yfz 450 of banshee

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

yfz 450 of banshee

Bericht door gareth »

Wat is nu echt sneller een banshee of een yfz 450?

Yfz is een stuk lichter toch. Banshee 175 kg en yfz 159 kg.

Zag een video van een banshee met toomey uitlaat en een banshee met een v force membraam. Ze waren allebei even snel. Met die uitlaat gaat die banshee al boven de 45 pk zag ik dus met membraam gaat het al helemaal hard of niet.

Met uitlaten, cdi membraam(banshee) en luchtfilter. Als je dit bij beide veranderd is de banshee dan sneller.

Zag nu ook drags met yfz 450 en raptor 660 dat 450 gewoon bij houd.
Misschien iemand met ervaring tussen wat zou je dan kiezen voor op de weg als je voor power kiest.

Alvast bedankt.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Re: yfz 450 of banshee

Bericht door epix no-fear »

ik ben nog steeds van mening dat als je op weg rijd en veel lol wil hebben.
dan kun je het beste een banshee met uitlaatjes kopen.
CustomCoatingsHelvoirt
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Power, simpel, kies dan de banshee. En no way dat een banshee met alleen een membraan, een met andere uitlaten bijhoud.
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

Frank MB schreef:Power, simpel, kies dan de banshee. En no way dat een banshee met alleen een membraan, een met andere uitlaten bijhoud.

inderdaad dat is ook nog zo.
een membraam is aleen voor een goede gasreactie
ik merkte in verschil kwa vermogen geen verschil toen ik op mijn crosser een ander membraam stak aleen verschil in gas reactie
CustomCoatingsHelvoirt
mr.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 620
Lid geworden op: zo 05 feb, 2006 12:06

Bericht door mr. »

banshee is sneller want toen ik nog een banshee had en volgas ging waaide ik zowat van me quad af en dat is bij me yfz niet :p :wink:
yfz 450 2007 se : blingstar bumper, verbreeders, GYT-R uilaat, carbon hood, leagers stuurstang, vls stuur, pro designe killswitch, yamaha one indus. rol powermadd hk, one nummerbord, quadracing nerfs, quadracing tankdop.
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=208
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Oke thx.

Dus dat is duidelijk
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
superjetfactory
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 24 nov, 2006 12:08
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Bericht door superjetfactory »

banshee is veel sneller in top maar moeilijker te berijden in los zand omdat ie teveel power heeft en nadeel is de twee cilinder waardoor ie van stilstand naar rijdend te bruut is . verschillende malen een drag gehouden op het strand bij de maasvlakte maar onderin zeeeer moeilijk te controleren tot de 4 versnelling .daarna ... daaaag viertakt . viertakt springt wel gemakkelijker van wege het 'tamme 'karakter.
groeten van voormalig banshee (maessen quads) nu raptor 700 rijder.. :rock:
het gaat er niet om wat je aantrekt ...
het gaat erom wat je uittrekt...
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

oke. Iemand die een banshee heeft gehad zei dat het niks was voor op de weg. Veel te zenuwachtig.
Is alleen lekker rijden als je continu optrekt en door trekt. je kan niet constante snelheid rijden met een banshee.

Maarja ik vind een banshee toch wel mooi en kan je veel power in krijgen.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Topsport
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 24 jan, 2006 23:28

Bericht door Topsport »

Voor te crossen een 450. Voor op de weg zeker en vast een banshee. Ik heb ze beide gehad, maar de banshee is echt zalig voor op de weg en dit vooral door de 6de versnelling. Ik vind juist dat de banshee een veel rustiger karakter heeft voor op de weg te rijden.
Wat ik vooral ambetant vond bij de 450 was het getril aan mijn voeten tegen 110-120km/h(wat niet weerhoud dat de 450 echt een superquad is!).
Ik heb uiteindelijk voor de banshee gekozen en heb er geen minuut spijt van gehad.
Banshee rules...
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Maar kan je goed en rustig constant rijden dan?

En aan onderhoud gaat dat harder? Zei dat de koppeling ook weer harder slijt bij een banshee en zuiger natuurlijk.

