risico's bij verlagen?
-
- Quadrunner
- Berichten: 815
- Lid geworden op: ma 24 apr, 2006 18:37
- Locatie: op de buiten, West-Vlaanderen
risico's bij verlagen?
zijn er risico's bij het verlagen van een quad? een vriend van mij zegt dat als je neerkomt van een wheelie dat de kans dat je kader plooit groter is. Klopt dat?
Suzuki LT-R 450 2006
-
- Quadfanaat
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 22 okt, 2006 00:27
- Locatie: West-Vlaanderen
-
- Quadfanaat
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 16:54
- Locatie: DenBosch
Ahja, kweet het niet..
Als je je veren hard genoeg zet zal je niet op je kader landen hoor.. Je hebt natuurlijk wel minder veerweg. Je maakt best datje gemakkelijk hem terug hoog kunt zetten (indien het niet goed is), zo heb ik het ook gedaan
Kdenk wel dat je veel beter kan draaien met een verlaagde quad, daarom deed ik het ook..
grtzzzz
Als je je veren hard genoeg zet zal je niet op je kader landen hoor.. Je hebt natuurlijk wel minder veerweg. Je maakt best datje gemakkelijk hem terug hoog kunt zetten (indien het niet goed is), zo heb ik het ook gedaan
Kdenk wel dat je veel beter kan draaien met een verlaagde quad, daarom deed ik het ook..
grtzzzz
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
verlagen en verlagen is twee. Koop je supermotard veren met kortere veerweg en goede minimale schokdemperlengte dan is dat geen probleem. Zeker dat van die kader plooien, akoord dat het japanees pisbakkenstaal is maar het is nu ook weer niet zo zacht als kaas.
Hoe ga je verlagen? Zonder aangepaste schokdempers kan je al het een en ander compenseren met je vering harder te zetten, maar dat is nu ook niet DE oplossing volgens mij.
Als je fuseekogels breekt dan heb je volgens mij je huiswerk niet goed genoeg gedaan
Je moet altijd een beetje kijken wat de effecten voor je a-armen zijn als je de boel gaat verlagen.
Goed nadenken = goed resultaat. Brikoleren = brokken.
Hoe ga je verlagen? Zonder aangepaste schokdempers kan je al het een en ander compenseren met je vering harder te zetten, maar dat is nu ook niet DE oplossing volgens mij.
Als je fuseekogels breekt dan heb je volgens mij je huiswerk niet goed genoeg gedaan
Je moet altijd een beetje kijken wat de effecten voor je a-armen zijn als je de boel gaat verlagen.
Goed nadenken = goed resultaat. Brikoleren = brokken.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Als je gaat verlagen met die kits (Durablue bv.) is het inderdaad af te raden om teveel druk uit te oefenen op je frame. Het gaat dan wel over het rijden op parcours, van een wheelie lijkt het me sterk dat je je kader zomaar gaat plooien. Als er dan al iets breekt/plooit, zal het die kit wel zijn of de bevestigingspunten aan je armen.
http://www.the-quad.de/QuadBilder.htm
Kijk is naar de verschillende quads, De ene heeft a-armen voor de sm en de andere niet, en wat fre al zei eerder is dat je met de standaard armen gaat verlagen, dat je je balljoints wel het uiterste vraagt. Dat komt door de hoek van het uiteinde van de a-arm
Kijk is naar de verschillende quads, De ene heeft a-armen voor de sm en de andere niet, en wat fre al zei eerder is dat je met de standaard armen gaat verlagen, dat je je balljoints wel het uiterste vraagt. Dat komt door de hoek van het uiteinde van de a-arm
hmmmmmm. eat me..
-
- Quadrunner
- Berichten: 815
- Lid geworden op: ma 24 apr, 2006 18:37
- Locatie: op de buiten, West-Vlaanderen
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
Zelf a-armen maken is niet zo makkelijk volgens mij
beter sparen en goeie kopen van een degelijk merk,
die mensen hebben er al veel jaren ervaring mee
beter sparen en goeie kopen van een degelijk merk,
die mensen hebben er al veel jaren ervaring mee
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
- Quadrunner
- Berichten: 815
- Lid geworden op: ma 24 apr, 2006 18:37
- Locatie: op de buiten, West-Vlaanderen
-
- Quadrunner
- Berichten: 815
- Lid geworden op: ma 24 apr, 2006 18:37
- Locatie: op de buiten, West-Vlaanderen
ik zou vooraan verlagingsblokjes steken, en achteraan zou ik dan niet verhogen, want hij zal dan té schuin staan, dat is mijn mening. kevin-raptor heeft de zijne vooraan verlaagd door middel van zulke blokjes, je moet hem anders maar eens pm'en. ze zullen ook wel beschikbaar zijn voor een z400
kijk anders hier eens:
http://www.crjperformance.com/frloki.html
kijk anders hier eens:
http://www.crjperformance.com/frloki.html
Suzuki LT-R 450 2006
dus is het niet mogelijk om zonder iets te verlagen? Ik wil mijn voor kant maar een klein beetje verlagen zonder onderdelen. Dus met de standaard voorvering.
Toegevoegd na 51 minuten:
dus is het niet mogelijk om zonder iets te verlagen?? Ik wil mijn voor kant maar een klein beetje verlagen zonder onderdelen. Dus met de standaard voorvering.
Toegevoegd na 51 minuten:
dus is het niet mogelijk om zonder iets te verlagen?? Ik wil mijn voor kant maar een klein beetje verlagen zonder onderdelen. Dus met de standaard voorvering.