Carburator Aeon Cobra 180

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

Twan #33 schreef:waarom nou geen 36 :honger:
gereserveerd voor mijn speeltje :mrgreen:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

brutus32 schreef:
Twan #33 schreef:waarom nou geen 36 :honger:
gereserveerd voor mijn speeltje :mrgreen:
@brutes32...kun je strafeloos bv, mijn 33mm carb op de Wolverine vervangen door een 34 of 36 (vlakschuif) carburateur?
gr mike
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
Exorito
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Exorito »

Alvast bedankt voor de vele reacties.
Ik ken er niet zo heel veel van. Ik heb deze quad een maand geleden gekocht als tweedehands. Ik heb er verschillende keren mee gereden zonder problemen. Ik gebruik deze quad vooral op de baan. Niet om echt in de modder te crossen.

De uitleg die ik kreeg: "Dat is een vreemde carburator, dat is niet origineel." Hij wees naar een zwarte leiding die aan de achterkant van de carburator vast zat. Die leiding sloot niet goed aan op de carburator. Samengevat kwam het er op neer dar er iets kapot was dat ervoor zorgde dat hij valse lucht trok en geen brandstof meer kreeg (reden van stilvallen dus)." Door deze opening zou er mogelijk misschien vuil in de cilinder terecht gekomen zijn (uitleg van die mechanieker).

Prijs van 150 á 250 euro voor carburator is nog te doen maar 600 euro is echt wel veel hoor. Als er iemand weet welk type er op moet staan kan ik mss eens zoeken voor een betere prijs of mss naar een tweedehands.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

huh... Dus als ik het goed heb is dat gewoon je spruitstuk dat niet goed zit...
Als hij daarvoor 600 euro moet hebben, ga hem dan maar vlug weghalen daar !
Exorito
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Exorito »

JohnBeton schreef:huh... Dus als ik het goed heb is dat gewoon je spruitstuk dat niet goed zit...
Als hij daarvoor 600 euro moet hebben, ga hem dan maar vlug weghalen daar !
Dat ga ik denk ik ook doen. Weet jij soms een goede shop om mijn quad een onderhoudsbeurt te geven?
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

heb je geen maatje die voor jou eens wil kijken?
White LTZ-450 - powered by MSD -
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door gutte »

Dat zwart ding achter de carb,de luchtinlaat dus,is een stuk rubber kan je zelf wel vervangen door een stuk plastic darm(heb ik ooit gedaan)als je maar zorgt dat het rond de carb goed dicht is.
En ik denk niet dat er gigantisch veel vuil in je cilinder gaat komen zo hoor.
Die mechanicien wilde jou wel effe lekker in de zeik zetten denk.Ken zo ook van die oplichters.
Als het niet meer als dat rubber stukje is dan ben je er met een paar eurotjes van af.
Succes nog.
:knikduim:
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

ik zou die mechanieker waar jij je quad nu hebt staan is ff lekker in het zonnetje zetten, dat is toch niet normaal dat hij je daar 600 euries voor wil laten betalen... en net wat gutte zij gewoon een slang van bv een radiateur kan je er ook aan maken stelt niet zoveel voor en anders even die zwarte slang die er nu op zit even los halen en naar een auto materialenzaak gaan en daar even de maat doorgeven en die kunnen je zeker verder helpen kost je een paar euries en klaar ben je
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

van waar ben je ergens anders wil ik wel eens kijken wat er aan kapot is
raptor 660 power
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

Je moet tegenwoordig dus echt uitkijken. Overal lopen ze de boel op te lichten.

En inderdaad als alleen het rubber niet aansluit is de carburateur niet kapot. Kan je zelf wel maken met slagentjes of een verloop pijpje.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Exorito
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Exorito »

vanpee jelle schreef:van waar ben je ergens anders wil ik wel eens kijken wat er aan kapot is
In de buurt van Leuven.
dickyhopman
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: Carburator Aeon Cobra 180

Bericht door dickyhopman »

Exorito schreef:Hallo,

Ik heb een Aeon Cobra 180. Ik had een probleem dat hij was stil gevallen en niet meer wil starten. Ik heb hem binnen gebracht voor een onderhoudsbeurt. Blijkt dat de carburator moet vervangen worden.
Dat was allemaal ok, totdat ik het prijsbestek te horen kreeg hoeveel dat gaat kosten.
Blijkbaar zou een nieuwe carburator 598,58 euro kosten exl. btw. Daar komen ook nog de werkuren bij, dan begint dat een duur grapje te worden.
Is dat normaal dat een carburator voor een 169cc 4 takt zoveel geld kost? Zo nee, weet er soms iemand een plaats waar ik die goedkoper kan krijgen voor een Aeon Cobra 180?

Alvast bedankt voor de hulp.
dickyhopman
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: Carburator Aeon Cobra 180

Bericht door dickyhopman »

hallo met dirk ik heb nog een z.g.a.n.Carburator liggen voor een aeon cobra 180,cc bel mij maar even over de prijs worden wij wel eens mijn tell 0634326801/0655131543.mvg dirk hopman.
Plaats reactie