4 takt alleen kleppen stellen en motorblok olie en filter eigenlijk.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Topsport
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 24 jan, 2006 23:28

Bericht door Topsport »

Onderhoud heb ik eigenlijk zeer weinig aan mijn banshee. Gewoon tijdig luchtfilter en carbu zuivermaken en nieuwe bougies erin, dat is het zowat voor de motor. Als je op de weg rijd slijt je koppeling niet snel, tijden het crossen is het een ander verhaal.
Het probleem bij een banshee is dat hij weinig koppel heeft en zeer veel pk's, dus als je wil doortrekken moet de motor al op een vrij hoog toerental zitten(in tegenstelling tot een 450).
Toen ik mijn banshee gekocht heb, heb ik meteen nieuwe zuigers gezet, en nadien heb ik er nooit problemen mee gehad(stukken van een banshee zijn spotgoedkoop en met hopen te vinden).
Ik vind het grote voordeel van een banshee vooral dat wanneer je lange afstanden doet, dat je gewoon kan cruisen tegen 120km/h zonder dat je motor veel toeren maakt(hangt natuurlijk af van uw tandwielverhouding, maar in vergelijking met andere quads...). Topsnelheid van een banshee ligt ook enorm hoog. Hou er wel rekening mee dat ik hier praat over een banshee met race-uitlaten(met een originele heb ik nooit gereden).
Banshee rules...
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

ik heb beidde gehad.. als ik in de start niet mee ben hè... denk ik aan de banshee tijden... je hoefde maar aan de gas te komen
en dat ding schoot voorruit :) hij is wat minder wendbaar inde putten maar ah..

voor op straat is die quad echt HOT man man daar ga je plezier aanhebben die dingen scheuren als de beesten :duimhoog:
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
superjetfactory
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 24 nov, 2006 12:08
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Bericht door superjetfactory »

Topsport schreef:Onderhoud heb ik eigenlijk zeer weinig aan mijn banshee. Gewoon tijdig luchtfilter en carbu zuivermaken en nieuwe bougies erin, dat is het zowat voor de motor. Als je op de weg rijd slijt je koppeling niet snel, tijden het crossen is het een ander verhaal.
Het probleem bij een banshee is dat hij weinig koppel heeft en zeer veel pk's, dus als je wil doortrekken moet de motor al op een vrij hoog toerental zitten(in tegenstelling tot een 450).
Toen ik mijn banshee gekocht heb, heb ik meteen nieuwe zuigers gezet, en nadien heb ik er nooit problemen mee gehad(stukken van een banshee zijn spotgoedkoop en met hopen te vinden).
Ik vind het grote voordeel van een banshee vooral dat wanneer je lange afstanden doet, dat je gewoon kan cruisen tegen 120km/h zonder dat je motor veel toeren maakt(hangt natuurlijk af van uw tandwielverhouding, maar in vergelijking met andere quads...). Topsnelheid van een banshee ligt ook enorm hoog. Hou er wel rekening mee dat ik hier praat over een banshee met race-uitlaten(met een originele heb ik nooit gereden).
AGREEEE...!

heb nu een raptor maar munne bashee waar veul rapport ...

het geluid van den bansh is smeltend .. gewoon zo vet (met van hasselt pipes dan he!)
reden waarom ik ben overgestapt is "getting old "en de koppeling lag er telkens uit met crossen
oh ja ben ook wat luier geworden en heb geen zin meer om af te stappen als ik ergens een dood straatje in rijd

mocht iemand interesse hebben in een kenteken van een banshee 2000 € 1200 euro.
het gaat er niet om wat je aantrekt ...
het gaat erom wat je uittrekt...
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ik vind de shee een verschrikking op de weg, veels te zenuwachtig. Voor een kwartiertje wel leuk maar wil je een dagje weg geef ik toch voorkeur aan de viertakt. Voor op de weg ook niet de 450 want daar is de zithouding niet goed voor lange afstanden, dus de 660 of 700. Ik heb op alledrie gereden dus weet het zo`n beetje wel. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik op een viertakt als een vis in het water ben!
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Plaats reactie