belgisch Dakar Buggy Team

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Plaats reactie
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

belgisch Dakar Buggy Team

Bericht door brutus32 »

www.dakarvrienden.com

deze buggy is de derde belgische deelnemer en het enige Belgisch "partikuliere" team

hun support team bestaat uit 2 toy's en een Ginaf truck

ik ben blij en trots met Powermasters een steentje te kunnen bijdragen aan dit projekt :!: :P alsook daktenten.com en Trekk :wink:

Afbeelding

volg hun trajekt via www.dakarvrienden.com :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wink:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Is dat een zelfbouw auto, met een carbonfiber body ofzo? Ziet er in ieder geval goed uit, ik hoop dat ze daadwerkelijk ook een mooie prestatie kunnen neerzetten.

Edit - Zijn dat Fox veren?
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

Alfredo schreef:Is dat een zelfbouw auto, met een carbonfiber body ofzo? Ziet er in ieder geval goed uit, ik hoop dat ze daadwerkelijk ook een mooie prestatie kunnen neerzetten.

Edit - Zijn dat Fox veren?
heeft een 200PK sterke dieselmotor met Porsche versnellingsbak
Werner Zoetaert heeft samen met Roland van Wolleghem een speciale Dakar-buggy ontworpen die ze met hun kennis, ervaring en passie hebben volgestouwd. De buggy is een buizenframe dat functioneert als een rolkooi waarbij veel aandacht ging naar stevigheid, stabiliteit en gewicht. Het volledige koetswerk is vervaardigd uit carbon en kevlar dat garant staat voor de belangrijke stroefheid en het broodnodige lichtgewicht.
De professionele ophanging wordt gesteund door speciaal ontworpen schokdempers die "op maat" ontworpen zijn door 4-Grip die tevens instaat voor de vering van o.a. VW en de Schlesser buggy.
Afbeelding

Afbeelding

meer op hun site ;)
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

wow man schoone audi TT!
als je nog foto's hebt brutus post je ze maar hé! :wink:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Re: belgisch Dakar Buggy Team

Bericht door No Limit W-tec »

brutus32 schreef:www.dakarvrienden.com

deze buggy is de derde belgische deelnemer en het enige Belgisch "partikuliere" team
Waar haal je het brutus dat Dakarvrienden het enige particuliere team zou zijn ? www.berghesracing.be vergeten ?

Berghesracing kan je het enige amateur team noemen. Heeft geen assistentiewagens of vrachtwagens.

In elk geval toch succes aan deze lefgozers en een super mooie wagen !

Is dat chassis geen gewijzigd amerikaans buggy chassis ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Re: belgisch Dakar Buggy Team

Bericht door brutus32 »

No Limit YFZ schreef:
brutus32 schreef:www.dakarvrienden.com

Waar haal je het brutus dat Dakarvrienden het enige particuliere team zou zijn ? www.berghesracing.be vergeten ?

Berghesracing kan je het enige amateur team noemen. Heeft geen assistentiewagens of vrachtwagens.

In elk geval toch succes aan deze lefgozers en een super mooie wagen !

Is dat chassis geen gewijzigd amerikaans buggy chassis ?
partikulier TEAM = voor mij zoals deze, Berghes is eigenlijk geen team als je zonder assistentie of support
(mijn gedacht he :wink: ) meedoet

hebben zelf heel wat ontworpen vh chassis
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Voor mij is iedere deelnemer een team, zelfs motard die alleen rijdt. Je neemt altijd deel als team, een volledige ploeg mensen die achter je staat, helpt bij de voorbereiding, je ondersteunt.

Nu, je maakt ervan wat je wil. Ik hoop echt dat ze slagen, prachtauto maar vrees een beetje voor het experimentele karakter.

Kennen ze trouwens de reglementering van Z-plaat niet ? Hoop dat ze er geen problemen mee krijgen bij de technische keuring !
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

No Limit YFZ schreef:Voor mij is iedere deelnemer een team, zelfs motard die alleen rijdt. Je neemt altijd deel als team, een volledige ploeg mensen die achter je staat, helpt bij de voorbereiding, je ondersteunt.

Nu, je maakt ervan wat je wil. Ik hoop echt dat ze slagen, prachtauto maar vrees een beetje voor het experimentele karakter.

Kennen ze trouwens de reglementering van Z-plaat niet ? Hoop dat ze er geen problemen mee krijgen bij de technische keuring !
de plaat is een repro ja, maar wegens gekeurd voor de weg mag hij met zijn gewone (groen-witte) zplaten rijden (dit was voor de foto, die Zplaat zijn langer dan de rode)

het is niet hun eerste deelname aan Dakar (wel niet met deze), ze hebben al geoefend met de buggy in Marokko

en voor de rust en vrede : tis dan 1 vd 2 partikuliere belgische teams :roll: :mrgreen:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Voor zover ik weet mag je met een Z-plaat (handelaarsplaat) niet in het buitenland rijden of heb ik dat mis ?

Ik hoop echt dat ze op technische keuring in Lissabon geen problemen krijgen, het zijn niet de gemakkelijkste mensen daar !
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Ik heb zonet nog Steve aan de telefoon gehad die op weg is naar Lissabon en volgens hem moet een wagen effectief ingeschreven zijn. Keuring is niet verplicht, de Toyota van Steve is afgekeurd op de autokeuring (rode kaart) maar heeft een FIA attest waarin toelating staat om in het kader van wedstrijden op de openbare weg te rijden.

Om een paar voobeeldjes te geven van de doorgedreven controles bij de start van de dakar :
- Jeroen Ramon mocht inderhaast nog op zoek naar andere verlichting voor zijn motorfiets. Ze keuren ieder lichtje en als er geen E-keurmerk op staat wordt je geweigerd
- AD Sport heeft twee jaar geleden een gat mogen zagen in het dak van vrachtwagen om rolkooi verder te lassen, men had een plaatsje gevonden waar de buis niet rondom gelast was
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

No Limit YFZ schreef:Voor zover ik weet mag je met een Z-plaat (handelaarsplaat) niet in het buitenland rijden of heb ik dat mis ?

Ik hoop echt dat ze op technische keuring in Lissabon geen problemen krijgen, het zijn niet de gemakkelijkste mensen daar !
met een zplaat op gewone auto enkel als je hem laat "loden" bij desbetreff douane :wink:

ook heb je zoiets als de VAS keuring (o.a; rally-wagens worden zo gekeurd en ingeschreven)

en de controle is idd zeer streng
Plaats reactie