Voor al diegene die zonder bescherming opweg gaan... (niet voor gevoelige kijkers)

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
w0u73r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door w0u73r »

KrisZ400 schreef:Dit zijn geen foto's van motor of quadongelukken hoor! Die komen uit de voorstelling van dokter Luc Beaucourt, en zijn enkel van weekendongevallen met auto's en meestal nog van personen die gedronken hebben.
jep het is een dia's die ik in school ook gezien heb het gaat zoals al gezegt over weekend ongevallen en ongevallen onder invloed van drugs en alcohol.
ik denk als je met een quad ergens tegen rijdt met hoge snelheid en met een auto da diegene die met de quad rijd veel diepere en ergere wonden heeft dan diegene met een auto. in de auto zit je nog vast rond een kader en op een moto of quad vlieg je er gwn af en heb je nix meer bescherming wat nog een beetje helpt zoals airbag en gordel bv :!:
yamaha blaster 200cc
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Vreemd dat die bovenste zijn ellepijp niet gebroken heeft, met zo"n klap zou je dat toch verwachten. Ik vind trouwens dat de foto er fake uitziet, bij mij zit er geen 3 cm tussen mijn huid en ellepijp, maar komen ze tegen elkaar.
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

as said, meer sensatie dan iets anders :mrgreen:

en ik denk dat ik met niet-waterpas-staande schouders en bijbehorende vijzen wel weet wat vallen is :roll: :mrgreen:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
jossoh
Quadrider
Quadrider

Bericht door jossoh »

Alfredo schreef:Vreemd dat die bovenste zijn ellepijp niet gebroken heeft, met zo"n klap zou je dat toch verwachten. Ik vind trouwens dat de foto er fake uitziet, bij mij zit er geen 3 cm tussen mijn huid en ellepijp, maar komen ze tegen elkaar.
denk het wel hoor, je huid is 1 mm dik, dan komen je spieren en je pezen er nog bij hea!

draag cker je helm!> bij een snelheid boven de 45 km p/h met helm kan het fataal zijn!
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

jossoh schreef:

draag cker je helm!> bij een snelheid boven de 45 km p/h met helm kan het fataal zijn!
snelheid heeft er weinig mee te maken
als ge slecht neerkomt, wanneer je met je bakkes tegen 20 recht de grond kust, kan dat ook al fataal zijn ze...

kweet eigenlijk niet, waarom sommige geen helm willen opzette, kvind dat best wel show uitzien, zo'n crosshelm :D en handschoenen... nja, ik vind het nu wat te koud om zonder te rijden, en het geeft me zoiezo meer grip op het stuur vind ik...
Pure adrenaline attached with a license plate !
jossoh
Quadrider
Quadrider

Bericht door jossoh »

heb ik ergens gelezen :o :p
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Het ligt er natuurlijk aan hoe je valt, je kan ook een week in het ziekenhuis belanden doordat je met je fiets raar valt. Maar uitlokken is natuurlijk een tweede. En ik houd wel van een dikke helm, vooral mijn nieuwe :D
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
w0u73r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door w0u73r »

Franky schreef:
jossoh schreef:

snelheid heeft er weinig mee te maken
als ge slecht neerkomt, wanneer je met je bakkes tegen 20 recht de grond kust, kan dat ook al fataal zijn ze...

kweet eigenlijk niet, waarom sommige geen helm willen opzette, kvind dat best wel show uitzien, zo'n crosshelm :D en handschoenen... nja, ik vind het nu wat te koud om zonder te rijden, en het geeft me zoiezo meer grip op het stuur vind ik...
kdenk dat een snelheid toch ook veel maakt hoor door dat bochtje vegen tege 20 of 100 maakt wel wat verschil :wink:
yamaha blaster 200cc
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Even de Darwin Awards van 2 jaar geleden erbij halen:
Certain land animals have evolved over the millennia to use speed in the pursuit or prey or avoidance of predators. The cheetah (Acinonyx jubatus) can run as fast as 60 mph over the plains of Africa, and the pronghorn antelope (Antilocapra americana) can reach 55 mph over the plains of North America. Humans (Homo sapiens) are not among these animals built for speed. The very fastest human can achieve a maximum sprint of 16 mph for short distances.
So things were bound to go wrong when a 19-year-old male, driving the A67 highway near the Dutch town of Blerick, sought to impress his two passengers by putting his car on cruise control at 20 mph, getting out of the car, and running alongside it. He planned to jump back in and drive on, but the moment his feet hit the ground, he fell over and slammed headfirst into the asphalt. He was admitted to the hospital with severe brain damage, and died the next day.

Reference: Telegraaf, Dutch Teletext, Guinness Book of World Records
Gewoon asfalt tegen 32km/u kan ook dodelijk zijn...
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

al rijd je 5 km/h kan al dodelijk zijn, je hoefd maar verkeerd terecht te komen met je hoofd !
jossoh
Quadrider
Quadrider

Bericht door jossoh »

peterrrrr schreef:al rijd je 5 km/h kan al dodelijk zijn, je hoefd maar verkeerd terecht te komen met je hoofd !
haha 5, en hoeveel spijkers zitten er in de grond?
mxtr
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mxtr »

Vorig jaar heb ik met de motor een ongeluk meegemaakt. Pech dat mijn been achter een vangrail bleef haken en later toch geamputeerd moest worden vanwege een infectie. Maar verder had mijn leren pak alles heel gehouden. Als ik dat niet aan had dan had het er een stuk slechter voor me uitgezien. Dus dragen die handel!
jossoh
Quadrider
Quadrider

Bericht door jossoh »

bah,

hier in groningen zijn vangrailzen die gemaakt zijn van staaldraad (sommige zijn nu weggehaald)
die staaldraden zouden als je er als motorrijder eronder zou vallen je hoofd eraf kunnen snijden,
hun bijnaam was dan ook: de eisnijder.

hier een artikel erover: met foto!
http://www.dvhn.nl/article152808.ece
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

how kerel die vangrails zijn zot!

lees dit eens allemaal... http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=15599
nut van beschermende kledij dadelijk aangetoond
jossoh
Quadrider
Quadrider

Bericht door jossoh »

heb ik net gelezen, maar die vangrailzen zijn niet normaal hea ?
Plaats reactie