BromfietsQuad
BromfietsQuad
Ik wil als ik 16 word een quad gaan halen.
Ik wil graag weten wat een goede quad is.
Hij moet wel een beetje groot zijn en goed op te voeren.
Kom niet met het advies om te wachten tot ik 18 ben want
ik ga er zoiezo een halen.
Nog een paar vraagjes:
Als je hem flink opvoert hoe hard kan hij dan
en hoe duur is zon opvoering.
Ik wil graag weten wat een goede quad is.
Hij moet wel een beetje groot zijn en goed op te voeren.
Kom niet met het advies om te wachten tot ik 18 ben want
ik ga er zoiezo een halen.
Nog een paar vraagjes:
Als je hem flink opvoert hoe hard kan hij dan
en hoe duur is zon opvoering.
-
Steffen
- Quadracer

- Contacteer:
tgoh, ik heb totaal geen ervaring met zo'n quads, maar ik ben zeker dat er al over gesproken is hoe je dat rapper kan doen rijden en wat de betere zijn!
ik zou eens kijken voor een adly of polaris heeft er ook
ik weet dat diegene van adly redelijk groot kunnen zijn, er zijn er enkele jongens van jouw leeftijd op het forum, zij zullen jou ook wel verder kunnen helpen!
ik zou eens kijken voor een adly of polaris heeft er ook
ik weet dat diegene van adly redelijk groot kunnen zijn, er zijn er enkele jongens van jouw leeftijd op het forum, zij zullen jou ook wel verder kunnen helpen!
-
Twan #33
- Quadrunner

- Contacteer:
adly rs 50 is even groot als een raptor alleen bijna niet op te voeren.
Zo te zien heb je ook geen benul van opvoeren dus zal het een dure grap worden om alles te laten verandere zoals cilinder uitlaat afstellen, en zelf prutsen kost meer geld dan wegbrengen geloof me heb het zelf ondervonden
heb er wel veel van geleerd.
Koop gewoon een goedkope 50ccer daar kun je je die 2 jaar wel mee redden, zet het andere geld lekker aan de gant voor een met autokenteken.
Heb er 2 gehad en heb me er goed mee geamuseerd.
Zo te zien heb je ook geen benul van opvoeren dus zal het een dure grap worden om alles te laten verandere zoals cilinder uitlaat afstellen, en zelf prutsen kost meer geld dan wegbrengen geloof me heb het zelf ondervonden
Koop gewoon een goedkope 50ccer daar kun je je die 2 jaar wel mee redden, zet het andere geld lekker aan de gant voor een met autokenteken.
Heb er 2 gehad en heb me er goed mee geamuseerd.
-
Twan #33
- Quadrunner

- Contacteer:
andere 50cc quads zijn zeker op te voeren maar ik geloof dat die adly een geval apart is,Maverade schreef:Het opvoeren gaat waarschijnlijk wel lukken want mijn pa en broer zijn monteurs.
Maar als je hem niet op kan voeren hoe veel loopt ie dan ik wil wel iets meer dan 45 km/u.
Ligt er maar aan wat je verandert, kan 45km zijn maar ook 90km/h
Zeggedan dat bij sommige zelf blok onder zit als bij een scooter.
Met een goede cilinder laat je de quad dus zo 100 km/h lopen of nog harder.
Uitlaat, vario, carburateur, filter en cilinder.
70 laat je hem zo lopen met een vario en uitlaat.
Carburateur en filter voor de trekkracht.
Nog niet hard genoeg gaat neem je andere cilinder.
Reed er hier bij mij een in het dorp met andere cilinder ging net zo hard als me scooter. Of het nog veilig is op die quad weet ik niet.
Met een goede cilinder laat je de quad dus zo 100 km/h lopen of nog harder.
Uitlaat, vario, carburateur, filter en cilinder.
70 laat je hem zo lopen met een vario en uitlaat.
Carburateur en filter voor de trekkracht.
Nog niet hard genoeg gaat neem je andere cilinder.
Reed er hier bij mij een in het dorp met andere cilinder ging net zo hard als me scooter. Of het nog veilig is op die quad weet ik niet.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Opvoeren kan allemaal, maar is het wel verantwoord, da's iets anders...
Die dingen zijn daar toch echt niet voor gemaakt, en ALS je iets aan de hand krijgt, hoef je niemeer stil te staan bij welke quad je haalt op je 18de...
Als zo'n ding 40-45 bolt, kan je er ook veel pleizier mee hebben, en dan weet je ten minste dat je er misschien wel tot je 18de mee kan rijden. Met een opgevoerde zal je wel meer aan het sleutelen zijn enzo.
Het geld wat je dan kan sparen, kan je op je 18de weer gebruiken om een duurder model te halen, of voor wat extra's.
Maar de keuze is natuurlijk aan jou.
Erwin
Die dingen zijn daar toch echt niet voor gemaakt, en ALS je iets aan de hand krijgt, hoef je niemeer stil te staan bij welke quad je haalt op je 18de...
Als zo'n ding 40-45 bolt, kan je er ook veel pleizier mee hebben, en dan weet je ten minste dat je er misschien wel tot je 18de mee kan rijden. Met een opgevoerde zal je wel meer aan het sleutelen zijn enzo.
Het geld wat je dan kan sparen, kan je op je 18de weer gebruiken om een duurder model te halen, of voor wat extra's.
Maar de keuze is natuurlijk aan jou.
Erwin
Ik wou zelf ook eerst een bromquad kopen toen ik 16 werd. Heb uiteindelijk een supermotard schakelbromfiets gekocht, een Gilera SMT. Die bromquads zijn namelijk allemaal 3x niks, je kan er niet fatsoenlijk mee rijden omdat ze gewoon te klein en te smal zijn. En er zit ook geen differentieel op dus het is ook nog eens levensgevaarlijk. Ik heb wel eens op van die dingen gereden, als je wilt verongelukken moet je zo'n ding kopen. En ze zijn nog langzaam ook.
Koop gewoon een Derbi/Gilera supermotard schakelbrommer, kun je fatsoenlijk een bocht mee nemen en lopen met alleen een andere pijp al tegen de 100 km/h.
En het is echt een apengezicht, iemand van 16 jaar op zo'n bromquad
Iedere keer als ik er een zie moet ik lachen omdat het er gewoon niet uit ziet. 
Koop gewoon een Derbi/Gilera supermotard schakelbrommer, kun je fatsoenlijk een bocht mee nemen en lopen met alleen een andere pijp al tegen de 100 km/h.
En het is echt een apengezicht, iemand van 16 jaar op zo'n bromquad
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.