hoe wordt draaigas geplaatst?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
warrior3000
Toeschouwer
Toeschouwer

hoe wordt draaigas geplaatst?

Bericht door warrior3000 »

hoe wordt draaigas geplaatst en wat gebeurt er met u origineel handvat ? want zie dat niet direct voor mij en heb nog nooit een quad gezien met draaigas :roll:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Wordt hetzelfde als bij een motor, je moet er andere handvatten op zetten.
warrior3000
Toeschouwer
Toeschouwer

maar daar ken ik ook niks van ... niemand die er een foto van heeft ? en wat gebeurt er nu met het handvat ? wa moet er dan op een of andere manier af en draaigas in de plaats ?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Afbeelding
warrior3000
Toeschouwer
Toeschouwer

Ralph wil niet moeilijk doen, maar hoe wordt dit nu gemonteerd? want da gewoon over mijn hadvat gezet ? of wart da handvat eraf gehaald en dit erop gezet? en da handvat is da ni 1 met het stuur ?

PS een van deze dagen zal ik mijn quadje hier ook eens zetten.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Je haalt het originele handvat weg, dan schuif je het draaigasmechanisme er op, die sluit je aan op de carburateur (kabel verwissselen) en op het draaigasmechanisme schuif je een nieuw handvat, deze moet wel van een motor zijn (grotere binnendiameter).
warrior3000
Toeschouwer
Toeschouwer

thx, da moest ik weten se :) dan gaan we da ne keer placeren, wil is zien hoe da rijd met draaigas.

ps nog een vraagje, dan is mijn 1ne handvat dikker dan mijn andere, of moet je dan 2 nieuwe handvaten plaatsen?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Je kan twee nieuwe nemen of 1, maakt niet veel uit, maar ik denk dat er geen verschil is in dikte.
warrior3000
Toeschouwer
Toeschouwer

oke, thx makker.

NU weet ik da ik hier terecht kan met al mijn vragen. want dat gaat nog nodig zijn denk ik.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het is erg makkelijk, wijst allemaal voor zich en er zit een beschrijving bij. Het gaat je wel lukken denk ik.
jossoh
Quadrider
Quadrider

Bericht door jossoh »

lijkt me ineens vreemd rijden, zo ineens met draaigas.

is maar net wat je gewent bent natuurlijk.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Ralph schreef:Je kan twee nieuwe nemen of 1, maakt niet veel uit, maar ik denk dat er geen verschil is in dikte.
jawel ralph, voor draaigas is het handvat binnenin groter van diameter (zoals bij moto's)
@ warrior3000: let wel op de warrior series hebben types met enkelvoudige en dubbele kabel als aansluiting op de carburator vergeet zeker niet te chekken voor je je kitje gaat kopen, vooral in 97 en 94 zijn er veel dubbele gemaakt (iets met spaanse afkomst en japanse afkomst...)
weet niet of er voor de dubbele kitjes bestaan, maar wat je zeker kan doen (heb ik gedaan met mijn warrior) is een complete gasmanet van een yamaha YZ426,YZ450,wr426,wr450 plaatsen en zelf je kabeltjes maken, is wel wat knutselwerk.
groetjes Robby
cross-X-team
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door cross-X-team »

of je neemt gewoon een draaigas van een KTM sommige ( de meeste ) hebben daaar ook een dubbele gaskabel dus :wink:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

cross-X-team schreef:of je neemt gewoon een draaigas van een KTM sommige ( de meeste ) hebben daaar ook een dubbele gaskabel dus :wink:
jah... en heb je die zelf al geplaatst op een warrior of is dit weer een van je slimme ik weet alles beter antwoorden? tkan zijn dat ze werken, maar heb ze nog niet gebruikt...
cross-X-team
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door cross-X-team »

nee die heb ik niet geplaats maar ik zeg alleen dat die ook een dubbele gaskabel hebben en dus mischien ook wel passen :wink:
Plaats reactie