belgisch Dakar Buggy Team
-
- Quadrunner
- Contacteer:
belgisch Dakar Buggy Team
www.dakarvrienden.com
deze buggy is de derde belgische deelnemer en het enige Belgisch "partikuliere" team
hun support team bestaat uit 2 toy's en een Ginaf truck
ik ben blij en trots met Powermasters een steentje te kunnen bijdragen aan dit projekt alsook daktenten.com en Trekk
volg hun trajekt via www.dakarvrienden.com
deze buggy is de derde belgische deelnemer en het enige Belgisch "partikuliere" team
hun support team bestaat uit 2 toy's en een Ginaf truck
ik ben blij en trots met Powermasters een steentje te kunnen bijdragen aan dit projekt alsook daktenten.com en Trekk
volg hun trajekt via www.dakarvrienden.com
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
- Quadrunner
- Contacteer:
heeft een 200PK sterke dieselmotor met Porsche versnellingsbakAlfredo schreef:Is dat een zelfbouw auto, met een carbonfiber body ofzo? Ziet er in ieder geval goed uit, ik hoop dat ze daadwerkelijk ook een mooie prestatie kunnen neerzetten.
Edit - Zijn dat Fox veren?
Werner Zoetaert heeft samen met Roland van Wolleghem een speciale Dakar-buggy ontworpen die ze met hun kennis, ervaring en passie hebben volgestouwd. De buggy is een buizenframe dat functioneert als een rolkooi waarbij veel aandacht ging naar stevigheid, stabiliteit en gewicht. Het volledige koetswerk is vervaardigd uit carbon en kevlar dat garant staat voor de belangrijke stroefheid en het broodnodige lichtgewicht.
De professionele ophanging wordt gesteund door speciaal ontworpen schokdempers die "op maat" ontworpen zijn door 4-Grip die tevens instaat voor de vering van o.a. VW en de Schlesser buggy.
meer op hun site
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Re: belgisch Dakar Buggy Team
Waar haal je het brutus dat Dakarvrienden het enige particuliere team zou zijn ? www.berghesracing.be vergeten ?brutus32 schreef:www.dakarvrienden.com
Berghesracing kan je het enige amateur team noemen. Heeft geen assistentiewagens of vrachtwagens.
In elk geval toch succes aan deze lefgozers en een super mooie wagen !
Is dat chassis geen gewijzigd amerikaans buggy chassis ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Re: belgisch Dakar Buggy Team
partikulier TEAM = voor mij zoals deze, Berghes is eigenlijk geen team als je zonder assistentie of supportNo Limit YFZ schreef:Waar haal je het brutus dat Dakarvrienden het enige particuliere team zou zijn ? www.berghesracing.be vergeten ?brutus32 schreef:www.dakarvrienden.com
Berghesracing kan je het enige amateur team noemen. Heeft geen assistentiewagens of vrachtwagens.
In elk geval toch succes aan deze lefgozers en een super mooie wagen !
Is dat chassis geen gewijzigd amerikaans buggy chassis ?
(mijn gedacht he ) meedoet
hebben zelf heel wat ontworpen vh chassis
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Voor mij is iedere deelnemer een team, zelfs motard die alleen rijdt. Je neemt altijd deel als team, een volledige ploeg mensen die achter je staat, helpt bij de voorbereiding, je ondersteunt.
Nu, je maakt ervan wat je wil. Ik hoop echt dat ze slagen, prachtauto maar vrees een beetje voor het experimentele karakter.
Kennen ze trouwens de reglementering van Z-plaat niet ? Hoop dat ze er geen problemen mee krijgen bij de technische keuring !
Nu, je maakt ervan wat je wil. Ik hoop echt dat ze slagen, prachtauto maar vrees een beetje voor het experimentele karakter.
Kennen ze trouwens de reglementering van Z-plaat niet ? Hoop dat ze er geen problemen mee krijgen bij de technische keuring !
-
- Quadrunner
- Contacteer:
de plaat is een repro ja, maar wegens gekeurd voor de weg mag hij met zijn gewone (groen-witte) zplaten rijden (dit was voor de foto, die Zplaat zijn langer dan de rode)No Limit YFZ schreef:Voor mij is iedere deelnemer een team, zelfs motard die alleen rijdt. Je neemt altijd deel als team, een volledige ploeg mensen die achter je staat, helpt bij de voorbereiding, je ondersteunt.
het is niet hun eerste deelname aan Dakar (wel niet met deze), ze hebben al geoefend met de buggy in Marokko
en voor de rust en vrede : tis dan 1 vd 2 partikuliere belgische teams
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Voor zover ik weet mag je met een Z-plaat (handelaarsplaat) niet in het buitenland rijden of heb ik dat mis ?
Ik hoop echt dat ze op technische keuring in Lissabon geen problemen krijgen, het zijn niet de gemakkelijkste mensen daar !
Ik hoop echt dat ze op technische keuring in Lissabon geen problemen krijgen, het zijn niet de gemakkelijkste mensen daar !
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ik heb zonet nog Steve aan de telefoon gehad die op weg is naar Lissabon en volgens hem moet een wagen effectief ingeschreven zijn. Keuring is niet verplicht, de Toyota van Steve is afgekeurd op de autokeuring (rode kaart) maar heeft een FIA attest waarin toelating staat om in het kader van wedstrijden op de openbare weg te rijden.
Om een paar voobeeldjes te geven van de doorgedreven controles bij de start van de dakar :
- Jeroen Ramon mocht inderhaast nog op zoek naar andere verlichting voor zijn motorfiets. Ze keuren ieder lichtje en als er geen E-keurmerk op staat wordt je geweigerd
- AD Sport heeft twee jaar geleden een gat mogen zagen in het dak van vrachtwagen om rolkooi verder te lassen, men had een plaatsje gevonden waar de buis niet rondom gelast was
Om een paar voobeeldjes te geven van de doorgedreven controles bij de start van de dakar :
- Jeroen Ramon mocht inderhaast nog op zoek naar andere verlichting voor zijn motorfiets. Ze keuren ieder lichtje en als er geen E-keurmerk op staat wordt je geweigerd
- AD Sport heeft twee jaar geleden een gat mogen zagen in het dak van vrachtwagen om rolkooi verder te lassen, men had een plaatsje gevonden waar de buis niet rondom gelast was
-
- Quadrunner
- Contacteer:
met een zplaat op gewone auto enkel als je hem laat "loden" bij desbetreff douaneNo Limit YFZ schreef:Voor zover ik weet mag je met een Z-plaat (handelaarsplaat) niet in het buitenland rijden of heb ik dat mis ?
ook heb je zoiets als de VAS keuring (o.a; rally-wagens worden zo gekeurd en ingeschreven)
en de controle is idd zeer streng