Carburator Aeon Cobra 180
Carburator Aeon Cobra 180
Hallo,
Ik heb een Aeon Cobra 180. Ik had een probleem dat hij was stil gevallen en niet meer wil starten. Ik heb hem binnen gebracht voor een onderhoudsbeurt. Blijkt dat de carburator moet vervangen worden.
Dat was allemaal ok, totdat ik het prijsbestek te horen kreeg hoeveel dat gaat kosten.
Blijkbaar zou een nieuwe carburator 598,58 euro kosten exl. btw. Daar komen ook nog de werkuren bij, dan begint dat een duur grapje te worden.
Is dat normaal dat een carburator voor een 169cc 4 takt zoveel geld kost? Zo nee, weet er soms iemand een plaats waar ik die goedkoper kan krijgen voor een Aeon Cobra 180?
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb een Aeon Cobra 180. Ik had een probleem dat hij was stil gevallen en niet meer wil starten. Ik heb hem binnen gebracht voor een onderhoudsbeurt. Blijkt dat de carburator moet vervangen worden.
Dat was allemaal ok, totdat ik het prijsbestek te horen kreeg hoeveel dat gaat kosten.
Blijkbaar zou een nieuwe carburator 598,58 euro kosten exl. btw. Daar komen ook nog de werkuren bij, dan begint dat een duur grapje te worden.
Is dat normaal dat een carburator voor een 169cc 4 takt zoveel geld kost? Zo nee, weet er soms iemand een plaats waar ik die goedkoper kan krijgen voor een Aeon Cobra 180?
Alvast bedankt voor de hulp.
Een carburator kapot ? Is die in stukken van een gebarsten of zo, want voor de rest kan daar niet veel aan kapot gaan, tenzij je injectie hebt, maar dat heeft die cobra normaal gezien toch niet.
Een carburator op zich is niet goedkoop, maar 600 euro's voor zo eentje vind ik toch aan de hoge kant hoor.
Een carburator op zich is niet goedkoop, maar 600 euro's voor zo eentje vind ik toch aan de hoge kant hoor.
-
Fré
- Quad Expert

niet te groot gaan ook he van carb, kweet niet wat er standaard onder zit maar toch zeker eens controleren alvorens er een zoveel of zoveel mm onder te zwieren.
ter referentie: een tm36 mikuni flatslide (duurder dan gewone) met accelpomp is een dikke 300 euro, dus zou ik denken dat je met 200 euro zeker zou moeten toekomen. 500 euro en meer lijkt me een beetje teveel van het goede
ter referentie: een tm36 mikuni flatslide (duurder dan gewone) met accelpomp is een dikke 300 euro, dus zou ik denken dat je met 200 euro zeker zou moeten toekomen. 500 euro en meer lijkt me een beetje teveel van het goede
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Fré
- Quad Expert

ah er zat nog modder in mijn ogen van het ritje van daarnet
wel inderdaad Vincenzo, lijkt me op eerste zicht niet slecht, maar heb geen ervaring met die dingetjes op een aeon.
Wat betreft de prijs kan ik wel het volgende zeggen:
http://www.pi-karting.com/site/mikuni_m.php
voor nog geen 150 euro heb je heel het boeltje en een paar jets erbij!
wel inderdaad Vincenzo, lijkt me op eerste zicht niet slecht, maar heb geen ervaring met die dingetjes op een aeon.
Wat betreft de prijs kan ik wel het volgende zeggen:
http://www.pi-karting.com/site/mikuni_m.php
voor nog geen 150 euro heb je heel het boeltje en een paar jets erbij!
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
brutus32
- Quadrunner

- Contacteer:
voor 600 ballen verkoop ik je wel een 42mm hoor
zou idd rond de 150 mogen kosten een 22
btw, tegen dat je carbu naar de filistijnen is moet het al heel gortig zijn
misschien je schuif die kapot is of de veer, maar de hele carbu lijkt me sterk
zou idd rond de 150 mogen kosten een 22
btw, tegen dat je carbu naar de filistijnen is moet het al heel gortig zijn
misschien je schuif die kapot is of de veer, maar de hele carbu lijkt me sterk