
-
- Quadrider
- Berichten: 284
- Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
- Locatie: Nederland
Een momentsleutel is gemaakt voor het op het juiste moment aanhalen van een bout verbinding (of moer voor de bijdehandjes ).
Dat een momentsleutel ook de andere kant op kan draaien is alleen maar bedoeld voor bouten/moeren met linkse draad.
Een bacho is ook af te raden. Zeker als het echt vast zit. Met een bacho heb je toch wel heel erg veel kans om je moer of bout kapot te draaien.
Gebruik gewoon een passende ringsleuten of dop. Zet hier evt. een pijpje op zodat je hefboom wat langer wordt.
Voor alles geldt doet het met beleid en eerst denken dan pas doen.
Als je kop van de bout of moer kapot is heb je een serieus probleem en kan je met de slijptol aan de gang.
Dat een momentsleutel ook de andere kant op kan draaien is alleen maar bedoeld voor bouten/moeren met linkse draad.
Een bacho is ook af te raden. Zeker als het echt vast zit. Met een bacho heb je toch wel heel erg veel kans om je moer of bout kapot te draaien.
Gebruik gewoon een passende ringsleuten of dop. Zet hier evt. een pijpje op zodat je hefboom wat langer wordt.
Voor alles geldt doet het met beleid en eerst denken dan pas doen.
Als je kop van de bout of moer kapot is heb je een serieus probleem en kan je met de slijptol aan de gang.
Snap ik ook wel hoor dat je op het juiste moment kan vast zetten hoor. En dat het voor linkse draad is.
Probleem is alleen steeksleutel en ringsleutel en ratel zijn meest te kort. Kan je te weinig kracht mee zetten.
Beetje momentsleutel is aardig lang en met een goede dop erop kan je goed kracht zetten.
Je kan ook een pijp op je ratel zet doen ja.
Probleem is alleen steeksleutel en ringsleutel en ratel zijn meest te kort. Kan je te weinig kracht mee zetten.
Beetje momentsleutel is aardig lang en met een goede dop erop kan je goed kracht zetten.
Je kan ook een pijp op je ratel zet doen ja.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
gareth schreef:Snap ik ook wel hoor dat je op het juiste moment kan vast zetten hoor. En dat het voor linkse draad is.
Probleem is alleen steeksleutel en ringsleutel en ratel zijn meest te kort. Kan je te weinig kracht mee zetten.
Beetje momentsleutel is aardig lang en met een goede dop erop kan je goed kracht zetten.
Je kan ook een pijp op je ratel zet doen ja.
jaa en met een beetje pech draai je op die manier je moment sleutel naar de nichte en die dinge zijn super duur.
dit geld ook voor een RATEL met een pijp erover.
in je doppendoos zit een sleutel die op de zelfde manier op een dop zit bevestigt als een ratel aleen zit er door deze sleutel een staaf die je op en neer kan schuiven.
over deze sleuten kun je probleem loos een buis schuiven om meer kracht te zetten want hier zit geen ratel of moment mechanisme in dat je kapot kan draaien
CustomCoatingsHelvoirt
Als je goed leest moet je het niet met een ratel doen. Zit een metalen staaf bij je ratel doos waar je een dop op kan zetten. Als je een beetje behoorlijke ratelset hebt zit het er wel bij.
Die dan verlengen met een pijp.
Bij de goedkopere zal het ratel mechanisme denk kapot gaan.
Die dan verlengen met een pijp.
Bij de goedkopere zal het ratel mechanisme denk kapot gaan.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
trouwens als je goede spullen heb gaat er niks kapot. Maar ja niet iedereen heeft dat. Ratel van de gamma druk je wel verrot, maar die echte shit echt niet hoor. Maar ja weet niet wat andere in huis hebben.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk