Geen power bij gas geven
-
bosjesman85
- Toeschouwer

Geen power bij gas geven
Van de 1 op het andere moment was de power weg. Hij loopt heel rustig (stapvoets), maar bij gas geven rijdt hij niet hard weg. Hij heeft de neiging om uit te slaan als je het gas vol in drukt.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
-
the dogg raptor
- Quadrider

-
bosjesman85
- Toeschouwer

-
bosjesman85
- Toeschouwer

Thx Voor de hulp! De carburateur, hoe kan je die het beste schoonmaken? Beetje wasbenzine kan geen kwaad?JohnBeton schreef:Luchtfilter en carburator zijn de eerste dingen die ik zou nakijken.
Luchtfilter kan je makkelijk proper maken en terug insmeren met luchtfilter olie.
Om de carburator te kuizen moet je de sproeiers proper maken en de vlotterkamer eens mooi uitblazen.
-
bosjesman85
- Toeschouwer

Edited: Quoten is niet nodig hierbij, let hier op graag!
Nouu naar mijn weten is hij merkloos, het is een 150cc - automaat. Die handrem heeft hij in de vorm van de rem die ja indrukt en hem vastzet met een pinnetje. Ik zal straks eerst de carburateur schoonmaken en kijken wat er gebeurt. Daarna probeer ik het luchtfilter (of benzinefilter misschien?) en zien of dit iets opbrengt.
Hij stond een tijdje stil en toen ik hem startte, toen deed hij het weer heel even. Het enige wat ik kon bedenken was dat de carburateur weer even vol zat, waardoor die 'm weer leeg kon rijden.
Nouu naar mijn weten is hij merkloos, het is een 150cc - automaat. Die handrem heeft hij in de vorm van de rem die ja indrukt en hem vastzet met een pinnetje. Ik zal straks eerst de carburateur schoonmaken en kijken wat er gebeurt. Daarna probeer ik het luchtfilter (of benzinefilter misschien?) en zien of dit iets opbrengt.
Hij stond een tijdje stil en toen ik hem startte, toen deed hij het weer heel even. Het enige wat ik kon bedenken was dat de carburateur weer even vol zat, waardoor die 'm weer leeg kon rijden.
Wij hebben hetzelfde ooit eens gehad met onze merkloze 150cc automaat. Toen was er een vacuum slangetje van de carb los gegaan. De carb werkt namelijk doormiddel van vacuum die de gasschuif omhoog trekt. Er gaat een slangetje vanaf de bovenkant van de carb naar het inlaat spruitstuk op de motor, op die manier wordt er een vacuum gemaakt.
Er zitten 1 gasklep in de carb en 1 gasschuif. Met je gashendel draai je de gasklep open, op die manier krijgt de motor meer lucht en gaat hij meer toeren draaien, als hij meer toeren gaat draaien dan gaat door de vacuum de gasschuif vaker omhoog/omlaag en dan krijgt hij dus ook de benodigde benzine.
Dus als dat vacuum slangetje eraf is dan gaat de gasschuif niet meer omhoog en krijgt hij niet voldoende benzine met als gevolg dat hij wel start, maar zodra gas geeft dat ie dan dus afslaat.
Er zitten 1 gasklep in de carb en 1 gasschuif. Met je gashendel draai je de gasklep open, op die manier krijgt de motor meer lucht en gaat hij meer toeren draaien, als hij meer toeren gaat draaien dan gaat door de vacuum de gasschuif vaker omhoog/omlaag en dan krijgt hij dus ook de benodigde benzine.
Dus als dat vacuum slangetje eraf is dan gaat de gasschuif niet meer omhoog en krijgt hij niet voldoende benzine met als gevolg dat hij wel start, maar zodra gas geeft dat ie dan dus afslaat.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
-
bosjesman85
- Toeschouwer

Allemaal bedankt, ik ga vanavond de sproeier schoonmaken en kijken wat er gebeurt (en de luchtfilter even), als dit het probleem niet verhelpt dan ga ik kijken of er iets met het slangetje aan de hand is. Er is namelijk nog iets wat ik net opgemerkt heb, er zit onderin ergens een gat, maar het lijkt erop als die er al een tijdje zit, er zit nml viezigheid in. Dit zou dus niet mijn probleem verklaren (deze zat er waaschijnlijk al in toen ik 'm kocht). Als hij echt niet lopen gaat, kan ik eens een foto er van maken, misschien dat iemand weet hoe dat onderdeel heet en of het erg is.