hoi mannen ik kan aan een yamaha raptor 660 komen maar ik heb hier een beetje op het forum gekeken en hoor ik links en rechts dat die niet goed voor de cross zijn?
ik wil er mee gaan crossen en om off-road te rijden ..
kan iemand mij raad geven?
wedstrijden of recreatief?
voor wedstrijden is het niets, recreatie valt dat nog mee, wat hoog zwaartepunt en gewicht, maar je kan er zeker plezier mee beleven.
eerst wil ik rustig beginnen en later eventueel wedstrijden gaan rijden dus..
een raptor 660 is dus niks voor mij?
zoals quad-racer hierboven een suzuki lt-z400 wel goed ervoor?
of een raptor 700?
suzuki 400 lijkt me dan wel een goeie quad voor u. Kan goed zijn plan trekken op het crossparcour en is niet te zenuwachtig op de baan. (Maar ben wel niet zeker of daar een achteruit op zit )
Dan zou ik ook kiezen voor de Suzuki Z400, Kawa KFX400, dit is een goeie all-round quad, mét echteruit.
Met wat aanpaswerk kan deze wel mee in de wedstrijden.
En waarom zou de Raptor 660 dan niet goed zijn? Z400 heeft ook een hoog zwaartepunt en is origineel niet breed aangelegd.
Ik zeg dit maar aangezien hij aan een Raptor kan aangeraken en het stom zou zijn om in een LTZ te investeren als hij (aan een goeie prijs) een 660 kan kopen...
dat zwaartepunt van 660 te hoog ligt of toch alleszins hoger dan van Z400 klopt wel degelijk en ik heb ze allebei gehad dus spreek uit ervaring.
K ga veel sneller door de bocht met men 400 dan men 660
Koop gewoon een 660 als dat u voorkeur is ! je zult er zeker geen spijt van hebben ! heeft veel meer koppel dan z 400, paar spoorverbreders en beetje verlagen en is veel stabieler dan standaard z400,de 660 is juist beetje zwaarder en iets minder speels dan de z 400.
Anders maar eens aan David (Terminator) vragen of het te doen is om te crossen met een 660 of niet.
Hij brengt het er alleszins niet slecht van af hoor en hij crosst regelmatig met DQT en heeft al mooie actiefoto's van hem laten maken. Anders moet je maar eens een kijkje nemen op de site van DQT zelf ( http://album.dqt.be ) De blauwe 660 die je overal terugvindt, is nu Terminator!
hey
ik cross ook met mijn raptor op het parcour en ben daar zeer tevreden over, als je er spoorverbreders op zet dan ligt die als een blok op de baan.
ik denk dat als jij voor een leuke prijs een 660 kan kopen en je wilt er recreatief mee crossen zou ik dat doen.
gr
friso
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!